Auteur |
Bericht |
Lydia
|
Of minder files? Waarom plakken ze niet aan iedere zijde van de snelweg nog 2 rijstroken? Dan vind ik wegenbelasting, BPM, accijnzen en boetyes nog énigzins zinvol!
|
15 dec 2007 12:02 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Onderschat de problemen in ons land niet mensen!
Stoute automobilisten die zomaar 4! km. te hard rijden en nog erger: defecte fietslampjes! Buhhhh
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
15 dec 2007 12:20 |
|
|
mayonaise
|
ach, dat worden weer leuke functionerings gesprekken voor die mannen,
er is goed gefunctioneerd
voor alle targets en objectives "overachievement" op de boeken gezet
de omzet is drastisch gestegen
dus word de bonuskas aan 125% gespekt
en allemaal 5.5% loonsverhoging
want je wil zoeen uitstekende krachten niet zomaar zien weglopen
|
15 dec 2007 13:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee. Er is wel een trendbreuk geweest met flinke daling, waarvoor spee uiteraard zichzelf op de borst heeft geklopt, maar die daling loopt niet synchroon met het flitsen. Sterker nog: de daling van voor het spee-regiem was tot stilstand gekomen, waar in omringende landen wel daling waarneembaar was.
De fikse daling lijkt meer het gevolg van ESP/ABS/enz.
|
15 dec 2007 14:17 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
En rotondes ipv voorrangskruisingen schijnt ook een bijdrage te leveren.
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
15 dec 2007 14:52 |
|
|
Jort
Groningen
|
In België ligt het aantal verkeersdoden per 100.000 inwoners ongeveer 2x zo hoog. De conclusie dat het géén invloed heeft lijkt me in elk geval ongefundeerd.
_________________________________________ Tjolk.
|
15 dec 2007 15:55 |
|
|
mayonaise
|
't Belgische vs 't Nederlands wegennet is echt 1 op 1 vergelijkbaar en het enige verschil is idd het aantal flitspalen
|
15 dec 2007 16:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad - je zal er maar eentje aan rijden ... zo'n fietser
Valt me overigens op dat ik vaker 'n prent krijg als ik me gedraag ... zeg maar tot 5 km/uur te 'snel" - dan wanneer ik de grens daadwerkelijk ver overtreed ...
Ik ga maar 'ns 'n break-even-point bepalen hoe hard moet ik rijden, zodat m'n gewonnen tijd de eventuele bekeuring betaald
|
15 dec 2007 16:03 |
|
|
Jort
Groningen
|
Lees nog eens wat ik schreef.
Ben even in de cijfertjes gedoken en opvallend is in elk geval wel de afname in de risico categorie (tot 29 jaar). Daar is de afname relatief veel groter dan daarboven. Je zou verwachten dat de invloed van veiligere auto's en rotondes overal ongeveer gelijk zou zijn. Beide zijn ook niet iets van de laatste paar jaar , zeker de veiligere auto's niet. Speelt al sinds eind vorige eeuw (en kan zeker geen veroorzaker zijn van een trendbreuk van het ene op het andere jaar).
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 15 dec 2007 16:15, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 dec 2007 16:10 |
|
|
mayonaise
|
t mijne was zwaar sarcastisch bedoeld
|
15 dec 2007 16:14 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
/offtopic
Je vergeet een ander essentieel verschil ...
Ook het aantal minaretten langs de snelwegen !
/offtopic
|
15 dec 2007 16:31 |
|
|
Jort
Groningen
|
Vele tientallen miljarden voor alleen al de aanleg, komt nog bij het jaarlijks regulier onderhoud plus afschrijving (om de zoveel jaar opnieuw asfalteren).
Gedeeltelijke verbreding tussen Amsterdam en Almere kost al 4 miljard.
Dan ben je er nog niet eens met een verdubbeling van BPM, wegenbelasting, accijnzen en boetes.
_________________________________________ Tjolk.
|
15 dec 2007 16:31 |
|
|
Lydia
|
Ik las laatst in een topic dat er 500 miljoen alleen al aan bekeuringen binnen komt. Dan nog de wegenbelasting, de waanzinnige BPM, de BTW en elke keer dat een auto verkocht wordt wéér de BTW en weet je hoeveel accijns op een liter benzine zit?
Je kunt mij niet vertellen dat dat allemaal in het potje "verbetering wegennet" komt!
|
15 dec 2007 16:45 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Uit pure frustratie spring ik zo dadelijk nog in mij P en ga lekker effe 250 knallen Ze kunnen voor mij allemaal aan het g...
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
15 dec 2007 17:02 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Goed om te weten Marc, dan weten we dat we allemaal binnen moeten blijven!
|
15 dec 2007 17:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Denk niet dat dat de oplossing is - 't probleem van de file's zit 'm MI in de op- en af-ritten, knooppunten, linksrijders, langzaamaaninhalers, etc etc ...
