Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 mei 2025 17:16

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Toekomstige brandstoffen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Geen maar daar komt over 2 jaar verandering in!
Bericht Toekomstige brandstoffen
Ik open dit topic omdat het mij interresant lijkt wat jullie denken wat de nieuwe brandstof wordt, aangezien iedereen weet dat de aardoliereserves opraken. Dus aan jullie de vraag: Wat denken jullie wat de nieuwe brandstof word en waarom?

Ik denk dat het bio ethanol word, omdat we dan weinig aanpassingen hoeven te doen, en het niet verder vervuilt.

ps: probeer natuurlijk wel iets te bedenken waarbij je het porsche sound houdt :P

11 dec 2007 12:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
hey pierre hein :wink:

btw hoe word ethanol ontwikkeld? of praten we hier over bio ethanol?
kunnen we komen aan een produktie van 9 miljard liter bio ethanol per dag :shock: komen?

het schijnt dat een mens per dag gemiddeld 2 liter brandstof gebruikt per dag ongeacht wattie allemaal doet:
elektriciteit, auto,plastic, elke vorm die energie vraagt die een mens gebruikt per dag, daar zit die 2 liter in.

ik denk dat er met de tijd een heel soort nieuwe energie bron komt, althans moet komen :!:
plaats de mensen al die tijd die ze steken in protesteren tegen een beter milieu ivm uitstoot van brandstoffen hun tijd [in het bedenken van uitvinden van een nieuwe vorm van energie opwekking] steken :wink:

kunnen we wel bezuinigen maar daar ligt volgens mij het antwoord niet volgens mij ligt het antwoord in een compleet ander alternatief qua energie bron, waarom kunnen we dat nu niet al verzinnen want als de aardolie op is dan moeten we wel :shock:

als we dat alternatief nu al proberen uit te vinden des te langer we kunnen genieten van onze op benzine lopende porsche SOUND 8)

solly hoor ik denk hier maar wat hardop op papier :wink:

we kunnen onze auto altijd nog laten ombouwen dattie op zonnebloem olie loopt :shock: voor de sound

oh btw als de aardolie op zou raken , dan raken we volgens mij nog veel meer produkten kwijt dan enkelt benzine er onstaat volgens mij veel en veel meer uit aardolie dan alleen benzine :shock: , alles wat plastic is onstaat uit olie geloof ik, bedenk je eens een wereld zonder plastic :shock:

solly jongens voor eens een keer een filosoferende :roll: mike ipv grappende mikey :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

11 dec 2007 13:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Aangezien de zon steeds meer warmte zal gaan afgeven in de volgende paar duizend jaar (en onze wereld helaas ook zal vernietigen) ga ik er van uit dat we maar moeten overschakelen op wagens die rijden op zonne-energie 8)

11 dec 2007 19:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Handig zo'n glazen bol :shock: :lol:

:roll:

11 dec 2007 20:05
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
misschien kunnen we allemaal met zoiets rondrijden :

Afbeelding

misschien een toekomstig model voor Porsche :roll: :roll:

11 dec 2007 20:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Meen dat er enkele jaren geleden in Parijs een taxi gedraaid heeft op lucht, combinaties van hete en koude lucht, vraag me verder niet hoe het werkt, zou het niet weten.

Lucht dus ? :roll:

11 dec 2007 21:10
Profiel
Bericht 
ik geloof dat er in de jaren 70 al een motor was die op water liep :shock: , is de wereld uit geholpen door de olie industrie :cry:

11 dec 2007 23:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
volgens ruwe schattingen zal het omslagpunt rond 2012 liggen de zogeheten piek oil daarna zal de vraag toenemen maar het aanbod alleen maar afnemen kun je je voorstellen wat dat met de prijs zal doen ?
mischien is waterstof wel een optie

12 dec 2007 0:53
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Daardoor wordt het wel aantrekkelijker en meer rendabel om naar alternatieven te zoeken.

12 dec 2007 12:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
pete 928 schreef:
volgens ruwe schattingen zal het omslagpunt rond 2012 liggen de zogeheten piek oil daarna zal de vraag toenemen maar het aanbod alleen maar afnemen kun je je voorstellen wat dat met de prijs zal doen ?

