Auteur |
Bericht |
mkt
993 S '97 - NPC #1239Amsterdam
|
Montage eindstukken 993S Carnewal
Ik wil van mijn 993 2S de eindstukken vervangen door verchroomde eindstukken van carnewal.com ( http://www.carnewal-europe.com/cpx_p93017.htm ), maar heb 2 linker handen.
Heeft iemand hier ervaring mee. Volgens mij mag het niet zo moeilijk zijn en laten we eerlijk zijn, je moet ergens beginnen.
Heeft iemand tips, hoe dit aan te pakken of moet ie toch ff ergens op een brug?
ALVAST BEDANKT.
_________________________________________ 'IDENTITY IS A CHOICE'
|
23 okt 2004 20:35 |
|
|
horn
PF #57
|
RS-R en Marcel ik zou even de zoekfunctie hierboven laten zoeken naar 'mufflers'. Weet je alles
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 okt 2004 20:52 |
|
|
mkt
993 S '97 - NPC #1239Amsterdam
|
Bedankt voor je reactie Horn.
Ben erdoorheen gebladerd, maar kom niets concreets te weten over de montage.
Het gaat mij alleen om de verchroomde eindstukken en wat ik mij eigelijk alleen afvraag, moeten die inderdaad 340 euro kosten (of zit daat ook nog een deel van de eindemper aan vast) en hoe zitten die bevestigd aan de uitlaat. Ik neem toch niet aan dat je met een lasapparaat aan de slag moet of wel?
Misschien moet ik er maar eens op de rug onder.
Concrete tips zijn zeer welkom.
_________________________________________ 'IDENTITY IS A CHOICE'
|
23 okt 2004 22:49 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Deze zijn in elk geval voor de S, de andere zijn ook verkrijgbaar:
http://www.carnewal-europe.com/cpx_p93073.htm
en kosten € 160.
Volgens de beschrijving zijn de moeren, de bouten en de ringetjes meegeleverd, lijkt dus niet zo moeilijk. Er staat tevens: Contact us for more information = info@carnewal.com
Simpel toch, niet?
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
23 okt 2004 23:23 |
|
|
mkt
993 S '97 - NPC #1239Amsterdam
|
| | | | Lou schreef: Deze zijn in elk geval voor de S, de andere zijn ook verkrijgbaar: http://www.carnewal-europe.com/cpx_p93073.htmen kosten € 160. Volgens de beschrijving zijn de moeren, de bouten en de ringetjes meegeleverd, lijkt dus niet zo moeilijk. Er staat tevens: Contact us for more information = info@carnewal.comSimpel toch, niet? | | | | |
Ok, die kan ik er dus wel onder knutselen. Maar ik ga ervan uit dat ik de wide-body versie moet hebben (voor de S), en die is 340 euro. Vraag ik mij echt af waar ze die 180 extra euro's aan besteed hebben?
_________________________________________ 'IDENTITY IS A CHOICE'
|
23 okt 2004 23:51 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Vind het persoonlijk zelf ook veel geld hoor. Voor die prijs laat je ze makkelijk op maat maken. Vraag Dirkie maar.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
24 okt 2004 0:12 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik vind die van carnewal niet eens mooi
|
24 okt 2004 9:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Sorry, dacht dat jij die ook had. Maar gezien bovenstaande reactie zal dat wel niet zo zijn...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 okt 2004 9:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
24 okt 2004 9:39 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Monteren is volgens mij net als het omschuiven van een condoom om de bestaande pijp; alleen klem je deze nog even vast met een ring, een bout en een moer (dat is het einige verschil, tenminste voor het grootste deel van de populatie....)
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 okt 2004 12:06 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 okt 2004 13:33 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Deze moet je dus hebben.
en montage is eenvoudig.
dan wel de wide body versie, en let wel ze zijn duur omdat het originele Porsche eindstukken zijn.
Neem nou deze maar want je krijgt van die andere (LELIJKE ) spijt.
|
24 okt 2004 15:42 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
| | | | mkt schreef: Bedankt voor je reactie Horn. Ben erdoorheen gebladerd, maar kom niets concreets te weten over de montage. Het gaat mij alleen om de verchroomde eindstukken en wat ik mij eigelijk alleen afvraag, moeten die inderdaad 340 euro kosten (of zit daat ook nog een deel van de eindemper aan vast) en hoe zitten die bevestigd aan de uitlaat. Ik neem toch niet aan dat je met een lasapparaat aan de slag moet of wel? Misschien moet ik er maar eens op de rug onder. Concrete tips zijn zeer welkom. | | | | |
Worden gewoon vastgeschroefd, je kunt eventueel de originele klemmen gebruiken( nmaar bij Carnewal krijg je alle bevestigingsmateriaal erbij geleverd), en duur, ja... Porsche weet je wel.
Af en toe op Ebay kijken, alleen die dingen gaan voor veel geld weg.
|
24 okt 2004 15:48 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Nou..van de buitenkant lijkt het idd niet veel bijzonders ,maar na demontage[jaja zelf gedaan ]zul je toch zien dat er veel werk van gemaakt is...en als ik dat klusje kan doen kan een ander dat zeker
_________________________________________ t beste maar weer...
|
24 okt 2004 20:04 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
idd ... en dan heb je weer wat een ander niet heeft ... Maar vergis je niet ... Mijn uitlaattipje is meesterlijk gelast ... maar dat kost wel iets hoor ...
eneuuu das een prima klusje om mee te beginnen
succes
Laatst bijgewerkt door dirkie op 24 okt 2004 20:46, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 okt 2004 20:27 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
En x 2, niet vergeten.
Custom made kan dan nog wel eens tegen vallen.
|
24 okt 2004 20:37 |
|
|