Auteur |
Bericht |
petquesha
996 C4S
|
graag hulp bij identificatie motor 2,7 oif 3.0
http://www.mijnalbum.nl/Album=DJNNCI7C
mischien kan iemand met de foto sie hierboven gelinkt is mij vertellen of het een 3 ltr is of een 2,7.
porsche is van 1975 en eiegnaar zegt dat er een 3 ltr in zt, nr is er niet meer op ,maar mischien kan de echte kenner mij helpen, thx .....
|
13 dec 2007 12:16 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Moeilijk te zien op de foto, maar op het inlaatspruitstuk staat vaak het jaartal en dat is goed te lezen
Dacht wel een rode afdekkap te zien zal toch geen 3.0 Carrera zijn
Als er 1978 of later op staat zal het een 3.0 liter zijn
1975 2,7 standaard 150 pk
1976 2,7 . " . 165 pk
na of laat 1977 3,0 188 pk later 204 pk
Suc6
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
13 dec 2007 12:46 |
|
|
mayonaise
|
ziet er een magnesium carter uit (ivm dat het er niet egaal uit ziet qua kleur, en meer lijkt op iets dat geschilderd is geweest ipv alu, en iknooit iemand alu heb weten schilderen
en dan zou het een 2.7 kunnen zijn
maar 't is idd heel moeilijk met zekerheid te zeggen aan de hand van een foto
een 3.0 heeft altijd 930.xxx.xxx nummers, want het zijn alu blokken
alle magnesium(tot 2.7) hebben 901.xxx.xxx nummers
Laatst bijgewerkt door mayonaise op 14 dec 2007 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 dec 2007 11:05 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: graag hulp bij identificatie motor 2,7 oif 3.0
Ook niet meer bij de fan?
En zijn de nummers eruit geslepen of zijn het blanco carters?
|
14 dec 2007 11:17 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
nrs
Waar normaal het id nr staat rechts van fan ,daar is het dus afgebroken of geslepen.
Kan ik het nog aan andere dingen zien of........?
ik hoop op de 911 specialisten.
|
14 dec 2007 12:14 |
|
|
mayonaise
|
Re: nrs
die giet nummers staan op de zijkant
als die ook afgeslepen zijn mag je er op rekenen dat er geknoeid is
|
14 dec 2007 12:20 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Exact. Caveat emptor
|
14 dec 2007 13:28 |
|
|
mayonaise
|
| | | | molen934 schreef: Moeilijk te zien op de foto, maar op het inlaatspruitstuk staat vaak het jaartal en dat is goed te lezen Dacht wel een rode afdekkap te zien zal toch geen 3.0 Carrera zijn Als er 1978 of later op staat zal het een 3.0 liter zijn 1975 2,7 standaard 150 pk 1976 2,7 . " . 165 pk na of laat 1977 3,0 188 pk later 204 pk Suc6 | | | | |
dat klopt overigens ook niet
in augustus 75 , J serie
werdt de 3.0 Carrera geintroduceerd
type 930/02, 200 pk
alsook de K serie, die eindigde in july 77
eveneens 930/02, 200 pk
allebei met rooie lucht kap
die inlaat spruitstukken kunnen gewisseld zijn, en bovendien zegt een jaartal niet of het een normale 911, S of Carrera motor betreft
in PET vindt ik ook geen aparte buizen voor 3.0 Carrera, weet het niet zeker, maar lijkt me dat die inlaat buizen gelijk zijn voor alle modellen, dat het verschil enkel in vanaf de koppen/kleppen zit , samen met een andere K-jet benzine meter, die je toch niet kan gebruiken als referentie om de motor zelf te identiviceren... ze zijn gemakkelijk te verwisselen en her in te stellen (beetje armer zetten voor kleinere motor, klaar)
|
14 dec 2007 14:14 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
| | | | mayonaise schreef: | | | | molen934 schreef: Moeilijk te zien op de foto, maar op het inlaatspruitstuk staat vaak het jaartal en dat is goed te lezen Dacht wel een rode afdekkap te zien zal toch geen 3.0 Carrera zijn Als er 1978 of later op staat zal het een 3.0 liter zijn 1975 2,7 standaard 150 pk 1976 2,7 . " . 165 pk na of laat 1977 3,0 188 pk later 204 pk Suc6 | | | | |
dat klopt overigens ook niet in augustus 75 , J serie werdt de 3.0 Carrera geintroduceerd type 930/02, 200 pk alsook de K serie, die eindigde in july 77 eveneens 930/02, 200 pk allebei met rooie lucht kap | | | | |
Had zelf een 2,7 met een groene kap en 165 pk, een kennis met een zwarte kap en deze had 150 pk.
Je had toen ook een S met 175 pk kleur kap?