Daar wordt zo lang over gesteggeld, volgens anderen is het al geweest. Je kan het pas achteraf zeggen.
De olieindustrie werkt inderdaad elk alternatief de wereld uit door patenten op te kopen, die altijd te verlengen, en in de ijskast te stoppen. Zo kan en mag niemand anders met een goed alternatief komen.
Ondertussen natuurlijk 'schone' brandstoffen produceren want dat komt nog wel uit olie.
Er is pas een alternatief als de milieumaffia op korte termijn kerncentrales toestaat om daarmee de tijd tot kernfusie te overbruggen.
Dan kunnen we lachen en fijn op waterstof gaan rijden, maar dat zal ook zo lang mogelijk worden tegengehouden als de olieindustrie hier niet exclusief rechten voor kan krijgen. Zodra olie niet meer onze belangrijkste brandstof is gaan die namelijk allemaal failliet: al die miljarden aan apparatuur wat opeens waardeloos wordt, zitten ze niet ECHT op te wachten.

12 dec 2007 13:40
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Gaan ze toch gewoon dieper boringen doen :?:

12 dec 2007 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Tuurlijk, maar dat drijft de prijs ook op natuurlijk, dat is het concept van peak oil: als de vraag het aanbod eindelijk overstijgt en het takke-duur wordt.
Overigens nog een punt: de VS zal elk alternatief ook torpederen. Als een alternatieve brandstof zich zou aanbieden zou de dollar spontaan niks waard zijn omdat al het 'vertrouwen' in de dollar (voor zover dat er nog is) puur door olie hoog wordt gehouden.
Dat is de reden dat ze irak binnen vielen (saddam accepteerde geen dollars meer en ondermijnde dus de stabiliteit vd dollar). Hulde voor Iran dat zij nu ook van de dollar af zijn gestapt (vorige week of zo!). Als amerika wil overleven moeten ze de markt van elke energiedrager overnemen en exclusief in dollars handelen. Maar da's een heel ander verhaal waar we vele topics aan vuil kunnen maken! (maar het is niet minder interessant!)

12 dec 2007 21:56
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
944 guy schreef:
Tuurlijk, maar dat drijft de prijs ook op natuurlijk, dat is het concept van peak oil: als de vraag het aanbod eindelijk overstijgt en het takke-duur wordt.
Overigens nog een punt: de VS zal elk alternatief ook torpederen. Als een alternatieve brandstof zich zou aanbieden zou de dollar spontaan niks waard zijn omdat al het 'vertrouwen' in de dollar (voor zover dat er nog is) puur door olie hoog wordt gehouden.
Dat is de reden dat ze irak binnen vielen (saddam accepteerde geen dollars meer en ondermijnde dus de stabiliteit vd dollar). Hulde voor Iran dat zij nu ook van de dollar af zijn gestapt (vorige week of zo!). Als amerika wil overleven moeten ze de markt van elke energiedrager overnemen en exclusief in dollars handelen. Maar da's een heel ander verhaal waar we vele topics aan vuil kunnen maken! (maar het is niet minder interessant!)

heel juist gezegd 944 guy dat is ook bijna de enige reden van de vs om zijn pijlen op iran te richten de olie of liever gezegd de controle erover
het verhaal dat iran een kernwapen zou ontwikkelen is daarmee alleen maar een verhaal om het volk bang te maken zodat ze achter een nieuwe
oorlog zouden staan

12 dec 2007 23:10
Profiel
Bericht 
als global warming zo doorgaat rijden we binnenkort als het warm genoeg word allemaal weer op stoom :shock: :mrgreen: :wink:

12 dec 2007 23:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
drknauf schreef:
als global warming zo doorgaat rijden we binnenkort als het warm genoeg word allemaal weer op stoom :shock: :mrgreen: :wink:

:lol:

13 dec 2007 11:39
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.2 targa 1984
hoeven
Bericht 
http://www.fusie-energie.nl/fusiekort.htm

veel belovend

13 dec 2007 13:29
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
....rijden op fusie energie dus. Dan maar een goede (buiten) stereo voor het echte motorgeluid.

