Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Pirellis. Voor de naam alleen al. Vredestein....
|
16 dec 2007 17:54 |
|
|
Lydia
|
Dat is ook mijn ervaring. Pirelli's heb ik héél snel weggereden. En dat kan absoluut niet aan mijn rijstijl liggen!
|
16 dec 2007 18:15 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
In ieder geval hóógst onwaarschijnlijk Lydia!
|
16 dec 2007 19:51 |
|
|
Mick
|
Natuurlijk, die van jou als enige wel en dat zelfs zonder te weten welke eigenschappen de topic starter belangrijk vindt bij een band .
Ik wilde in mijn vorige bericht na meerdere positieve opmerkingen over Continental nog vermelden "wacht maar op een reactie van Paul van Engelen met zijn eeuwige commentaar op Continental".
Devils son:
_________________________________________ Geniet van wat je hebt en wees blij voor wat een ander heeft!
|
16 dec 2007 21:22 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 dec 2007 22:32 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
_________________________________________ Racefun events
|
16 dec 2007 22:44 |
|
|
Geer
|
Re: Zwart goud
Ik vraag naar ervaringen over deze 3 banden merken en type. Misschien vind jij dat ik daar niets aan heb dat is jou mening.
Geef je mening dan niet.
_________________________________________ Het leven is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!
|
16 dec 2007 23:19 |
|
|
Geer
|
_________________________________________ Het leven is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!
|
16 dec 2007 23:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Continental of Michelin wat mij betreft dan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 dec 2007 23:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De Continental SC2 is het meest all-round van deze banden.
Mag ik je ook de RE-050A van Bridgestone aanbevelen? Net wat meer grip, zowel op nat als droog. Daar staat wel iets minder veercomfort en meer lawaai tegenover (maar dat laatste lijkt mij bij jouw auto niet van belang, die maakt sowieso wat herrie naar huidige normen).
|
17 dec 2007 0:08 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Niet uit jouw lijst > Bridgestone
Uit jouw lijst > Michelin
Wegligging + duurzaamheid zijn bij beide uitstekend (persoonlijk vind ik de Bridgstones qua feeling met de weg in bochten net ietsje beter)
_________________________________________ Racefun events
|
17 dec 2007 0:11 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Heel goed op droog... maar wat minder op nat. Dus minder all-round.
|
17 dec 2007 12:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... mss zijn Wanli's wel de ideale band voor Geer
Zelf heb ik ook de "waar je geen reet aan hebt" banden Continental Sport Contact goede prijs-kwaliteit band
|
17 dec 2007 12:58 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
|
Alleen voor Geer een toelichting op een afwijkende mening over Conti
Heb ook na 150.000 geweldige, afwisselende, heel veel buitenlandse en ook vele circuit, kilometers, helemaal niet zo'n uitgesproken mening over banden voor de 911.
Nat weg gedrag? Rijd dan 50-60 % van droog dus nergens last van!
Lawaai? Alle 4 topmerken geen verschil!
Prijs? Alleen Mi. lijkt me (duidelijk) duurder.
Slijtage? Die sloffen verslijten gewoon snel: 10-12 achter, dubbele voor. Heerlijk genieten die kilometers!
(Waar zijn de tijden van een MB 190 met 100.000 km op alle rubbers rondom )
Het enige punt waarom ik geen Conti's meer neem (voor mijn 993 S in elk geval!) is dat de (17") banden te comfortabel zijn, de P. deint zachtjes.
Op een Amerikaanse site werden ze (zelfs) vermeld als comfortabel, waar Mi/Pi/Br in de categorie sportief stonden.
Verder zijn ze ook wel gevoelig voor onbalans.
Mogelijk vind jij ze prima, ook prima
In mijn eerste bericht had ik al een concrete suggestie gedaan. Dat type is er ook in jouw maat achterband. Heb dezelfde voor als jij en achter de 285. (Uiteraard 'N'..)
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 dec 2007 14:35 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Conti's SC2 in 16" op de 911 en 17" op de Volvo. En daarvoor met 16" op de BMW.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
17 dec 2007 15:52 |
|
|
Geer
|
| | | | Paul van Engelen schreef: Alleen voor Geer een toelichting op een afwijkende mening over Conti Heb ook na 150.000 geweldige, afwisselende, heel veel buitenlandse en ook vele circuit, kilometers, helemaal niet zo'n uitgesproken mening over banden voor de 911. Nat weg gedrag? Rijd dan 50-60 % van droog dus nergens last van! Lawaai? Alle 4 topmerken geen verschil! Prijs? Alleen Mi. lijkt me (duidelijk) duurder. Slijtage? Die sloffen verslijten gewoon snel: 10-12 achter, dubbele voor. Heerlijk genieten die kilometers! (Waar zijn de tijden van een MB 190 met 100.000 km op alle rubbers rondom ) Het enige punt waarom ik geen Conti's meer neem (voor mijn 993 S in elk geval!) is dat de (17") banden te comfortabel zijn, de P. deint zachtjes. Op een Amerikaanse site werden ze (zelfs) vermeld als comfortabel, waar Mi/Pi/Br in de categorie sportief stonden. Verder zijn ze ook wel gevoelig voor onbalans. Mogelijk vind jij ze prima, ook prima In mijn eerste bericht had ik al een concrete suggestie gedaan. Dat type is er ook in jouw maat achterband. Heb dezelfde voor als jij en achter de 285. (Uiteraard 'N'..) | | | | |
Dank je Paul, ik heb dit alleen gelezen hoor (haha) Maar ik denk dat de andere forum leden ook hebben meegelezen en dat ook zij wat hebben aan jou relaas.
|
17 dec 2007 21:33 |
|
|
Geer
|
Hoi Devils son,
Ik ga zeker naar de re-050a van bridgestone kijken, dank.
|
17 dec 2007 21:44 |
|
|
Geer
|
|
19 dec 2007 15:01 |
|
|
Geer
|
Beste Forum leden,
Mijn dank voor de moeite die jullie hebben genomen om je ervaringen te delen. Paul van Engelen en Devils son bedankt voor jullie uitgebreide mening en Mick light up.
Ik vroeg naar drie merken en type banden. Daar is door de reacties een vierde bijgekomen namelijk Bridgestone.
Even een opsomming; Voorkeur
Continental SportContact 2 (of ander type) 14
Michelin PILOT SPORT PS2 (of ander type) 6
Pirelli P ZERO ROSSO Asimmetrico (of ander type) 4
Bridgestone S02A (of ander type) 5
Mijn keuze is gevallen op de Continental SportContact 2. Niet alleen omdat deze de meeste voorkeur heeft maar ook omdat deze de meest all round band is.
Met vriendelijke groet,
Geer
|
19 dec 2007 15:30 |
|
|
Paul II
|
Laat nog eens weten wat je oordeel is, of dit nu pos. of neg. is
|
19 dec 2007 16:57 |
|
|
Geer
|
Hallo Paul,
Natuurlijk, dat zal ik doen.
|
19 dec 2007 18:06 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Niemand die roept dat er nu winterbanden onder moeten ?
|
19 dec 2007 18:28 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Dat werd niet gevraagd toch? Of ging het toch over winterbanden en gingen wij er allemaal vanuit dat ie zomerbanden bedoelde?
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
19 dec 2007 20:45 |
|
|
Geer
|
Relaas
Beste forumleden,
Ik zou nog even mijn ervaring delen over de conti's sport 2.
Zoals al in de reacties naar voren kwam is de conti de meest alrounder.
Bij droog weer goed contact met de weg.
Met nat weer ondervind ik geen problemen.
In vergelijk met de perreli veel meer comfort (minder banden geluid)
Slijtage daar kan ik nog weining over vertellen.
Mochten jullie nog specifieke vragen hebben, stuur een berichtje.
Nogmaals bedankt voor alle informatie.
|
16 apr 2008 21:35 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Heb zelf Pirelli's (net weer niewuw; klinkt gewoon het beste ). Nu begrijp ik waarom ik zo graag in de toeren rijd; om het bandengeluid te compenseren dus
|
16 apr 2008 21:55 |
|
|