Auteur |
Bericht |
Piet Hein
Geen maar daar komt over 2 jaar verandering in!
|
 Re: Toekomstige brandstoffen
Tja, degene die het niet meer meemaken hebben mazzel, maar ik ben nu 17 en maak dat helaas nog wel mee, als de aarde dan al niet kapot is.
|
13 dec 2007 23:48 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
geloof je ook nog in Sinterklaas?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
14 dec 2007 1:04 |
|
 |
Piet Hein
|
|
15 dec 2007 1:38 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
laat maar...
ga maar gewoon weer met je playmobil spelen 
|
15 dec 2007 2:24 |
|
 |
Piet Hein
|
Waar slaat dat op als ik vragen mag?
|
15 dec 2007 21:47 |
|
 |
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 dec 2007 22:02 |
|
 |
Piet Hein
|
Ok, snap het nu 
|
15 dec 2007 22:05 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
volgens mij niet, maar dat geeft niet hoor...
|
16 dec 2007 1:11 |
|
 |
drknauf
|
|
16 dec 2007 12:41 |
|
 |
Rob 944
944Grave
|
Ik zie niet veel in Bio-Ethanol.
Dat wordt gewonnen uit graan en mais.Daar wordt ook brood en bier van gemaakt.
Graan en maisprijs die de lucht in gaat,en dus brood wat fors duurder wordt.............Denk niet dat dat gepikt gaat worden.
Bio-Diesel kun je winnen uit GFT-afval en uit huisvuil.Afvalprodukt dus.
LPG is er voorlopig nog wel.Is een samenstelling van gassen die vrijkomen bij het boren naar aard-olie.
Tja,waterstof.BMW is er volop mee bezig,net als Honda.........
Honda heeft ook een "Home Energy System" ontwikkeld (alweer de 3e generatie) waarmee je zelf thuis waterstof kunt maken en tanken.
Ook kunt je er je huis mee verwarmen.
Gewoon met een zonnepaneel en met aardgas of water........
Voorlopig,denk ik,dat er nog gereden wordt op benzine,LPG en Diesel.Benzine en Diesel zullen niet meer uit aardolie komen,maar uit planten of plantaardige produkten.
De G-3 LPG-installatie is aan het verouderen en is doorontwikkeld naar een VSH-installatie.Hierdoor kan men op waterstof rijden.
Ik zet in op waterstof en evt Bio-Diesel.
Qua waterstof,gezien de ontwikkellingen in Californië,kon het wel eens heel erg snel gaan.Ik denk binnen een jaar of 5.........................
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
19 dec 2007 2:18 |
|
 |
Patrick
|
Misschien wel eens vaker langs geweest hier op het forum, maar ik moet mijn verbazing toch even kwijt. Ik las net het topic over Dakar en heb toen dat filmpje van die 959 bekeken en meteen nog een paar filmpjes over de 959.
Een van die filmpjes ging over een 959 op electriciteit. Ik ben even naar de site gegaan die in het filmpje vermeld werd en wat schretst mijn verbazing ? Je kunt ook de huidige Porsche modellen laten ombouwen.
Mocht je nu helemaal enthousiast geworden zijn, dan kun je hier : http://electricporsche.net/ alle info vinden.
Zelf wacht ik nog even.
O ja, hier kun je het flmpje bekijken : http://www.youtube.com/watch?v=P6-RR4-nttU
|
19 dec 2007 3:41 |
|
 |
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Electriciteit is alleen NOG slechter dan benzine: je wekt ergens stroom op (ok, dit gaat met enorm hoge rendementen van >95%), maar dan stop je het in het hoogspanningsnet waar meer dan 60% verloren gaat. Vervolgens zet je het een paar keer om: stroom --> chemisch (accu), chemisch --> stroom (accu uit), stroom --> mechanisch (motor). Bij elkaar win je helemaal niks met electrische autos en die zie ik dan ook liever allemaa in de fik gaan.
Het zijn van die naïeve lui die geen verstand van technische zaken hebben en denken dat stroom wel gratis is of zo. Dat kan pas alleen als fusie wijd verspreid is.
Voor waterstof geldt precies hetzelfde: het is niet vrij verkrijgbaar dus het moet geproduceerd worden. Elke schei-/natuur-/werktuigbouwkundige weet dat niks gratis is: wat je gebruikt om waterstof te maken is net zoveel als je er later uit krijgt. Met de rendementsverliezen erbij ben je dus alleen maar slechter uit.
Datgene wat olie zo bruikbaar maakt is de geringe mate van nabewerking wat nodig is, en de relatief hoge energie inhoud.
Ik zie over 5 jaar nog niks gebeuren, maar dat heb ik geloof ik al gezegd  We gaan hoogstens de verkeerde kant op omdat overheden inspelen op die onzin van 'groene energie'. Zonnepanelen en windmolens zullen nooit meer dan een zeer gering aantal procenten van onze stroom kunnen leveren (bij 2 of 3 houdt het wel op). Er moet gewoon flink geld gepompt worden in projecten als ITER. De mens is in ongeveer 3 jaar van concept naar atoombom gegaan (en daarvoor was het allemal theorie!), dus het kan echt wel als we er genoeg geld in jassen, maar niet met boskawouter als penningmeester.....
|
19 dec 2007 9:57 |
|
 |
drknauf
|
ook sjonde is de sound helemaal weg 
|
19 dec 2007 12:03 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Ik zie de benzine nog wel een keer als vroegah op de bon gaan.... 
|
19 dec 2007 12:14 |
|
 |
drknauf
|
kopieeren die bonnuh 
|
19 dec 2007 12:33 |
|
 |
Rob 944
944Grave
|
Ik heb de echte uit 1973 nog........... 
.....is een weg.
......die heeft pech !!
|
19 dec 2007 21:02 |
|
 |
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Ehh... aardgas? Had NL al veel eerder op in moeten zetten, hadden we nu hyper-hippe Dafjes gehad  .
|
19 dec 2007 21:41 |
|
 |
Rob 944
944Grave
|
Die hybride-techniek had,vlak na de oliecrisis in 1973,er gewoon doorgedrukt moeten worden.
Ja,dat lezen jullie goed.Toen was de techniek al produktierijp.........
.....is een weg.
......die heeft pech !!
|
20 dec 2007 11:03 |
|
 |
drknauf
|
ja dat zei ik al in het begin dat dat bestond
easy like sunday morning kunje zo je eigen tank vol pissen 
|
20 dec 2007 11:13 |
|
 |
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Ja het wordt allemaal tegengehouden door oliebedrijven, zeg ik toch
Hybride in de zin van benzine+elektromotor biedt ook slechts beperkt voordelen. Als je veel stedelijke km's maakt (dus echt stoplichtwerk) dan loont het. Maar op de snelweg zijn ze zelfs onzuiniger dan hun niet-hybride broeders door het extra gewicht wat ze meespelen.
Als je ook nog es de milieubelasting tgv het productie- en afdankproces erbij betrekt dan zijn die auto's al helemaal een ramp: fijn allemaal lood-accu's verwerken.
|
21 dec 2007 0:34 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
..... 'n diesel kopen en 'n abonnement nemen bij de plaatselijke frietkraam 
|
21 dec 2007 0:47 |
|
|