Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:28



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
911 Flat Eight?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 911 Flat Eight??
Heb vanmiddag een artikel gelezen in ik geloof Top Gear Magazine dat nu toch echt wel alle rek uit de flat six gehaald is qua motorvermogen en dat de nieuwe 998(?) zal worden voorzien van een 8-cilinder...weet niet wat ik hiervan moet denken...zal ongetwijfeld motorisch weer een stap vooruit zijn en sneller uiteraard maar is dan echt de ziel van de 911 niet helemaal verloren? :roll:
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


08 dec 2007 18:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Brian, stond er niet bij wat voor 8-cilinder:flat, in lijn of V8? :roll:


08 dec 2007 18:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Nee..."men" had het over een 8 cilinder...dan maar hopen dat het een platte wordt.. 8)
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


08 dec 2007 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Er is heus nog marge hoor : zo gaan de huidige modellen eind volgend jaar een verbeterde motor krijgen met directe injectie, weer +20 à 25 pk.

Dan geven ze bvb voor de 998 aan de GT3 en turbo ook een 3.8 ipv de huidige 3.6

In de toekomst zal verbruik en gewichtsreductie belangrijker worden denk ik.

Liever een lichte 911 met 380 pk dan één die 200 kg zwaarder is met 430 pk...


08 dec 2007 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3
Kempen, Belgie
Bericht 
Een interessante discussie. Er is immers een PK opbod bezig op dit moment. Een M3 heeft 30% meer vermogen dan een Carrera 2. Idem voor een R8, en dan hebben we het over het instapmodel (v10 komt later). Een BMW 135i heeft 306pk, heeft een leuk sportief rijgedrag en kost de helft van een 911. En wat te denken van de Corvette? Laat Porsche zich verleiden om daarom naar een 8-cylinder te gaan of niet?

Het is een moeilijke oefening, ook wat betreft de positionering van de modellen. Als er een 8-cylinder komt, dan zal de wagen ook een stukje zwaarder worden en gaan we waarschijnlijk meer een GT krijgen. Maar dan laat Porsche een gaatje tussen Cayman en 998, namelijk voor dat doelpubliek dat de 911 nog als een sportwagen voor elke dag beschouwt. Misschien is dat publiek klein in aantal, maar dat zijn wel de echte liefhebbers.

Ik denk dat het succes van de andere Porsche modellen juist opgehangen wordt aan de unieke positie die de 911 heeft als dagelijks rijdbare echte sportwagen (ipv GT) en dat Porsche zich niet kan veroorloven dit icoon zomaar te herpositioneren. Dan maar wat minder vermogen dan de concurrentie, maar wel gelijke prestaties op circuit.


08 dec 2007 19:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Mooi voorbeeld in dit geval is de vergelijkingstest tussen 911,Aston M en BMW M6 op t eiland Man, ondanks de mindere pk's wint de 911 glorieus
op laptime door de Stig(top gear), dus meer pk's zegt niet alles, t gaat om de drive-ability?goed gespeld? :roll: :wink:


08 dec 2007 21:06
Profiel
Bericht 
Carrera4s schreef:
Dan geven ze bvb voor de 998 aan de GT3 en turbo ook een 3.8 ipv de huidige 3.6


Dat zal ook tijd worden! Een 997 S of 4S heeft al een 3.8 liter motor!


09 dec 2007 10:58
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
dikke billen dikke motoren het moet niet veel gekker worden :shock:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


09 dec 2007 13:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
porsche 998
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


09 dec 2007 14:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ik denk dat Porsche beter zijn auto's weer wat lichter kan gaan maken ipv meer pk's in een dikke limousine. Zie ook de populariteit van de gt3 en RS modellen bij de gevorderde liefhebber. Zie ook de kosten van brandsof.


09 dec 2007 14:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Toch wel fraai met die brede achterkant, al zou het wel "vertekend" kunnen zijn.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


09 dec 2007 16:55
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
wellicht komt er een moment dat Porsche niet aan drastische stappen kan ontkomen, maar.. liever bliven evolueren dan een revolutie, zoals een beresterke Corvette C6 bijvoorbeeld, want juist in die evolutie en fijngeslepenheid van het concept van de 911 ligt zijn kracht en magie!


