Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 4:25

Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Groot feest bij het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Maar wat dan wel weer een goed doel is met al het extra geld dat binnenstroomt:

*gecorrigeerd* Werkzoekenden een gratis rijbewijs aanbieden in Amsterdam als zij uitzicht hebben op een baan.

En het scheen dat alleen *gecorrigeerd*Sietse Fritsma (PVV), hier tegen was. Ik ben absoluut niet extreem rechts, maar van idt soort ideeen wordt je dat haast wel.

*gecorrigeerd*

Ik meen trouwens ook geluiden te hebben gehoord(wegmisbruikers meen ik) dat ze de snelheid op sommige wegen weer omhoog willen gooien en de kleine overtredingen minder willen bestraffen, maar om een of andere reden geloof ik hier helemaal niks van :?

Langleve de persoon die een apparaat waarmee alle mobiele als vaste flitseenheden gedetecteerd kunnen worden inclusief alle politieagenten die in burger op de snelweg rond rijden in hun golfje.

Laatst bijgewerkt door Justin op 17 dec 2007 0:36, in totaal 1 keer bewerkt.

16 dec 2007 17:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
gast schreef:
10 miljoen bonnen p/j en Koos wil niet spreken van een bonnenfabriek :!: :?: :idea:

Hoe wil hij dat dan noemen? Een kruidenierswinkeltje :shock: :?:

Het is een ordinaire inkomstenbron. Laat hij dat eerlijk zeggen dan stijgt ie tenminste een heeeel klein beetje in achting.

Eensch. Dit soort beleid vervreemdt den burger van onze politici, met alle gevolgen van dien. Hup Geert! :mrgreen:

16 dec 2007 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 TURBO '03 + Maserati 4porte sport gt ex 996C4, 993, boxster, 964
Meerssen (L)
Bericht 
Gewoon een stinger kopen :D

16 dec 2007 18:33
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jasje Dasje schreef:

Allochtonen(en dan neem ik aan dat het kabinet op de groep doelt die net zin/haar verblijfsvergunning heeft)van een gratis rijbewijs inclusief lessen voorzien als zij uitciht hebben op een baan.

Dit vind ik een kwalijke uitspraak. Die rijbewijskwestie (die zo gek nog niet is, want ik geef liever iemand een rijbewijs dan vele jaren bijstand) heeft NIETS met allochtoon/autochtoon te maken.

Dit soort sentimenten hoort m.i. niet thuis op het Porscheforum.

16 dec 2007 21:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Devils Son:

Je hebt inderdaad deels gelijk.
Mijn excuus,

echter voor een gedeelte ook niet(quote nu.nl):

Om in aanmerking te komen voor een gratis rijbewijs moet er wel een baan in het vooruitzicht zijn gesteld. Volgens de zegsman heeft de vervoersbranche aangegeven dat er grote behoefte is aan chauffeurs.

Blijf erbij dat ze eerst moeten gaan zoeken onder de huidige werkzoekenden met rijbewijs.

Bewijst wel dat ze het geld er niet altijd zo wel-overwegend uitgooien.
En de extra dienst dat er extra hulp gaat worden gegeven bij taalproblemen licht ook wel een tipje van de sluier als we het over de doelgroep voor dit idee hebben. heb absoluut niks tegen allochtonen! Wel tegen half effectieve/zinloze maatregelen.

17 dec 2007 0:32
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Lydia schreef:
Ik las laatst in een topic dat er 500 miljoen alleen al aan bekeuringen binnen komt. Dan nog de wegenbelasting, de waanzinnige BPM, de BTW en elke keer dat een auto verkocht wordt wéér de BTW en weet je hoeveel accijns op een liter benzine zit?

Je kunt mij niet vertellen dat dat allemaal in het potje "verbetering wegennet" komt!

Je vergeet nog de 25% bijtelling over de nieuwwaarde van de auto, inclusief BPM en BTW...

