Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:02

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Verwijderen porsche CDR 22 uit 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
996 C4 '2001
Haaltert (BE)
Bericht Verwijderen porsche CDR 22 uit 996
Ik heb een Becker Traffic Pro High speed gekocht ter vervanging van de standaard ingebouwde Porsche CDR22 in mijn 996. Bij de Becker heb ik de 2 removal tools bijgeleverd gekregen. Ik veronderstelde dat dit dezelfde tools zijn als deze waarmee ik de porsche radio zou kunnen uitbouwen. Het lukt me echter niet om hem eruit te krijgen met deze tools. Ik heb wat rondgesurfd, en hier en daar heb ik de indruk (via foto's) dat het niet dezelfde sleutels zijn die gebruikt worden voor de uitbouw van de porsche radio (hoewel eigenlijk ook een becker). Het zouden eerder de tools zijn die bij audi radio's gebruikt worden die ik nodig heb.
Iemand een idee, of kan iemand een fotootje posten van hoe de juiste tools voor uitbouw van een CDR22 eruit zien ?
bedankt voor alle hulp
filip

11 dec 2007 23:28
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik dacht dat je met twee opengebogen grote paperclips ook die becker kunt verwijderen.

Anders even Olaf Becker pb'en. :idea:

11 dec 2007 23:34
Profiel
PorscheForum Rookie
996 C4 '2001
Haaltert (BE)
Bericht 
Ik heb intussen dan maar die van een audi besteld ook (ebay duitsland), van zodra ik ze heb zal ik zelf het antwoord hier posten. Want met de becker tools krijg ik hem er niet uit (en ik durf niet te hard te trekken, ik wacht eerst even op de die van de audi)

12 dec 2007 19:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
met 2 stripjes metaal ter grootte van een klein stanleymes en een beetje gevoel heb je m er zo uit

13 dec 2007 22:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Iemand een foto van zo'n origineel dingetje! Misschien net zo makkelijk

13 dec 2007 23:40
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Geen Google thuis? :^:

Afbeelding

14 dec 2007 0:39
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
In de 996'en willen de radio's nog weleens 'n beetje klem zitten - iets meer "geweld" met de Becker-tools en hij komt er echt wel uit :wink:

14 dec 2007 11:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991S
ex 996, ex 997S
Bericht 
Volgens mij lukt het ook zonder tools. Als je links en rechts de plaatjes met schakelaars wegneemt kun jezo bij de slede.

14 dec 2007 12:50
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
:roll:

Becker zit niet in 'n slede ... :wink:

De "tools" of 'n doorgezaagd baby-zaagje geven je voldoende hulp voor 't verwijderen van 'n Becker :idea:

... mijn ervaring met de 996 is echter dat het front van de Becker redelijk klem in het dashboard zit ... evt. de afdekplaat onder het dashboard bij de bijrijder verwijderen en 'n 2de persoon tegen de achterzijde van de radio aan laten duwen :idea:

Succes :arrow: ... voor alle Becker verwijderaars 8)

14 dec 2007 14:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
horn schreef:

Afbeelding

Elke beetje knappe auto materialenzaak heeft ze in voorraad.... :idea:

14 dec 2007 14:48
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
.... Sstttttt ... :wink: :lol:

14 dec 2007 14:48
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
is zelfs mij gelukt nog niet zo lang geleden, je moet idd wel het juiste gereedschap hebben

Afbeelding

14 dec 2007 14:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991S
ex 996, ex 997S
Bericht 
Was abuis met PCM

14 dec 2007 16:04
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
BFH :idea:

14 dec 2007 16:14
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Het handigste stukkie gereedschap in de kist idd Yaroon... :thumleft:

Afbeelding

15 dec 2007 1:51
Profiel
PorscheForum Rookie
996 C4 '2001
Haaltert (BE)
Bericht 
fdeville schreef:
D.D. schreef:
horn schreef:

Afbeelding

Elke beetje knappe auto materialenzaak heeft ze in voorraad.... :idea:

Deze heb ik nu via ebay besteld, de bij de becker geleverde zijn andere (langer, smaller en met een uitstekend pinnetje op de zijkant).
Op volgende link zie je degene die ik nu heb, het zijn de bovenste op het plaatje.
http://www.renntech.org/forums/index.php?s=415c8eb5f42546ca2763018358b3edb4&act=attach&type=post&id=9305

15 dec 2007 14:38
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
fdeville schreef:
Afbeelding

Die in de rode circel zijn goed te gebruiken - en origineel - die in de gele circel zijn ook goed te gebruiken - origineel en het meest meegeleverd .. alleen moet je bij deze wel zeker zijn dat je ze op de juiste manier in de sleufjes schuift ... die op het plaatje zijn identiek aan elkaar - en je hebt er dus 1 nodig die exact het spiegelbeeld is van de andere ... (omdraaien kan natuurlijk ook, zodat bij eentje 'top' naar beneden staat :wink: ).

Nogmaals succes :!:

15 dec 2007 14:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
996 C4 '2001
Haaltert (BE)
Bericht 
Thanks ! Die in de rode cirkel heb ik nu, dus met deze zou het zeker moeten lukken. Moeten die er heel ver ingeschoven worden, tot op het einde ?

