Auteur |
Bericht |
boxi
997 GT3 Mk1
|
Re: Porsche 996 GT3 - MKI/MkII & Comfort/Club Sport/RS
Leuk stukje. Voor dit stuk tot "absolute waarheid" wordt verheven nog een aantal aanvullingen.
"Maar" een comfort?! Vind ik een rare opmerking. GT3 is GT3. Dat de clubsport wellicht straks in bepaalde kringen iets meer waard is kan misschien zo zijn. Dat er een navenant verschil onstaat kan ik me met de beste wil van de wereld niet voorstellen. De basis is namelijk exact gelijk. Ik denk dat staat, kleur en km stand veel belangrijker zijn. In ieder geval voor mij wel Ik zou bijvoorbeeld niet voor een Clubsport gaan, geen airco is toch echt geen issue... Dat wordt lekker zweten dan bij mooi weer op het circuit, hou dan liever het hoofd koel
Niet correct, er zijn in totaal 1.868 stuks gebouwd (clubsport+comfort). In 1999 en 2000 idd. 1350 exemplaren en in 2001 nog 518 exemplaren. Volgens mij beschikken de in 2001 gebouwde exemplaren reeds over staalsynchromeshringen in de bak en over het e-gas systeem (vraag: wie weet dat zeker?). In iedergeval hebben ze al de elektrische knoppen om kofferklep en motordeksel te openen. Dat hebben de 1999 / 2000 versies niet.
Ook ken ik een GT3 met achterbankjes!
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
06 dec 2007 19:40 |
|
|
Yoda
964 C2C (1991) Oak GreenNoordwijk ZH
|
MichM3,
Gaaf verhaal(en)! Ik geniet elke dag van mijn MKII (Comfort met 'dooie koeien' racekuipjes)
Foto's volgen....eerst weer eens beter weer worden om foto's te maken. Hij ziet er nu uit als een beest.
_________________________________________ "Do or do not... there is no try."
|
06 dec 2007 20:11 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Re: Porsche 996 GT3 - MKI/MkII & Comfort/Club Sport/RS
Thanks...achter die 1868 exemplaren was ik vandaag ook net achtergekomen...lijkt me dus wel correct te zijn.
Airco is volgens mij perfect mogelijk op een Club Sport....moet ik es nakijken.
Die 2001 MKI's hebben blijkbaar ook koeling op de versnellingsbak.
Achterbankjes in GT3's => Groot Brittannie toevallig?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
06 dec 2007 20:28 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Merci...laat gerust wat foto's zien!!! altijd leuk!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
06 dec 2007 20:29 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Hey, nou lees ik net ook weer op Pistonheads dat de Mk1 GT3 de laatste in serie "handgebouwde" Porsche uit Weissach is! Is dat zo? Niemand spreekt het tegen op PistonHeads. Best cool!
Quotes van PistonHeads:
"I own a Mk1 and for me the 'hand made in weissach vs. mass produced' did it!"
"of course i prefer the mk1! last of the handmade 911s, better looking , rarer and voted better car by EVO is enough for me....."
"It's like Star Wars. Yes the newer films had all the blue screen technology, super computer animation, bigger budgets etc etc but at the end of the day given the choice of which DVD to put in the player you'll always hanker after the original. Flawed - yes, could it be improved - yes, but the simple, raw, original idea of the GT3 Mk1 will always set it apart from more modern iterations."
"I think the MK1 will always be the first and the best in many peoples eyes ! A MK2 is still a great car, but Porsche lost money on the production of the MK1 so the budget was cut on the MK2 !"
"The good MK1 are getting hard to find now, that's why they are holding their values well."
"Would you be surprised to see an older but very fine handmade cabinet at a similar (or higher) price than a newer but mass produced reproduction? Of course not. And that is why Mk1s are better. "
"But this is it... I don't think there is an argument here. The question is not which one is better, but why is the value of Mk1s so close to Mk2s... we can wax lyrical as to why they are (they are) or why they should not be, but fact is... they are! Why is the 964RS or 993RS as expensive as they are? Well, objectively the GT3 (even Mk1!) beats them all on objective measurements... but we can certainly see the prices do not reflect objective capability."
"Values of these cars are increasingly dependent upon pure subjective opinions of the cars. And on that basis, the Mk1 generally has a stronger following (for many subjective reasons) than the Mk2. Yes the 993TTS was faster/more powerful/etc than the 993TT, but it certainly isn't the more loved/revered of the 2 cars... apart from sheer rarity. And on this kind of subjective basis, the Mk2 leaves quite a few enthusiasts cold. I've never heard an enthusiast wax lyrical about a Mk2 in terms of desirability... yes, it's often the preferred trackslag, but as an ownership proposition to cherish? You only need read a few PHers above to determine their passion for the Mk1. It's strange, but true. And the dichotomy will probably grow even greater over time. The Mk1 stirs emotion and is loved, whereas the Mk2 is perceived as the 'better' track tool. It's a tool. Efficient, but cold and unemotional. Which one do people desire more? Well, I think market pricing is increasingly reflecting the stronger following the Mk1 has... expect good Mk1s to overtake good Mk2s within the next year... I know they are already very very close for equally good examples (if you can find a good example of a Mk1)."
"
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
06 dec 2007 20:49 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Klinkt mij als muziek in de oren...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
06 dec 2007 22:03 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Recent ook in Total 911 een MkI en MkII naast elkaar gezet, met dezelfde conclusie.
