Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:34



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
924 Afstellen 2.0 HELP ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Sinderen
Bericht 924 Afstellen 2.0 HELP !
Hey, ik ben hier nieuw en ik heb een Porsche 924 van 1980 gekocht die ongeveer 10jaar heeft stil gestaan alles nagekeken en inorde gemaakt, hij loopt op het moment wel maar het is een injectie en ik krijg hem niet perfect afgesteld, er zit geen scheur ofzo in de luchtslangen.. hij krijgt iets te veel benzine hoe kan ik dit afstellen ?

hoor het wel, hoop dat dit het goede forum is

(zoek nog nieuwe raamrubbers en nog wat klein spul..
groetjes Roy


10 dec 2007 23:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
Hoi Roy, welkom,

Prima dat je zo'n oude 924 aan het redden bent.
Is de 924 rijdbaar, of loopt ie te slecht daarvoor?
Heb je de injectors nagekeken?
Kan mij voorstellen dat die niet niet helemaal soepel meer werken na 10 jaar stilstand. :wink:
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


10 dec 2007 23:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Sinderen
Bericht 
Hey, ja hij is rijdbaar, alles heb ik al inorde gemaakt, zit haast geen roest ofzo aan hij moet zo door de APK kunnen, staat ook maar 27000 km op te teller en waarscheinlijk klopt dit wel aan de staat van de auto te zien..

de injectors zijn goed heb ik schoon gemaakt..,
als ik de luchtslang er een klein stukje af haal dan komt hij perfect op toeren en is hij ook super snel, maar hij hoort gewoon perfect te lopen met luchtfilter slang erop hoe het hoort.
Er zit wel 1 schroef op de injectie als ik die meer uit draai loopt hij al beter maar nog niet goed genoeg.. (is tog de luchtschroef) ?


10 dec 2007 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
De schroef op het gaskleppenhuis is t.b.v. het stationaire toerental (regeling). De stelschroef/boutje (verzonken) bij de brandstof verdeler is t.b.v. de CO afstelling.

Kijk eens naar de flow van je injectoren, en hang hem eens aan de CO kast om te kijken of ie een correcte waarde aangeeft (mag wel iets rond de 2- 2,5% hangen met deze motoren, max is 4,5% voor het apk afkeur is bij auto`s zonder cats en voor een bepaald jaartal).

Succes ermee.


11 dec 2007 1:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Gerlderland
Bericht 
Heb je dit probleem alleen met een koude motor of ook als hij warm is?


11 dec 2007 10:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Sinderen
Bericht 
met koude en warme motor dus de choke kan het niet zijn ?
mischien die dinge die in de uitlaat zitten ?
weet effe niet meer hoe ze heten
:cry:


11 dec 2007 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Gerlderland
Bericht 
Ik heb zelf heel veel problemen gehad met het starten en goed lopen van mijn motor.

Begin staps gewijs;

Controleren cq. vervangen;

Oude brandstof vervangen (98). Eventueel injectorreiniger toevoegen.

Luchtfilter
Bougiekabels
Bougies
Verdelerkap+Rotor

Controleren of injectors goed werken

Laat dan de ontsteking en het CO afstellen.

Bij mij bleek de ontsteking 20 graden verkeerd te staan en het brandstof mengsel veel te arm. Na bovenstaande punten doorlopen te hebben liep en startte hij veel beter.


11 dec 2007 20:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Sinderen
Bericht 
wat is het cq ? die dinge die in de uitlat zit ?

Er zit nieuwe bandstof in
Het luchtfilter is schoon
Bougiekabels zijn nieuw
Bougies zijn ook nieuw
Verdelerkap+Rotor heb ik nog niet naar gekeken

Controleren of injectors goed werken, deze heb ik schoon gemaakt..

wat bedoel je met injector reiniger waar kan ik dat spul halen ? prijs ?

Hoe kan ik controleren of de injectoren goed werken ?

groetjes Roy :)


12 dec 2007 19:00
Profiel
Bericht 
cq. betekend eigenlijk > in welk geval, tegenwoordeig ook en / of. :wink:


12 dec 2007 19:14
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Injectorreiniger: Te halen bij de automaterialen zaak prijs varierend van 10 euro tot 16 euro heb ik ze voorbij zien komen. Wynn`s.

Injector test: Haal alle 4 de injectoren uit hun "voet" en plaats deze alle 4 (aangesloten en wel) in 4 verschillende potjes (kleine jampotjes of iets dergelijks). Zet vervolgens de auto op contact en verwijder het luchtfilter. Door met je hand de luchtweger omhoog te drukken wordt er benzine geinjecteerd.

De injectoren moeten een mooie nevel geven, geen harde straal. Na 10 jaar zal het zaakje al niet lekker fris meer zijn. Enigste manier is dan plaatsen van nieuwe injectoren.


12 dec 2007 20:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Gerlderland
Bericht 
De meeste antwoorden heb je al.

Wat betreft de injectoren, hoe heb je deze gereinigd? Beste is om ze utrasoon te laten reinigen. Vervang dan ook gelijk de o-ringetjes van de injectoren.


12 dec 2007 21:08
Profiel
PorscheForum Rookie
Sinderen
Bericht 
Hey, zonet heb ik hem weer effe aan het lopen gehad.. nog niet 100% goed afgesteld.. heb hem al even aan de 140kmpu gehad, heb alleen nog geen verzekering en apk :D
De injectoren zijn schoon maar de benzine pomp maakt telkens een heel raar geluid knarsend enzo en ik wou hem net weer even starten maar slaat maar even aan voor een paar seconden volgens mij is de benzine pomp kapot kan dat ?


12 dec 2007 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Check opvoer van de benzine van de pomp (even de pootjes door verbinden in de relais kast), wel voorzichtig de relais uit hun voet trekken.

Min opvoer is 0,5 liter binnen 30 seconden.


12 dec 2007 22:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Sinderen
Bericht 
Hey, bedankt ik ga zodalijk even kijken of de door voer nu goed is.
hoe kan ik de doorvoer sneller of meer geven ?
(heb niet zoveel verstand van electronica, klein beetje van zekering en + en - kabetjes enzo :P)


13 dec 2007 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Van deze injectoren? Valt niks te regelen. Gebeurt geheel mechanisch.


13 dec 2007 17:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Gerlderland
Bericht 
Niet om flauw te doen, maar ik adviseer je toch om een manual aan te schaffen. (Haynes Porsche 924 ).

Je krijgt dan meer inzicht in de werking van de diverse onderdelen.

En het communiseert ook een stuk gemakkelijker. Alle testen die je kunt doen om e.a. op een juiste werking te controleren staan hier in.

Wat ik echt toch als eerste zou doen (want je meent zelf dat hij teveel benzine krijgt) is dus het CO en eventueel de ontsteking af (laten) stellen.


13 dec 2007 18:08
Profiel
PorscheForum Rookie
Sinderen
Bericht 
oke, waar kan ik dat manual ding halen ?
nu heb ik alles aangesloten hoe het hoort, (luchtfilter enzo)
hij krijgt te weinig benzine als ik vol gas geef woooooooooooooop ?


13 dec 2007 22:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.