15 dec 2007 15:13
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Je hoeft ze er zeker niet tot het einde in te schuiven - deze vallen niet "op slot" zoals de korte - 'n centimeter of twee is genoeg en dan beide 'tools' naar buiten drukken - hiermee druk je de vergrendeling van de Becker naar binnen - als je dus stopt met naar de buitenzijde duwen - krijg je de radio er niet uit ...

De kleine tools druk je er zo ver in dat de vergrendeling naar binnen gedrukt wordt en ook 'gelockt' wordt - is makkelijker om de radio er uit te krijgen, maar daarna moet je die @##$@# tools weer van de radio krijgen om je vergrendeling weer te kunnen gebruiken :shock: :idea:

... als het je nu (nog) niet lukt :arrow: over 'n kleine 2 uur ben ik vast nog wel even thuis :lol:

15 dec 2007 15:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
996 C4 '2001
Haaltert (BE)
Bericht 
Ok, ik ga straks terug proberen (en het verbandkistje ligt al klaar... :D )

15 dec 2007 15:30
Profiel
PorscheForum Rookie
996 C4 '2001
Haaltert (BE)
Bericht 
Eerst het goede nieuws : de CDR22 is er uit geraakt, dankzij de tips hierboven, en met behulp van 2 schroevendraaiers. :D
En dan was het gewoon maar plug and play dacht ik , gezien de aansluitingen volgens beide handleidingen, exact dezelfde zijn :cry:
Niet dus: ziehier de problemen die ik heb:
1. geen geluid: eigenaardig genoeg waren op de CDR22 enkel maar de aansluitingen van de kamer A en C gebruikt, en toch had ik geluid met dat toestel. Kamer B, waar de luidspreker aansluitingen zitten, is niet gebruikt.
Uit de becker krijg ik met deze aansluitingen geen geluid. Ik heb er dan terug de CDR22 in geplaatst (voor alle zekerheid...), en er komt geluid uit de luidsprekers in het dashboard en achteraan. --> is er ergens een instelling op de becker zodat hij dezelfde uitgangen gebruikt, of moet ik beginnen te prutsen met draden die niet juist zitten ?
2. de display: om één of andere redenen schakelt de display naar een heel lage (bijna onleesbare) intensiteit als de CD speler gaat (als ik er de navigatie cd in steek bijvoorbeeld). Bovendien is de display, als hij goed werkt, blijkbaar te intens, want ik zie boven en onder de tekst zwarte lijnen/vlakken. Nochthans, bij opstart (als de racewagen voorbijscheurt op het display) lijkt alles normaal. Is er ergens een instelling waar ik dat kan regelen ?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee, anders vrees ik dat het een total-loss is... :(

15 dec 2007 23:12
Profiel
PorscheForum Rookie
996 C4 '2001
Haaltert (BE)
Bericht 
Voor vraag één heb ik na wat googelen een mogelijk antwoord gevonden: men zou een draadje moeten leggen tussen C6 en A5, en dan zou het moeten lukken. Kan iemand confirmeren ?

16 dec 2007 0:08
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
fdeville schreef:
.. men zou een draadje moeten leggen tussen C6 en A5 ..

A5 is de stroomgever voor 'n electrische antenne of antenne versterker.

C6 is normaliter de aansturing voor b.v. het Porsche-Sound-Pakket in jouw geval (vandaar dat Kamer B ongebruikt is :idea: ).

Ik zou draad C6 ergens in de kabelboom loshalen (lees: doorknippen) en deze ergens in de kabelboom aan draad A5 vastzetten (lees: solderen en isoleren).

JUMPEREN zou ik niet doen 8)

Bij nader inzien had ik je dit al eerder kunnen vertellen - maar was er niet van uit gegaan dat je de Becker uit het Dashboard zou krijgen :tongue: :mrgreen:

16 dec 2007 13:26
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Zoals Mr. Becker Olaf al aangeeft is kamer B niet gebruikt omdat er een eindversterker achter de radio komt en dus niet direct de luidsprekers die via B zouden zijn aangesloten.

Kamer C1 met aansluitingen C1 t/m C6 is voor die eindversterker/Sound pakket.
Maar om aansluiting C6 (Subwoofer) nu te verbinden met de aansturing van de antenne :?: :roll:
Baseer me op de aansluitingen van een Mexico Pro; of dit algemeen standaard is weet Mr. B. wel :P

Heb wel schema voor je, maar in CLP (clipboard) formaat en weet niet hoe ik dat hier kan laten zien. Mailen zou kunnen...

16 dec 2007 14:19
Profiel
PorscheForum Rookie
996 C4 '2001
Haaltert (BE)
Bericht 
Olaf schreef:
Bij nader inzien had ik je dit al eerder kunnen vertellen - maar was er niet van uit gegaan dat je de Becker uit het Dashboard zou krijgen :tongue: :mrgreen:

De truk met de schroevendraaiers heeft het gedaan !

16 dec 2007 18:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende