Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:38

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Steamen motorcompartiment 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik zou zeggen: Drknauf kom er maar in!

04 dec 2007 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Peter 993 schreef:
Dat klopt helemaal, net zoals een schoon interieur en een schone buitenkant, volkomen nutteloos :roll: :roll:

Uitstekende vergelijking zeg! :scratch:

Buitenkant en interieur horen schoon en netjes te zijn, maar ik zie geen voordeel of prestatieverbetering in een motor die glimt.
Mogelijk dat sommige techneuten er waarde aan hechten dat alles schoon is onder de motorkap, maar ik behoor niet tot die catogorie.

04 dec 2007 23:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Automotive professional
Ede
Bericht 
TIjdens winter seizoen komt OVERAL zout en pekel en viezigheid tussen.

In principe is de motorruimte afgesloten, maar dat valt tegen.

In het boekje van mijn Panda 100hp (!!!) staat dat je na elke winterseizoen de motor met ruim water moet afspruiten. DAarbij direct de waterstraal op elektronische delen richten vermijden.

Ik goed een beetje sop over de motor en spoel hem 5 minuten later grondig af, 1x per jaar.
Dan ff de motor warm rijden zodat alles gelijk weer verdampt.

Zolang je de gevoelige delen beschermt is het goed om 1x per jaar je motor schoon te spoelen.
COmpleet met een tandenborstel poetsen is overdreven. Alleen los zand en pekel e.d. moet weg.

05 dec 2007 9:49
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
Paul Broere schreef:
In het boekje van mijn Panda 100hp (!!!) staat dat je na elke winterseizoen de motor met ruim water moet afspruiten

Nu begrijp ik waarom die italiaanse auto's zulke betrouwbare electronica hebben :D

05 dec 2007 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Automotive professional
Ede
Bericht 
je denkt in eerste instantie wellicht dat het onzin is de motor(ruimte) schoon te spoelen (behalve om het er mooi uit te laten zien).

Maar toen ik na 2 jaar de motorkap van mijn pa's auto open deed schrok ik behoorlijk.
Heel veel stof, zand en zwarte troep, waarvan je 80% wegspoelt met gewoon water.
Logisch dat al dat vuil niet goed is voor sommige dingen (bijvoorbeeld redelijk blootliggende v-snaren e.d. (voor de rest is alles redelijk afgeschermd).

met de stoomreiniger aan de slag gaat inderdaad verder dan "normale verzorging/onderhoud". en valt meer in de catagorie van doorgeslagen auto-fielen... :D :D

Trouwens, van boven kan er ook behoorlijk makkelijk vuil in de motorruimte komen. Dus dat het schoonblijft mits je auto niet lekt, is ook niet helemaal waar.

06 dec 2007 0:24
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Of een open luchtfilter ;) is ook altijd wel handig als daar geen bergje pekel/zand voor ligt :wink:

07 dec 2007 8:40
Profiel
Bericht 
Ik gebruik mijn Porsche dagelijks, en ja ook in de winter, maar volgens mij zit er wel veel verschil in, een auto waar de motor voorin of achterin ligt.
Ik heb nog nooit in mijn motorruimte zand , pekel o.i.d. van dien aard gevonden.
Als dan de auto van mijn vrouw zie inderdaad, daar ligt dus alles onder de troep zelfs bladeren en zand.

07 dec 2007 9:16
Bericht 
...Nou snap ik het cabrio wim! Ik rij gewoon altijd veel te hard in zn achteruit de garage uit... :lol: :wink:

Overigens heeft Swissvax een heleboel produkten om een motorcompartiment schoon te maken.

Maar ik ga denk toch een wijze raad van dit forum volgen: als het dan tóch moet, dan met de motor er uit...

Blijft er nog een dingetje over: hoe vertel ik dit thuis... :wink: :cheesy:

07 dec 2007 9:57
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2