Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 5:40

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Natte matten voor en een beetje achter Boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Natte matten voor en een beetje achter Boxster
Ik heb een water probleem in mijn Boxster 1998 ( momenteel met winterkap), wie heeft een goede tip.

- 2 x afvoer naast de accu zijn door geblazen en loopt goed door
- Deur foli is bij beide deuren vernieuwd
- bovenkant vloerbedekking is droog, alleen de bodem is klets nat
- ik heb de vloerbedekkking 2 wk geheel laten drogen, daarna niet meer mee gereden, Nadat de auto 2 wk buiten heeft gestaan met veel regen is hij weer nat.

Zijn er missschien nog andere afvoer kanalen, airco kan het niet zijn want de auto heeft nadat hij geheel gedroogd is niet meer gereden.

Wie heeft een goede tip?

15 dec 2007 17:58
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht Re: Natte matten voor en een beetje achter Boxster
beau schreef:
Wie heeft een goede tip?

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 58&start=0 :cheesy:

ff serieus, ik neem aan dat je gmet de softtop het probleem ook had? Anders even kijken of de hardtop wel goed gemonteerd is en overal netjes aansluit

15 dec 2007 18:05
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Goei TIP van LouisXIV om er gewoon vaker mee te gaan rijden :lol:

Beau, 't lastige is om te achterhalen waar het water (of vocht) vandaan komt - haal en laat de vloerbekleding er eens uit - en kijk dan eens waar de bodem (het eerst) nat wordt :idea: Nu gaat alle vocht in je vloerbedekking zitten en wordt het verdeeld ... mss is er zonder vloerbedekking duidelijker te zien waar je verder kunt/moet gaan zoeken ...

15 dec 2007 18:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
zoals Olaf zegt, maar dan 1 persoon in de auto en 1 er buiten met een waterslang :idea: 8)

15 dec 2007 18:14
Profiel
PorscheForum Rakker
boxster 2.5 tip
lexmond
Bericht 
de vloerbekleding bij een boxster haal je er niet zo makkelijk, uit daarvoor moet je ook de stoelen en middenconsole e.d verwijderen :?

het kunnen ook de afvoerkanaaltjes L/R zijn vooraan in de rand van de afdek deksel van het dak. dat ding dat omhoog komt als je het dak bedient. deze kanaaltes komen voor de achter wielen uit.

en anders nog de kunstof bakken L/R waar het kap mechanisme zit. deze hebben ook een uitloop die verstopt kan zitten, of de bakken zelf zijn beschadigt.

15 dec 2007 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
boxster
Bericht 
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het waren inderdaad de afvoerkanaaltjes achter die verstopt waren met bladeren/rotzooi.
Ik heb het doorgespoten en onder de auto vielen heel wat bladeren. Sindsdien geen problemen meer gehad!

04 aug 2008 21:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]