Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
25 okt 2007 10:42 |
|
 |
Deathtrap
SpeedGelb 987.2Kaatsheuvel
|
Ik heb gisteren de body zijn laatste lagen blanke lak gegeven. Het geheel ziet er nu super uit.
De body heb ik even terug gezet op het onderstel om te drogen en zo staat hij er dan nu bij:

Als we een paar dagen verder zijn, dan moet ik nog eens wat spuiten aan de achterruit en spoiler, want dat moet nog zwart. Dan zit het spuitwerk erop
Het motorblok staat ook voor het grootste deel in elkaar. Alleen nu nog de details, waaronder de aangepast airbox.
Arno
_________________________________________ Arno
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
Laatst bijgewerkt door Deathtrap op 06 nov 2007 9:28, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 nov 2007 10:50 |
|
 |
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
ik kan niet wachten, ik kan niet wachten........
wat ziet dat er super uit! heb ik van de winter iig iets om mee te spelen
zoals je al aangaf, raamlijstjes e.d. moeten nog zwart (en vergeet de B stijl van de deur niet......) dat maakt hem helemaal af, TOP
ik moet snel aan de 1 op 1 versie werken om hem weer op deze te laten lijken, de laatste races is hij niet geheel ongeschonden uit de strijd gekomen

|
05 nov 2007 18:41 |
|
 |
Deathtrap
|
Ik hoop dat je het schaalmodel wel heel houdt  Die is niet zo makkelijk te herstellen
Ik heb nog wel een hele waslijst met kleine dingetjes, maar als ik er een paar uur voor ga zitten, dan moet ik daar snel doorheen kunnen.
Hoewel ik nog niet eerder een racer heb gebouwd, vind ik dit model wel erg cool om als afwisseling te bouwen.
Hoewel ik zelf ook al weer bezig ben met 2 turbo's, zal ik na dit project toch weer een P op bestelling maken. De eerst volgende wie ik een model beloofd had was Boxy&Boraman. Dus dan mag ik voor het eerst een boxster gaan maken 
In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel. https://www.instagram.com/arno.smulders78/
|
06 nov 2007 13:32 |
|
 |
Deathtrap
|
|
12 nov 2007 8:04 |
|
 |
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
man wat zie hij er goed uit! ik ben zeer nieuwsgierig om hem 'live' te mogen aanschouwen
SUPER!!!
|
12 nov 2007 17:31 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Nu nog 'n Harry op schaal om het plaatje compleet te maken
Nogmaals: Petje af, voor Arno 
|
12 nov 2007 17:50 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik heb een bijzonder (zeldzaam) modelletje op de kop getikt:
Ik zit er nou ernstig over te twijfelen of ik dit model nou zou gaan bouwen, of origineel (in losse onderdeeltjes) in de doos zou laten...
Ik heb 't model gekocht (voor slechts € 15,00) en ben er nu achter gekomen dat het een zeer zeldzaam (en oud; ca. 1970) modelletje betreft! Nu rijst de vraag of het de moeite waard is om het model ongebouwd in de originele doos te bewaren, of dat je 'm net zo goed kunt bouwen 
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
21 nov 2007 17:37 |
|
 |
Deathtrap
|
Eerlijk gezegd, kom ik dit model toch wel regelmatig tegen op Ebay. Het model is zeer geliefd bij slot car racers. Hoewel ik natuurlijk ook wel een soort van verzamelaar ben, zou ik het model hoe dan ook bouwen. DAT zou de reden zijn voor mij om het te kopen.
Het model is dus door zijn oudheid niet zo vaak meer te zien, maar zeldzaam wil ik hem nog niet noemen. En hij is al zeker niet echt (veel) geld waard. Als je daarentegen een Fujimi Turbo Targa tegenkomt, dan heb je wel een mooie en zeldzame kit in handen. Ik heb na 2 jaar zoeken en een flinke smak geld zo'n model gevonden:
Het is een model uit de Enthusiast serie en bevat dus ziekelijk veel details. Het motorblok bestaat uit minimaal 70 onderdelen. Zelfs de nokkenas, cylinders en zuigerstangen zitten erin!
|
21 nov 2007 20:22 |
|
 |
Deathtrap
|
|
30 nov 2007 12:44 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
sjonge jonge wat gaaf weer
doe je alleen Porsches?