13 dec 2007 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
dreamer schreef:
....rijden op fusie energie dus. Dan maar een goede (buiten) stereo voor het echte motorgeluid.

Als koude fusie haalbaar wordt wel ja (schijnt al wel te zijn bereikt, google eens naar 'heavy watergate').
'Traditionele' fusie is niet efficient bij kleine installaties, die hebben een hoeveelheid energie nodig om de reactie in stand te houden. Kleine reactoren hebben meer nodig dan dat ze opleveren. Als je die link leest zie je dat units met een hoogte van 4 meter pas een keer fatsoenlijke hoeveelheden energie opleveren.

13 dec 2007 16:44
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: Toekomstige brandstoffen
Piet Hein schreef:
... aangezien iedereen weet dat de aardoliereserves opraken.

Bestaande velden waar we nog (zeker) 40 jaar blijven boren ... als de voorraad daadwerkelijk opraakt, maken wij dat iig niet meer mee :idea:

Wss gaan we over op 'n combi van electriek en plantaardige brandstoffen (zoals bio-diesel) :wink:

13 dec 2007 16:47
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
gewoon zo snel mogelijk dat laatste beetje olie oprijden/stoken
dan is het milieu probleem daarna ook meteen opgelost
(heb je niks meer om CO2 van uit te stoten)

lang leve de milieu graaiers :ass:

13 dec 2007 18:18
Profiel WWW
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
924 schreef:
Meen dat er enkele jaren geleden in Parijs een taxi gedraaid heeft op lucht, combinaties van hete en koude lucht, vraag me verder niet hoe het werkt, zou het niet weten.

Lucht dus ? :roll:

Keep on dreaming :roll: Gebakken lucht misschien :wink:

13 dec 2007 18:44
Profiel
Nederland
Bericht 
drknauf schreef:
ik geloof dat er in de jaren 70 al een motor was die op water liep :shock: , is de wereld uit geholpen door de olie industrie :cry:

De verbrandingswaarde van water is ongeveer........................nul :cry:
Je kunt water natuurlijk wel weer splitsen d.m.v. electriciteit dat je kunt opwekken met, je raad het al, kolen of fosiele brandstof of kernenergie :wink: Kernfusie is helaas nog niet zover alleen in de boeken van Jules Verne.

13 dec 2007 18:47
Profiel
Nederland
Bericht 
pete 928 schreef:

En waar maak je die waterstof dan uit? Inderdaad d.m.v. "steamreforming" van b.v. aardgas en/of nafta (een aardolieproduct dus). Waterstof is bij de verbuiker wel schoon, maar niet om het te produceren :cry: :roll:

13 dec 2007 18:50
Profiel
Nederland
Bericht 
924 schreef:
Gaan ze toch gewoon dieper boringen doen :?:

Er wordt momenteel al naar olie geboord op een diepte van 2000 meter onder de zeespiegel. De complicaties bij het boren op deze diepte zijn enorm. Alleen je adem in houden is al lastig terwijl er ook nog 200 bar op je longetjes drukt. Maar je hebt gelijk, het boren gaat al steeds dieper.
Ook dat houdt een keertje op natuurlijk, want het wordt wel echt heet hoor daar beneden :wink:

13 dec 2007 18:52
Profiel
Nederland
Bericht Re: Toekomstige brandstoffen
Olaf schreef:
Piet Hein schreef:
... aangezien iedereen weet dat de aardoliereserves opraken.

Bestaande velden waar we nog (zeker) 40 jaar blijven boren ... als de voorraad daadwerkelijk opraakt, maken wij dat iig niet meer mee :idea:

Wss gaan we over op 'n combi van electriek en plantaardige brandstoffen (zoals bio-diesel) :wink:

Olaf, voor het maken van bio diesel heb je weer palmolie nodig en dat is weer een probleem natuurlijk. De EU wil daar niet aan mee doen, omdat er dan weer bossen worden omgehakt en palmbomen gepland, waardoor je de bestaande flora en fauna omzeep helpt :shock:

Ah ja : http://www.technip.com, mijn werkgever :lol: voor al uw spullen voor het produceren van ruwe olie, halfproducten en waterstof :wink:

13 dec 2007 18:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende