Auteur |
Bericht |
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Ik zal wel een luie P rijder zijn, en ok , ik moest wennen aan de tip, maar eerlijk gezegd kun je met een tip lekker cruisen......files is geen probleem meer ( helaas sta je tegenwoordig meer in de file , dan dat je kunt trappen).
Al met al, nu ik eindelijk een P heb waarvan ik denk WOW, die is van mij, neem ik de tiptronic wel op de koop toe..
Laten we eerlijk zijn, we zijn een bevoorrecht volkje , met onze sublieme voitures...
Of zie ik dat verkeerd..?
hier schieten we ook niets mee op.
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
14 dec 2007 12:02 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Schakelbakken zijn ondertussen erg oude meuk, dus voor oude mensen. Tiprijders daarintegen zijn de wat jongere, moderne, vlotte Porsche bezitters.
O ja, nog wat olie op het vuur: C4 is waardeloos! O nee, C2 is waardeloos!
(geintje!)
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
14 dec 2007 12:07 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
is moet zeggen dat handmatig tippen best wel gaaf is. Zeker ook op zandvoort. Bij schakeld deze erg snel terug en op. Ik heb zelf een upgrade laten uitvoeren van de software en regelsysteem. In de praktijk ben ik op zandvoort alleen in de 2 en 3 bezig. soms even naar de 4 (rechte stuk 220km/u)
|
14 dec 2007 12:14 |
|
|
mike 93
993 C2
|
En daarom een goede tip: Neem een
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
14 dec 2007 12:19 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
dan mag je wel eens wat beter je best gaan doen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 dec 2007 12:19 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ik heb tip in de Cayenne en in de GT3 is tip geen optie. Dat zegt op zich al genoeg. Met een beetje uitproberen gaat een tip best wel vlot en uiteraard is het in de file en stadsverkeer ideaal, maar voor de rest... lekker schakelen geeft mij veel meer fun.
Bovendien is al die electronica die je helpt zo optimaal mogelijk te rijden handig, maar het maakt je geen betere rijder.
_________________________________________ Racefun events
|
14 dec 2007 12:37 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Ik quote mezelf nog maar eens uit een eerder topic over boxsters en tippies.
"Mijn vrouw zegt altijd dat als ze de 80 ste verjaardag mag bereiken wellicht dan eens gaat nadenken over een automaat. (qua auto dan he )"
|
14 dec 2007 12:50 |
|
|
Lydia
|
En toen zei ik: bij mij staat er maar één automaat en dat is de wasautomaat
|
14 dec 2007 12:53 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Schandalig! Mijn vriendin doet de was nog met de hand in de rivier!
|
14 dec 2007 12:58 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Mij lijkt een Tiptronic uitstekend.
Ook omdat ze veel goedkoper zijn dan handgeschakeld.
Een tip is als occasion voor een laag prijsje te krijgen.
|
14 dec 2007 13:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik ga er bijna van ..
|
14 dec 2007 14:52 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
@lydia
hoop werk zeker koffiezetten
_________________________________________ Got coffee?
|
14 dec 2007 14:55 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
14 dec 2007 16:52 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
kwaken ?
|
14 dec 2007 16:56 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Jongens, wat een geweldige happers zijn jullie!
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
14 dec 2007 17:02 |
|
|
Lydia
|
Eerst koffie en nu ontbijtkoek. Komt weer hélemaal goed hier op het Forum!
Bij de weg: ik zet nooit koffie. Katjang, hè? Ik drink thee. Owja, en choco (met rum).
|
14 dec 2007 17:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Spreek je over 290.000 km van mij weer Leo
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 dec 2007 17:46 |
|
|
Lydia
|
Kappers ...
|
14 dec 2007 17:56 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Maar even serieus: Rijdt het nu mét of zónder tip beter, lekkerder, vlotter, sportiever, fijner enz ?
Ik ben benieuwd naar de uitslag!
|
14 dec 2007 19:06 |
|
|
Lydia
|
Daar kun je dan lang benieuwd naar blijven. Iedereen heeft een andere smaak, een andere voorkeur. En dat moet ook zo blijven, anders reden we allemaal in hetzelfde model, in dezelfde uitvoering en dezelfde kleur!
|
14 dec 2007 19:39 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Weet ik, wilde even wat olie op de golven gooien.
(alles is een kwestie van perceptie toch?)
|
14 dec 2007 19:49 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
kun je je hier inschrijven voor de 911tiptocht...
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
14 dec 2007 19:55 |
|
|
Dimas
'04 Boxster 2.7
|
Over de Elfers kan ik me helaas (nog) niet uitspreken maar bij Boxsters is het gewoon een feit dat een tip teveel van het motorpotentieel opslorpt, om van de tergend trage werking van het systeem nog maar te zwijgen. VAG Gruppe en BMW hebben dit met respectievelijk hun DSG en SMG veel beter voor elkaar.
Overigens is een Porsche ook niet gemaakt om mee in de file te staan
|
14 dec 2007 22:59 |
|
|
Don
Harderwijk
|
We zijn absoluut bevoorrecht Al dat gexxx over wat wel of niet mooi, goed of kapperder is. n P rijden is sowieso geweldig en alles heeft plus en min punten. Ik prijs me zelf gelukkig dat ik n paar types onder m'n kruis heb mogen hebben en eerlijk gezegd heeft alles wat ( understatement ). Als je haar maar goed zit.....classic forever,transaxle, 993 everlasting beauty, Gt3 ultimo, Boxster ( only those how have never driven one call it limp-wristed )...lekker belangrijk, iedereen die er eentje heeft of had weet dat je bent ( of was). Helemaal gelijk dus: sublieme wagens de P's.
_________________________________________ Leef!
|
14 dec 2007 23:15 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Dit laatste is waar het over gaat, voor zij die geinteresseerd zijn in de kern van de zaak
De meesten hebben het bij het dit onderwerp over al of niet zelf schakelen.
Het gaat over HOE er geschakeld wordt, automatisch of niet dat maakt niet uit.
Inderdaad: Ferrari, Lambo, BMW, Alfa, Audi, VW en zelfs smart hebben bakken die automatisch schakelen als een handbak.
Het gaat niet om de flippers, maar om wat er achter zit
Binnen niet al te lange tijd kan Porsche vast ook mee doen met de meer vooruitstrevende merken op dit gebied en kunnen we deze discussie beperken tot de (dan) klassieke automaten
Toeveoegen aan Naslagwerk
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 dec 2007 23:57 |
|
|