_________________________________________ Got coffee?
|
30 nov 2007 12:50 |
|
 |
Deathtrap
|
LOL... jep
Maar ik heb inmiddels al zoveel bestellingen in de wacht staan, dat ik maar geen nieuwe aanneem.
|
30 nov 2007 13:42 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Wát fantastisch! Je ziet op een aantal foto's niet eens dat het om een model gaat; zo realistisch is 't!
Héééééél erg fraai! Ik kan me voorstellen dat Harry hier heel blij mee zal zijn!
Wordt dat model nou nog op een soort van sokkel gezet met een glazen stolpje eroverheen, ofzo?
Even een onbescheiden vraagje (en niet specifiek op dit model toegesneden), maar wat kost dat nou -ongeveer- zo'n gepersonificeerd modelletje?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
30 nov 2007 13:57 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 nov 2007 14:09 |
|
 |
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
het is een super model geworden, jammer dat het zo klein is......
ik kan niet wachten om het op te gaan halen, super!
|
30 nov 2007 15:46 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dit is echt prachtig gedaan. Ziet er zeer realistisch (als bij 1 op 1) uit. Leuk om het verslag gelezen te hebben en dan dit als eindresultaat. Gefeliciteerd 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
30 nov 2007 16:51 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
absurd netjes gedaan
je schrijft dat je een wachtlijst hebt, kun je hiervan je werk niet maken
weet natuurlijk niet wat zo'n model moet kosten maar zal geen 'tientjeswerk' zijn, markt niet groot genoeg om dit verder uit te bouwen
want zoals jij ze maakt,......MAGNIFICO 
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
30 nov 2007 18:23 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Knap staaltje werk Deathtrap. Respect!
Snelsluiters zijn ook prachtig en maken het geheel helemaal af.
_________________________________________ Tjolk.
|
30 nov 2007 20:09 |
|
 |
Deathtrap
|
Natuurlijk allemaal hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ben blij dat iedereen er net zo van geniet als ikzelf
Mijn werk hiervan maken... als het zou kunnen...
Nee... met modelbouwen valt volgens mij niet veel te verdienen. Bovendien zou de lol er al snel af zijn, omdat het nu een heel ontspannen hobby is. Ik ben ook blij dat Harry alle geduld had om te wachten.
Hoewel ik voor een modelletje steeds vanuit een basisprijs reken, wil ik wel voordat ik begin foto's hebben van hoe het een en ander eruit moet komen te zien. Sommige handelingen kosten veel tijd, energie en materialen. Dan wil ik dat natuurlijk graag een beetje verrekenen.
Nogmaals dank voor jullie intresse en wie weet maak ik binnenkort weer wat grote stappen met mijnbeide 993 Turbo's
Arno
|
03 dec 2007 8:51 |
|
 |
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Wat een prachtig resultaat. Is een goede beloning voor je noeste arbeid! IS echt heel mooi geworden, met een super oog voor detail!
Ben benieuwd naar de volgende projecten! Veel succes!
|
03 dec 2007 10:51 |
|
 |
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Wauuw, dat is pas mooi! 
|
03 dec 2007 17:59 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Prachtig werk, knap gedaan!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
04 dec 2007 10:36 |
|
 |
NetBAT
|
Hij is inderdaad helemaal top geworden. Ik wil er ook wel 1 gaan maken van de mijne, alleen ik ben bang dat ik niet de bijpassende velgen kan vinden :S
De sideskirts kan ik zelf nog wel maken/verzinnen maar mijn cupvelgen :S
|
06 dec 2007 0:00 |
|
 |
horn
PF #57
|
cupvelgen zijn zo in de handel te verkrijgen. is het niet hier is het wel online in japan - schaaltuningland bij uitstek volgens mij 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 dec 2007 8:59 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Je knapste model tot nu toe  Ongelooflijk mooi 
|
07 dec 2007 19:59 |
|
|