Hoe vaak kom je aan het einde van de file en is er niks aan de hand
Hier in het zuiden gooit men tijdens de spitsuren de vluchtstrook open voor het verkeer - en wat denk je, daar zie je niemand en dan ook bijna niemand daadwerkelijk gebruik van maken ....
|
15 dec 2007 17:41 |
|
|
Jort
Groningen
|
Lees de begroting 2007 maar eens door. Veel geld hoor, absoluut, maar afgezet tegen investeringen zoals eerder genoemd...gaat het er ook snel weer uit.
_________________________________________ Tjolk.
|
15 dec 2007 18:25 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat was ook al voor Spee en in België wordt ook meer en meer geflitst.
|
15 dec 2007 18:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Integendeel. Een ervaren bestuurder heeft minder aan elektronische hulpmiddelen. Sterker nog: in de BMW zet ik ze meestal uit. De opkomst, zeker in de volumemodellen is wel iets van de laatste jaren.
Maar het flitsen is in die periode nauwelijks extra toegenomen, dus de claim van Spee is helemaal idioot. Het jaar daarvoor stegen de doden zelfs nog en de jaren daarvoor was er een lichte daling. In het flitsbeleid veranderde niets (ieder jaar een beetje meer, maar dat is dus ongewijzigd) en dan ineens de trendbreuk en dat ligt dan aan de boetes? Kom op nou toch!
|
15 dec 2007 18:35 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Er komt veel meer binnen dan eruit gaat. Heb de cijfers zo niet paraat, maar als het ineens omgeslagen zou zijn lijkt mij dat nieuws en zou het mij niet zijn ontgaan.
Wel is het natuurlijk zo dat als er evenveel wordt uitgegeven als er binnen komt er in de algemene middelen een tekort op andere vlakken komt en de fiscus dus op andere wijzen het geld binnen moet halen.
Het is dus wel een kwestie van de bekende hond en kat die bijten.
|
15 dec 2007 18:38 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
..net weer de staatskas gespekt..
Nieuwe tip voor meneer Spee: voorzie de website van de politie ook een "donatie" button zoals hier, en kan de staat weer verschoond worden van die lelijke flistkasten:!:
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
15 dec 2007 18:46 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik denk dat er meer files veroorzaakt worden door van die gompies die in een Kia Klito met 105 (waar je 120) mag op de linkerbaan rijden. Mag dagelijks over de A44 en wordt daar compleet gestoord van.
Maar goed: volgens Koos S zal NL wel weer flink veiliger zijn geworden. Wanneer gaat die man eigenlijk eens met pensioen?
|
15 dec 2007 20:57 |
|
|
Jort
Groningen
|
Denk dat dat maar zeer beperkt speelt en voor rotondes maakt dat sowieso niets uit. Veel volume modellen (behoudens luxere) hebben nog steeds geen ESP etc. ABS en airbags zijn daar al sinds eind vorige eeuw gemeengoed. Daarnaast, zie ook opmerking trendbreuk. Als het wel effect heeft is het natuurlijk vertraagd en ga je dat niet zozeer in dat eerste jaar terugvinden. "Er staan nu meer flitsers, dus pas maar op!" Hebben we vaker gehoord. Eerst voelen... Duurt dus meestal wel even voordat we ons gedrag aanpassen. Sommigen zitten nog steeds in de leerfase.
Terug in de originele context: jazeker, maar het geopperde idee om alle snelwegen per rijrichting een extra baan te geven verandert de zaak nogal...
_________________________________________ Tjolk.
|
15 dec 2007 20:58 |
|
|
Winchester
|
Bij lang na niet, dat gaat in de pot algemene middelen.
Wat ik echter nog veel schunniger vind is dat van die bijne 1 euro aan accijns op de benzine er bijna 12% ten goede komt aan mobiliteit, en de rest in de pot algemene middelen gedumpt wordt.
Voordeel is dan wel weer dat mensen die in een meer verbruikende auto rijden ook een grotere bijdrage leveren aan de schatkit. M.a.w., we rijden dan wellicht in milieu-onvriendelijke auto's, maar we dragen dan ook voldoende bij aan de samenleving.
|
16 dec 2007 0:21 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, iedereen had na 10 jaar ineens door dat er werd geflitst...
Je bent je weer in bochten aan het wringen om de gewenste conclusie eruit te krijgen. Wat de reden van de trendbreuk is, is niet bekend (officieel, er is door het SWOV onderzoek naar gedaan die concludeerden, we weten het niet, dus is het waarschijnlijk de handhaving... je moet de sponsor tevreden stellen nietwaar?). Maar dat het niet de handhaving is, blijkt wel uit het feit dat er geen enkel verband is tussen de handhaving en de trendbreuk. De anti-flits websites en afkeurende geluiden uit de maatschappij waren er al veel eerder. Het was dus best opgevallen dat er veel geflitst werd... Ook de gewone man had het al lang en breed door.
Ten aanzien van ESP/ABS enz. Er is onderzoek in omringende landen waar ook flinke dalingen waarneembaar waren en waarbij ESP/ABS enz. als hoofdoorzaak werd gezien. Het is dan wel erg gek dat in NL het geen effect zou hebben.
|
16 dec 2007 12:04 |
|
|