Op deze manier betaald de werknemer die zijn zakelijke auto prive rijdt en in de 52% IB schaal valt iedere 4 jaar een nieuwe auto ex BPM/BTW aan belasting. :roll:

Weer muntjes die Woutertje lekker naar eigen inzicht kan doneren daar waar het volgens hem het beste uitkomt... :evil:

17 dec 2007 0:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Lydia, elk jaar harkt de overheid niet een half miljard, ik meen 20 miljard aan auto-gerelateerde inkomsten binnen. Accijns, BPM, BTW op auto-zaken, etc.
We krijgen er haast niks voor terug op infrastructureel gebied, er gaat misschien 2 miljard terug naar de wegen. Woepie... Hoezo het autorijden is geen melkkoe?

17 dec 2007 10:42
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
/PVDA mode on/
Jullie moeten niet zeuren. Die leaseauto is een kadotje op een toch al riant salaris. Heel goed dat je dus meer betaalt. Dan kunnen we weer meer geld weggeven aan: generaal pardon, onderwijs in Indonesie, LCD TV's voor werkelozen etc.
/PVDA mode off/

17 dec 2007 10:46
Profiel
Bericht 
Olaf schreef:
Denk niet dat dat de oplossing is - 't probleem van de file's zit 'm MI in de op- en af-ritten, knooppunten, linksrijders, langzaamaaninhalers, etc etc ...

Hoe vaak kom je aan het einde van de file en is er niks aan de hand :?:

Ja, dûhhhh ... natuurlijk zit het probleem 'm in de op- en afritten! Op een recht stuk snelweg zonder op- en afritten is de kans op een file niet zo groot. Kijk maar eens op de A-1 bij Muiden (bijvoorbeeld van Amsterdam richting Apeldoorn), d'r komt nog een snelweg bij op (oprit) en om het extra spannend te maken gaat de A1 ook nog eens van 3 rijstroken naar 2! Hoef je geen Einstein voor te zijn om te begrijpen dat dat files op levert! En ja, aan het eind van de file snap je niet waarom er een file stond ... nou, dan komt de afrit naar de A6 en is het grootste gedeelte van het verkeer weg. Lekkere infra structuur!

Op de A1 van Apeldoorn richting Amsterdam hetzelfde: Bij Hoevelaken staat het altijd vast op de A1. Waarom? Omdat het verkeer op de A1 de afrit van de A28 niet eens kan nemen. De A28 staat zó vol dat het verkeer vanaf de A1 er niet eens op kan!

Natuurlijk ligt het ook aan de weggebruikers: vroeger reden er bij Muiden auto's een afrit eerder eraf en reden onder door de A1 weer op om zó 1 km file af te snijden. Gelukkig kan dat niet meer doordat je daar nu alleen nog links of rechts af kunt en niet meer de A1 op.

Overal versmallen snelwegen van 3 naar 2 banen, A9, A4, A1. En ritsen willen Nederlanders niet. Gewoon volgas doorrijden tot aan de marchantstrepen en dan met geweld invoegen! Gék word ik van dat gedrag, dat levert alleen maar langere files op. Ik blijf er van overtuigd dat als je er aan beiden zijden 2 rijbanen aanplakt en de maximum snelheid van minstens 120 km/u handhaaft, de doorstroom van het verkeer véél groter is!

Geld komt er in iedergeval genoeg binnen!

Hoe lang loop je nu al hier kleintje...kun je nu nóg niet quoten... 8) heb 't maar aangepast...

17 dec 2007 10:56
Bericht 
Vorige week woensdag moest ik naar Duitsland. Ik stond in Nederland overal in de file. Eenmaal over de grens kon ik zo doorrijden: 160 km per uur. Terwijl ik daar ook nog in de spits reed. Terugweg net zo: om 16.00 uur op de A3 in Duitsland, ik heb er gewoon 180 kunnen rijden. Drie rijstroken. Oké, de duitsers rijden door. En gebruiken de rechter rijstrook om in te halen. Maar toch, de infrastructuur werkt daar zéker mee!

