Auteur |
Bericht |
Kamiklaasie
FotograafMedemblik
|
Dankjewel. Was er ook wel trots op eigenlijk.
Even een uitsnede gemaakt:
Helpt dat als je je tong uit steekt in de Tarzan?
_________________________________________ Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
|
28 dec 2007 2:14 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
concentratie heet dat
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
28 dec 2007 9:34 |
|
|
GP
911 SC 1980
Boxster S 2006Muiderberg
|
Gert, ik denk dat het wel meevalt.
Een oude 911 is zeker onberekenbaarder, maar ik denk dat je pas klaar bent voor het echte werk als je die onberekenbaarheid kunt beheersen.
Als je me de volgende keer ziet, moet je maar eens met me meerijden, dan voel je het verschil en kunnen we zien of we het eens worden.
Ik ben er vaak tijdens de HARC dagen.
Guido
|
28 dec 2007 10:26 |
|
|
Lydia
|
De Audi S neem ik altijd in z'n 2e dat dwingt je de snelheid terug te nemen voor de eesrte bocht die je zéker gedoseerd moet nemen. De direct daarop volgende kun je al weer wat gas bijgeven en als je hem maar hoog genoeg instuurt, kun je dat al snel doen omdat je auto eerder recht staat in de bocht (ondanks dat je dan op het nieuwe asfalt komt).
En écht, vóór de Kuhmo zit je dan al in de 5e, hóór! Heb je niet opgelet op die circuitavond dat ik in je auto reed?
|
28 dec 2007 11:15 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Dat kan ik me eerlijk gezegd ook niet voorstellen (5e bij kumho). Allemaal maar 's met Lydia meerijden zou ik zeggen!
|
28 dec 2007 11:23 |
|
|
Lydia
|
De eerste bocht van de Audi S rij je er in z'n 2 in, het 2e gedeelte rij je er in z'n 3 uit. Als je daar hoog instuurt, kun je dat al vroeg doen en dan heb je op dat rechte stuk nog ruimte voor 2 versnellingen. Bij de Kuhmo schakel je natuurlijk terug, die moet je niet in de 5e nemen. Maareuh, ik rij graag een keer een paar rondjes, hoor!
|
28 dec 2007 11:46 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
dan weet je iedergeval wel dat je heel thuis komt.... ....opgewonden en wel....
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
28 dec 2007 12:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... gevaarlijke uitspraak
|
28 dec 2007 12:52 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
D.D. Schreef:
Ik vind deze uitspraak nog een beetje gevaarlijker
|
28 dec 2007 12:57 |
|
|
Lydia
|
D'r brandt wat op m'n lippen. Maar ik ga op m'n tong bijten. Anders moet er geveegd worden ...
|
28 dec 2007 13:20 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Learning all the time, Lydje
|
28 dec 2007 13:25 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Let op hé , John leest mee
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
28 dec 2007 13:26 |
|
|
John
Cayenne
|
Met een goede bui
|
28 dec 2007 15:42 |
|
|
Frederik
Amsterdam
|
Haha inderdaad. Misschien zelfs tijdens natte-baan dagen. Ik vind het ook zeer interessant om dit allemaal te lezen. Ik wist echt niet dat er zoveel meer bij komt kijken als je over een circuit rijdt! Erg informatief.
|
28 dec 2007 16:10 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
waar heb je dat geleerd dan? koppeling intrappen doe je pas als niks anders meer helpt (spin) bij hoeveel toeren schakel je dan? wat is de max snelheid in de 4e versnelling in een 993/6bak?
onberekenbaar
waar verzamel je dergelijke onzin
een (ouder) 911je is zo voorspelbaar als wat
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 dec 2007 17:53 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Jups, mega-voorspelbaar... Zelfs IK (en ik ben zo'n autorijdheld) kan gecontroleerd 'uitbreken' met mijn 911 ...
Overigens, de oude 911'jes (lees: t/m 3.2) zijn volgens mij juist net het beste te vergelijken met een GT3. Ja, bij een GT3 ligt de grens een gigantisch eind verderop, maar hij is net zo breed als een <3.2'er (tov. 964 en 993 dus)
Of sla ik de plank weer mis Jeroen? Want dat koppeling gedoe had ik ook pas heeeeeeeeeeeeeeeeel veel verder in mijn "wat te doen als het mis gaat" boekje staan
Overstuur = "achterkant gaat sneller dan voorkant"... Koppeling intrappen haalt het moment van de achterwielen af, waardoor de voorkant wat 'zwaarder' gaat worden... En gaat de achterkant dus nog sneller dan de voorkant, in mijn interpretatie van de oude 911's
|
28 dec 2007 18:08 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
hmmm heerlijk als de achterkant sneller gaat als de voor kant
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
28 dec 2007 18:57 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Dit word o.a. hier tegen gesproken...
karakter
Ook op Zandvoort tijdens trainingen heb ik ervaren instructeurs die Porsche Supercup races gereden hebben horen vertellen.
Zoals ik er al bij vermelde is hun limiet wel even wat anders als onze limiet, dus dat zal er zeker mee te maken hebben.
Persoonlijk heb ik geen ervaring met oudere Porsches dus kan er weinig zinnigs over melden, hetgeen enkele bestuurders van dergelijke modellen hier op het forum wel over GT3's kunnen (of denken te kunnen).
_________________________________________ Racefun events
Laatst bijgewerkt door Gert op 28 dec 2007 19:25, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 dec 2007 18:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Las ik niet in dit zelfde topic dat die ook van de baan zijn gegaan
|
28 dec 2007 19:06 |
|
|
rafv
997 GT3Kempen, Belgie
|
Da's de uitspraak van iemand die voor de eerste keer met een 911 rijdt. Natuurlijk is elke reactie van die wagen dan onverwacht en verrassend, hij weet gewoon niet wat hij moet verwachten.
|
28 dec 2007 19:38 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Afhankelijk van de lange of korte bak, 180 - 200 kmh
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 dec 2007 19:44 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
mmm, Sandor verdient wel een beetje meer credit hoor.
Behalve stukjes schrijven kan hij ook echt wel rijden, hij was in 2006 BRL winnaar...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
28 dec 2007 19:44 |
|
|
rafv
997 GT3Kempen, Belgie
|
Dat geloof ik zeker, maar hij schrijft hier over zijn eerste ervaring met een elf...
|
28 dec 2007 19:46 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
zegt meer over de rij kwaliteiten van meneer Van Es dan over de 'onvoorspelbaarheid' van de 911... Wat een sukkel
dan is het eh... "heel knap" als je de 5e versnelling haalt voor/in de Kuhmo bocht
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 dec 2007 21:45 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
lees eens wat gijs v lennep schrijft over de oude 911 (vs geleende ferrari) in carros p-special....
|
28 dec 2007 22:24 |
|
|