Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:34

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
stalen of dilavar tapeinden plaatsen ? (voor de kenners) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht stalen of dilavar tapeinden plaatsen ? (voor de kenners)
Ik ben bezig aan de revisie van mijn 3.0 sc motor. Ik had 2 tapeinden die afgebroken zijn. Die wil ik nu vervangen.

Er zijn echter 2 modellen. De stalen en de dilavar tapeinden. De tapeinden aan de uitlaatzijde braken wel eens af, zoals bij de mijne het geval is. Daarom heeft Porsche de dilavar tapeinden ontwikkeld. De divalars kosten echter 28 euro excl btw. De stalen slechts 8 euro.

Zou ik alle uitlaattapeinden nu vervangen ? (Dit zou ik toch willen doen)

Kan ik stalen exemplaren gebruiken. Ze zullen misschien terug afbreken, maar het betreft een motor van 27 jaar oud. Als de stalen exemplaren het nog eens 10 of 15 jaar kunnen uithouden, dan opteer ik voor de stalen.

Heeft een SC standaard (fabriek afgeleverd) dilavar tapeinden aan de uitlaatzijde of hadden ze toen zowel aan in als uitlaatzijde de stalen exemplaren ?

Wie kan me helpen ? Wie heeft er meer informatie ?

13 dec 2007 18:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
http://66.236.61.177/showthread.php?t=374043

etc.etc.

13 dec 2007 19:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Zeker op de USA forums hebben ze een tijdje de Porsche dilavar tapeinden verketterd, ze beginnen daar nu van terug te komen. mensen krijgen toch problemen met de aftermarket tapeinden. Ik zou gewoon de standaard Porsche spullen monteren. Dat is bij een SC boven staal en onder dilivar. Dat zouden nu bijvoorbeeld rondom 993 tapeinden worden.

13 dec 2007 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht 
wolf en eleven bedankt voor het snelle antwoord en de mooie links !

Ik vreesde er al voor. Het zullen dus 993 dilavar's worden. Tenzij iemand anders andere mogelijkheden heeft ?
Wel prijzig zeg. Ze kosten (in belgië) bij porsche 28 euro exclusief btw.

Ik heb mijn cilinderkoppen voorzien van nieuwe kleppen en geleiders, er moeten nog nieuwe zuigerveren in en dan nu nog die tapeinden, waar ben ik aan begonnen... zal wel een zo goed als nieuwe motor hebben.

13 dec 2007 21:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]