17 dec 2007 11:02
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jasje Dasje schreef:
En de extra dienst dat er extra hulp gaat worden gegeven bij taalproblemen licht ook wel een tipje van de sluier als we het over de doelgroep voor dit idee hebben.

De doelgroep bestaat uit werkzoekenden. In Amsterdam bestaat die groep als ik mij niet vergis voor meer dan de helft uit allochtonen. Dus natuurlijk zitten die in deze groep.

De suggestie die je eerder deed en waar ik over viel was dat de regeling alleen voor allochtonen zou gelden. Als je dan ook nog de loftrompet over Wilders laat schallen staat dat op zijn minst verdacht.

Maar goed, je hebt het gelukkig teruggenomen en naar ik thans begrijp niet zo bedoeld. Zand erover.

17 dec 2007 12:42
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Lydia schreef:
Oké, de duitsers rijden door. En gebruiken de rechter rijstrook om in te halen.

Snel geleerd van http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=4089?

17 dec 2007 13:36
Profiel
Bericht 
Had ik nog niet gezien, lachen dat filmpje!

Zo'n zilverkleurige Suzuki heb ik ook nog gehad. Mocht je de gordel niet omdoen, anders denken ze dat je een rugzak op hebt ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

17 dec 2007 14:17
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Lydia schreef:
Ja, dûhhhh ...

... met welk been ben jij uit bed gestapt :?: :lol:

17 dec 2007 14:31
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Ik stap altijd met m'n goede been uit bed!

Moet misschien maar 's van m'n 'lieve Lydia' imago af! :lol: Maar gelijk heb ik, of niet?

Het gaat ook lekker hier. E-mails weg. Ben ik de trappen aan het schuren en plamuren, is het schuurpapier weer op. Pfff ... lekkere maandag!

17 dec 2007 14:46
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

Nee, iedereen had na 10 jaar ineens door dat er werd geflitst... :bang:

Meer geflitst..

Citaat:
Je bent je weer in bochten aan het wringen om de gewenste conclusie eruit te krijgen.

Integendeel.
Mijn conclusie was dat elke conclusie die zegt dat het huidige beleid geen effect heeft, voorbarig is en daar hoef ik me niet voor in bochten te wringen. Degene die het tegendeel beweert wel. Dat is minstens zo moeilijk hard te maken als de stelling dat het huidige beleid wel effect zou hebben.

17 dec 2007 15:19
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Meer geflitst..

Ieder jaar hetzelfde perc. meer...

Citaat:
Integendeel.
Mijn conclusie was dat elke conclusie die zegt dat het huidige beleid geen effect heeft, voorbarig is.

En dat klopt dus niet. Er is geen enkel verband, waarmee het dus zo onaannemelijk is dat iemand die de stelling wenst te betwisten de bewijslast draagt.

17 dec 2007 15:58
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

En dat klopt dus niet. Er is geen enkel verband, waarmee het dus zo onaannemelijk is dat iemand die de stelling wenst te betwisten de bewijslast draagt.

Als je beweert dat er geen effect is moet je toch op z'n minst met een fatsoenlijke onderbouwing komen. Die heb ik nog niet gezien.

Argument dat omringende landen eenzelfde daling laten zien is niet eens helemaal waar. Daarnaast hebben de ons direct omringende landen intussen een controlebeleid dat in veel gevallen het onze lijkt te benaderen.

Wat betreft dat eerste punt:

9 EU landen hebben sinds eind 2002 tot en met 2005 (Eurostat gegevens) een stijging (Slovenië, Roemenië, Malta, Litouwen, Ierland, Cyprus Griekenland en Estland) of stabilisering (Finland) van het aantal doden laten zien. De UK, Bulgarije vrijwel gelijk gebleven. Gemiddelde daling van alle EU landen gedurende deze periode iets meer dan 6%, NL een daling van ruim 27%.