Issue zit 'ergens' onder in één van de 40 volle verhuisdozen in mijn studeerkamer............. kom ik wel een keertje tegen om te scannen. Of heb jij ook een abo-tje Stephan?
|
06 dec 2007 23:07 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Nope. Maar ik ben a.s. zondag weer op Schiphol, als ik er aan denk koop ik ´m wel. Leuk leesvoer op weg naar de US.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
06 dec 2007 23:21 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Is het zeker!
In een eerdere uitgave stond de vergelijking MkI vs MkII, en in de December 07 uitgave staat een buying guide voor de GT3.
Altijd prettig weg te lezen in de Business Class....
Veel plezier!
|
07 dec 2007 7:29 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
Re: Porsche 996 GT3 - MKI/MkII & Comfort/Club Sport/RS
In nederland kan dit nooit legaal zijn. Ik heb er ook een aantal gezien. Zelfs de Mk1 van Gert had leuke achterbankjes. Deze zijn er acheraf ingezet. Volgens de RWD zijn dit tweezitters, verzekering technisch kan je zo in de problemen komen bij ongevallen etc.
|
07 dec 2007 7:45 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
MkI Club Sport en airco zijn perfect verenigbaar...heb het effe nagekeken
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
07 dec 2007 9:56 |
|
|
marcelSC
|
@John, zie jij wel eens een zwarte 996 GT3 (look) in het westland rijden?
Wist niet dat die krengen ook in 4WD waren, pest hem altijd dat hij een 911WRX heeft
|
07 dec 2007 10:29 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Die discussie op Pistonheads woedt al lang en is een never-ending-story...heel leuk om volgen en ik denk wel dat de MkI uiteindelijk meer in waarde zal stijgen dan z'n jongere broer...zeker in CS uitvoering!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
07 dec 2007 10:33 |
|
|
John
Cayenne
|
Nope..............
Euh die bankjes achterin (hoort niet natuurlijk)....
Ik heb me laten vertellen (bij PCE) dat er dan achterin de schermen verstevigingen moeten worden ingelast....dit voor de gordelbevestigingen......
Floor (968mint) kan dit beter vertellen, hij heeft stoeltjes in zijn GT3 gelepeld.
Maar voor een ukkepukritje gaat de kleine meid van me graag ff achterin zitten hoor, ut mag niet.....maar der mag zoveel niet, krijg ik een slimme agent (zijn die er dan ) dan betaal ik de bekeuring want ik wist het.
|
07 dec 2007 11:30 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Mij ook!
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
07 dec 2007 11:33 |
|
|
John
Cayenne
|
Zal Wim leuk vinden......die van hem is nog steeds te koop voor een fatsoenlijk bedrag...
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 889#337889
Dat ding van hem schijnt wel een waanzinnig hoge topsnelheid te hebben.
|
07 dec 2007 11:35 |
|
|
FMSGT3
996 GT3Soest
|
uhhmmm...in mijn GT3 1999 zitten ook achterbankjes en bijpassende rode gordels. volgens mij zijn deze er door Porsche Exclusive ingezet. dit te zien aan de optie codes.
_________________________________________ Leidenschaft Motorsport
http://twitter.com/Fredget64
|
07 dec 2007 16:32 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Porsche 996 GT3 - MKI/MkII & Comfort/Club Sport/RS
Update: die achterbankjes zijn op mijn verzoek door PCR eruit gehaald.
Kijk maar goed
Heb ze wel meegekregen, maar de kans dat ze er weer in komen is nihil.
_________________________________________ Racefun events
|
07 dec 2007 17:15 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Hmmm...vind ik nergens info over...ik heb nog nooit een CS gezien met leer, ik betwijfel of het juist is.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
10 dec 2007 1:09 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Voor de echte liefhebbers, hoorde afgelopen zaterdag dat er bij Paul Geeris nog een MK1 te koop staat.
Meer info vind je hier
_________________________________________ Racefun events
|
10 dec 2007 1:20 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Vraagje van een GT3 noob.
Zitten er speakers achter de roostertjes in de achter-zijkanten
Of zitten die er niet ivm gewichtsbesparing en moet ik het met alleen de voorluidsprekers doen
Als er namelijk wel geluid uit zou moeten komen is er een foutje gemaakt bij het plaatsen van de CDR22 en moet ik ff terug...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
10 dec 2007 20:35 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Antwoord van die andere noob.
Bij mij zitten er ook geen speakers achterin.
Welk merk/type banden zitten eronder jouw GT3?
_________________________________________ Racefun events
|
10 dec 2007 20:56 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
speaker, leer
Bij mij zitten er wel speakers achterin, maar aangezien ik wel twee losse roostertjes (voor achterin) bij de auto kreeg ga ik er vanuit dat ze die er later hebben ingebouwd.
Leren kuipstoelen hoort niet bij de clubsport. Die van mij heeft een leren interieur (dash, deuren middenconsole ed) maar nomex stoelen. Zo staat het ook in de optielijst volledig leren interieur minus stoelen.
eerdere vraag kan airco en clubsport samengaan: ja
Ik heb weliswaar een andere bandenmaat dan de MK1's (235 en 295), maar ik ben erg tevreden over mijn michelin Pilot sport 2 (N2 codering)
|
10 dec 2007 21:41 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ah, bedankt maar weer. Hoef me dus geen zorgen te maken, hoort blijkbaar gewoon zo.
@Gert - Bij mij zitten er Continental Sportcontacts onder (225 en 285), even uit het hoofd, hoogte weet ik niet want ik ben ongeveer 6.500 km van mijn garage vandaan, kan dus ff niet kijken.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 dec 2007 18:32 |
|
|
Shark
Middelburg
|
|
18 dec 2007 17:51 |
|
|