09 dec 2007 22:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Ziet er weer super gelikt uit!!
:lol: :lol: :lol:
_________________________________________
"There is no substitude"


09 dec 2007 22:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
die schets is toch overigens wezenlijk anders dan de 3 plaatjes erom heen, die ik interpreteer als (door tuning) iets dikker uitgevoerde 997s? Of is dat ook waar jullie op reageren, op die schets (plaatje rechtsboven), dat inderdaad veelbelovend oogt (en ook best een sprong in design zou impliceren tov de 997)..


09 dec 2007 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Ze moeten wel een beetje oppassen met die achterkant, want die schets begint een beetje te lijken op dat vreselijke gedrocht van Chrysler.. :roll: :pukel: .. ik weet zo niet hoe dat ding heet maar ze hebben er ook een cabrio van :(


09 dec 2007 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
de crossfire
Afbeelding
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


09 dec 2007 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Die gaat volgens mij uit productie :wink:
_________________________________________
"There is no substitude"


09 dec 2007 22:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Dat zou tijd worden, is nog gebaseerd op de oude slk van mercedes
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


09 dec 2007 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Citaat:
de crossfire


.. dat is'm.. :cry:


09 dec 2007 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Antwerpen & Geel
Bericht 
Was het niet zo dat er nog geen 3.8 gebruikt wordt in de turbo/gt3 omdat die hun motor afgeleid is van de originele 3.6 uit de GT1?
En een volledig andere werking heeft dan bv een 3.6/3.8 uit de carrera ((4)s)?

Nu vind ik het knap van Porsche dat ze nog steeds die 3.6 gebruiken en nog steeds marktleider zijn in hun segment maar hier kunnen ze ook niet
op blijven teren.. De algemene trend leidt tot auto's met een hoger gewicht dan bij het vorige model (ook bij gt3's), dus zal de motor toch moeten
worden opgeschroefd!
Ken zelf weinig van techniek, maar van een flat-eight heb ik nog nooit
gehoord en ik vrees ervoor dat je die achterin een 911 kan leggen.. :roll:


10 dec 2007 11:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Klopt Flyer, dat is exact de reden. Maar op een dag zal men wel eens van een ander blok moeten gaan vertrekken, denk ik dan, en dan lijkt een 3.8 misschien de volgende stap ?


10 dec 2007 12:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
vanaf het concept 996 zullen ze daar toch al rekening mee gehouden hebben zeker...tot hoeveel cc zit er marge in de huidige Flat6 blokken? 4.0? 4.2l?

In principe kunnen ze niet blijven vergroten...een verbrandingsruilte heeft idealiter een volume van 400-500cc...dan komen we bij Porsche uit op max 3l, zitten we al 25 jaar vandaan :wink:

Als Porsche z'n clienteel wil behouden, z'n eigenrichting wil blijven uitgaan en niet meelopen met de anderen dan denk ik toch dat ze er goed zouden aan doen om de auto's lichter te maken en de motoren verder te verfijnen...komt verbruik, wegligging en remafstand enkel ten goede!!

remember het filmpje van Topgear met de 997S, ///M6 en Jaguar XKR met de Stig achter het stuur op het eiland Man in de regen...de Porsche had 150pk minder dan de ///M6 maar kwam wel 6s eerder over de streep

...Spreekt boekdelen! :shock:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


10 dec 2007 13:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Flyer.. schreef:
Ken zelf weinig van techniek, maar van een flat-eight heb ik nog nooit gehoord

Afbeelding
precies waar 'ie hoort... in het midden :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


10 dec 2007 14:23
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Als het emissietechnisch allemaal lukt; vasthouden aan de Flat-6 en de 911 lichter maken :idea:
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


10 dec 2007 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Afbeelding

deed mij gelijk hier aan denken (IROC series 1974)
3.0 liter flat-6, 315 pk (als ik me niet vergis) :

Afbeelding


10 dec 2007 23:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.