Laatst bijgewerkt door Jort op 17 dec 2007 16:35, in totaal 3 keer bewerkt.

17 dec 2007 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Anyhow het rekeningrijden is bij jullie al een paar jaar geleden ingevoerd en die nieuwe prijsverhoging van 20% op de bekeuringen van Spee zijn voor de financiering van de schoolboeken en salaris verhoging van de leraren. Dus niet zeuren, dat is toch een goed doel of niet soms?

17 dec 2007 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
corry schreef:
Anyhow het rekeningrijden is bij jullie al een paar jaar geleden ingevoerd en die nieuwe prijsverhoging van 20% op de bekeuringen van Spee zijn voor de financiering van de schoolboeken en salaris verhoging van de leraren. Dus niet zeuren, dat is toch een goed doel of niet soms?

De vraag of het wel of niet een goed idee is, daar kun je over van mening verschillen. Maar het is interessant om te zien dat de diverse vormen van belasting die over autorijden geheven worden grotendeels niet ten goede komen aan autorijden, of meer in het algemeen mobiliteit.

Het is niet doenlijk om iedere euro heffing over autorijden ten goede te laten komen aan mobilitiet, maar je zou verwachten dat er in een land als het onze, met een economie die voor een belangrijk deel draait om transport van havens naar het achterland en terug, men toch in zou zien dat een investering in mobiliteit rendement oplevert voor de economie.

17 dec 2007 17:07
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
+1

wil overigens best belasting betalen maar heb de laatste jaren toch een beetje het gevoel gekregen dat het niet altijd even zinvol weer uitgegeven wordt...

17 dec 2007 17:45
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Als je beweert dat er geen effect is moet je toch op z'n minst met een fatsoenlijke onderbouwing komen. Die heb ik nog niet gezien.

Ik zal het maar weer herhalen:

Beleid is omstreek 1990 gestart en daarna consequent opgevoerd. In Nederland is de daling in die periode gestagneerd tot op het punt dat in 2004 (hou me ten goede) zelfs een stijging werd genoteerd. In 2005, dus 15 jaar nadat het beleid is ingezet is er een trendbreuk.

Dat die trendbreuk niets te maken heeft met het beleid blijkt uit het feit dat het beleid al 15 jaar bezig was, jaarlijks gelijkelijk werd opgevoerd en niemand in NL in de 21e eeuw ook maar echt een ander beleid heeft gevoeld dan in de jaren daarvoor.

Ergo: het is hoogst onwaarschijnlijk dat de trendbreuk iets te maken heeft met het beleid.

17 dec 2007 17:49
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Zo mannen (eh en Lydia)dat lucht vast wel lekker op zeker :lol: Pfffffft
Grappig al die emoties!

17 dec 2007 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Winchester schreef:
Het is niet doenlijk om iedere euro heffing over autorijden ten goede te laten komen aan mobilitiet, maar je zou verwachten dat er in een land als het onze, met een economie die voor een belangrijk deel draait om transport van havens naar het achterland en terug, men toch in zou zien dat een investering in mobiliteit rendement oplevert voor de economie.

Idd, maar dan denk je aan "positieve" investeringen in de mobiliteit. Maar zo denkt de overheid niet. Zij verwacht namelijk dat door het autorijden buitensporig duur te maken, zij in een win/win situatie komt: 1. er wordt minder gereden waardoor de mobiliteit vanzelf vergroot en 2. zij creëert een extra vrijbesteedbaar inkomen voor haar begroting, zonder kostbare investeringen te moeten doen in nieuwe wegen. Dit is de zgn "negatieve" investeringen in de mobiliteit.

17 dec 2007 19:21
Profiel
Bericht 
Lekker kortzichtig dan! Nederland leeft van de export en dus ook transport!

17 dec 2007 19:25
Antwoord op onderwerp   [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende