Auteur |
Bericht |
dries
993 C2
|
Wie weet hoeveel 993 4S 3.8 er zijn geproduceerd?
Graag zou ik weten hoeveel er van deze auto zijn geproduceerd, ik denk dat het de waardevastheid nogal kan beïnvloeden...
Alvast dank!
dries
|
20 dec 2007 19:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Wie weet hoeveel 993 4S 3.8 er zijn geproduceerd?
Volgens mij is het gewoon de 4S met X51. Ik denk niet dat het makkelijk te achterhalen valt hoeveel auto's met dat pakket zijn uitgerust.
Of het een enorme waardevastheid moet geven weet ik ook niet. Het verschil in vermogen is klein, het is slechts een optie en niet de meest gezochte optie.
|
20 dec 2007 19:53 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Staat dit niet in het boek van Peter Morgan?
|
20 dec 2007 19:54 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Nog niet zo lang geleden hier gepost geloof ik, even de zoekfunctie gebruiken.
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
20 dec 2007 20:01 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Nee, het was inderdaad 'gewoon' een optie! Porsche zal het vast weten maar of je daar achter komt?
|
20 dec 2007 20:01 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
ik persoonlijk zou als ik mocht kiezen ook het 3.8 pakket nemen; het beïnvloedt de waarde zeker in positieve zin. Hoe meer opties en hoe minder km samen met een mooi kleurenpallet zijn de belangrijkste verkooppunten voor dit model voor zover ik de markt al een beetje kan inschatten voor de S line
|
20 dec 2007 20:10 |
|
|
dries
993 C2
|
Heb nog even lopen zoeken op internet, kan helaas niets vinden als ik google op die x51 optie, ik dacht idd ook dat dit de optie was..
Ook over het boek kan ik niets terug vinden, is er misschien iemand die dit boek heeft, en die het heeeel misschien even wil opzoeken..
dank!
|
20 dec 2007 20:18 |
|
|
dries
993 C2
|
Het gaat overigens om een 993 4s 3.8 met 50dkm.
De auto staat in CH en wil een goede vriend van me gaan bekijken op korte termijn..
Echt een kans denk ik!
|
20 dec 2007 20:19 |
|
|
mike 93
993 C2
|
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
20 dec 2007 20:22 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ik denk dat dit moeilijk vast te stellen is op een 4s
omdat die optie niet specifiek alleen leverbaar was op een 4s maar ook op de c2 en c4 tip/hand uitvoeringen
en dan hebbie ze nog met korte en lange hand bak
het kostte toen dr, tijd 12.850 mark voor je geliefde bolide extra om op 3800 cc te komen.
btw de 272 pk ging hiermee naar de 285 pk
en de varioram 285 pk ging naar 300 pk met deze motorkit
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 dec 2007 20:25 |
|
|
dries
993 C2
|
Nu zal deze vermogens toename je in iedergeval geen 12d mark kosten!
Ga eens zoeken naar hoeveel 993's er geleverd zijn met deze optie
Iemand hier die een schating durft te maken?
|
20 dec 2007 20:32 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
ik zal eens op mijn kentekenbewijs kijken
|
20 dec 2007 20:33 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ik kan er geen data van vinden zover
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 dec 2007 20:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dat wordt nog 'n heel (financieel) verhaal om die P van CH op NL kenteken te krijgen
|
20 dec 2007 20:39 |
|
|
dries
993 C2
|
Lijkt me idd knap lastig vast te stellen...
Om porsche hier mee lastig te vallen lijkt me ook geen goed plan, denk niets eens dat ze je helpen..
Gaan het wagentje binnenkort maar eens goed bekijken!
Dank voor de moeite mannen!
|
20 dec 2007 20:42 |
|
|
dries
993 C2
|
BPM en BTW he..
Gelukkig wel de btw over de taxatie waarde
|
20 dec 2007 20:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
20 dec 2007 20:49 |
|
|
dries
993 C2
|
klopt, maar dat is niet zo'n grote kostenpost..
Maar al met al telt het wel lekker mee..
Dan heb je ook wel wat
|
20 dec 2007 20:54 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Morgan schrijft er over dat vanaf 1995 de 3.6-liter wagens konden worden voorzien van een motor van 3746 cc met een vermogen van 285 pk. De motoren kregen de codeaanduiding M64/05 s (hand) en M64/06s (tip).
Voor 1996 leverde deze motor 300 pk (M64/21S) en levert de standaard 3.6 liter een vermogen van 285 pk.
Morgan geeft echter zelfs de 2/4 al niet in aantallen, laat staan deze motoroptie.
De 4S kwam pas in 1996 volgens mij en zal dus 300 pk moeten hebben.
In het boek van Austen /Walter staat er helemaal niets over in. Zat de 3.8 liter motor niet standaard in de RS?
Ergo als het zo moeilijk te herkennen is zal het ook geen geweldige rpijs impact hebben lijkt mij zo!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
20 dec 2007 21:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Er zat een 3.8 in, maar of het 100% dezelfde is?
|
20 dec 2007 21:25 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
er staat er HIER eentje te koop
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 dec 2007 21:42 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
De 993 RS 1995 heeft toch ook een vermogen van 300 pk (Had al de varioram), dus dat denk ik wel. De grotere cylinderinhoud werd trouwens bereikt door een 2 mm grotere boring toe te passen.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
20 dec 2007 21:48 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
kdenk het motortje wat er in zat best of the class was en,n ander vliegwieltje , motormanagement ietsje anders.
vul me eens aan D.S
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 dec 2007 21:52 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Maar dus niet de 4S Mike!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
20 dec 2007 21:52 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ok enkelt de optie zit er op, solly, zeldzaam idd, zowiezo zeldzaam een 3,8 blok erin in een 993
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 dec 2007 22:06 |
|
|