Ook een kennis had een 2,7 Carrera (echt waar) met 210 pk en een rode kap, en een 3,0 Carrera met 200 pk ook met een rode kap
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 dec 2007 14:26 |
|
|
mayonaise
|
ja, maar de S heeft toch gewoon ook een rooie kap, net als de 3.0
maakt dus niks uit als je wil weten of het 2.7 of 3.0 is
jij zei na 78 is het een 3.0
maar het kan ook een 3.0 zijn van model jaar 75 of 76
3.0 heeft zowieso 200+ pk
2.7 zowieso niet (toch niet met Kjetronic zoals deze motor heeft)
dus die luchtkap , heeft geen beetje bewijskracht
los daarvan, zoals het er uitziet op foto, verwacht ik persoonlijk een afgeleefde motor en injectie... echt netjes is het niet, en al helemaal niet als er nummers uitgeslepen zijn...
ik zie een mogelijk donor blok , als dat in een auto zit, dan zou er aanzienlijk prijs daling op de auto zelf moeten komen voor ik die auto zou kopen... want het echt vertrouwen zou ik nooit durven, zelfs niet als ik via gietnummers en identificatie van alu onderblok alsnog van 3.0 kan worden overtuigd....
t kan gejat spul zijn, om maar iets te noemen
die motor serie nummers vallen er niet vanzelf af he. zitten niet open en bloot aan de elementen, geen steen kan van de weg, richting die plek op het blok schade toebrengen, das dus met een bedoeling eruit geslepen
|
14 dec 2007 14:41 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zo is het wel, maar wou het niet zo bot zeggen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 dec 2007 14:52 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
bedankt
Ol, ik blijf ervan af..
thx very mucho!!
|
14 dec 2007 18:33 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: graag hulp bij identificatie motor 2,7 oif 3.0
Op de foto's is te zien een 180 of 188 pk 3.0 SC motor achter een 2.7 versnellingsbak.
Wijze woorden ook dat is op de foto's te zien
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
Laatst bijgewerkt door Renntech op 14 dec 2007 23:21, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 dec 2007 23:17 |
|
|
mayonaise
|
waaraan zie je dat Erwin???
de bovenkant?
|
14 dec 2007 23:20 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
Toch een 3.0 ltr dus..............
|
14 dec 2007 23:49 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Nou heel simpel.
Van makkelijk naar moeilijk.
1- Om te beginnen is het carter absoluut niet van magnesium of geschilderd. Het is dus geen 2.7.
2- De rode koelkap in combinatie met de zwarte kunstof leidingen laat nog maar twee optie's over. Een 200 pk Carrera of een 180/188 pk SC motor.
3- De 200 pk valt af omdat de 200 pk 3.0 Carrera motor een 5 bladige ventilator heeft.
4- De optie dat de motor toch een 3.0 Carrera zou zijn met een nieuwere ventilator valt af omdat de ontsteking geen contactpunten heeft zoals de 3.0 Carrera motor maar een electronische ontsteking met hall gever.
De electronische ontsteking zag ik aan de groene draad die je voor de verdeelkapstekkers ziet liggen. Natuurlijk zie je ook de grote verdeelkap die alleen in combinatie met de electronische verdelers is gebruikt en de sticker op de bobine beugel.
5- De bovenste bevestiging van de kachelslang heeft geen slangklem zoals bij de modellen tot 1978 maar een klem met een m6 boutje.
Weer een aanwijzing dat het een motor is na 1977, dus niet anders dan een 3.0 kan zijn.
De bak van een 2.7 zie je aan de koppelingskabel onder aan de motor.
Opvallend detail is de verkeerd om gemonteerde motorsteun en de imitatie bougiekabels en doppen.
Ook de verkeerd om gemonteerde ventilatorhuis klem geeft mij weinig vertrouwen in de monteur die aan de motor sleutelde. Dat is niet het enigste dat vreemd is. Ook gebruikt een beetje monteur nooit japanse boutjes in een duitse auto, kijk maar eens naar de bouten die verkeerd om gemonteerd zitten in de motorsteun.
Daarbij hebben die standaard sleutelwijdte 15, deze boutjes volgens mij 14 mm.
Ook valt op de de koelkap niet aansluit aan de ventilatorring.
Wel mooi dat het een en ander witgekalkt is.
De kachelpot bevestiging van de 5e cilinder heeft ook al eens voor problemen gezorgd, zo te zien.
En in het verleden heeft de olieaftapstop al eens een opdonder gehad, hoe komt hij er anders zo scheef in te zitten.
Oja, en de 3.0 Carrera heeft nooit uitlaatpoort injectoren gehad.
Erwin.
.
_________________________________________ Rebel engineering
|
15 dec 2007 0:23 |
|
|
Patrick
|
Laatst bijgewerkt door Patrick op 15 dec 2007 0:46, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 dec 2007 0:43 |
|
|
mayonaise
|
cool
al ben ik het niet eens met dat het geen geschilderd magnesium kan zijn, met laag vuil en olie erover...
mijn oude 2.4S destijds, was door een vorige eigenaar eens geschilderd , met een soort grijs dat nagenoeg identiek is aan aluminium (motorblok alu, niet opgeblonken als een spiegel)
en dat leek toch sterk op wat ik op deze foto zie, zeker op foto met flash kun je dat moeilijk zien
maar de rest van je punten, kan ik niks op inbrengen
|
15 dec 2007 0:45 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Uiteraard kan dat, maar dat is hier niet het geval.
Soms kun je niet uitleggen waarom niet, maar als je dik 15 jaar elke dag in de werkplaats loopt tussen alleen maar 911 motoren zie je bepaalde dingen meteen zonder daar bij stil te staan.
Als jij een keer een geverfd carter hebt gehad dan denk jij daar meteen aan als je zo'n foto ziet, dat begrijp ik ook wel.
Maar ik heb honderden motoren gezien én aan gewerkt en dan zie je ook meteen dat het geen geverfd carter is.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
15 dec 2007 0:57 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
Mijn dank is groot, fantastisch om met deze echte kenners contact te hebben!
|
15 dec 2007 1:56 |
|
|