Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:27

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 302 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
NPC: Anti Kerst verveling dit jaar?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Zonder het gelezen te hebben weet ik dat hij zeker voor de Porsche gaat.

28 dec 2007 22:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Groningen
Bericht 
Volgende keer toch maar even kijken of er niet iemand vanuit het noorden richting Zandvoort pendelt. Zo te zien was Jan de Boer met kennis-met-groene-GT3RS er ook. :)

Laatst bijgewerkt door Division op 29 dec 2007 0:38, in totaal 1 keer bewerkt.

28 dec 2007 23:32
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Gert schreef:
Zonder het gelezen te hebben weet ik dat hij zeker voor de Porsche gaat.

Hij benadrukt expliciet het voorspelbare karakter van een 911 op en over de limiet. En hij heeft er ook wel eens wat mee gewonnen.

29 dec 2007 0:37
Profiel
Bericht 
v. Lennep is een van de grootste autosport mannen van nederland (wel met een sterke band met Porsche).
Schat zijn woorden hoger in als hetgeen ik eerder gehoord en gelezen heb.
Dus bij deze stel ik mijn idee hierover bij...
Ik hoop zelf ook nog eens in de toekomst te gaan ervaren hoe het rijden is in een ouder model.

29 dec 2007 0:45
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Koppeling intrappen doe je inderdaad alleen maar bij ernstige overstuur. Als je in een spin dreigt te komen (en daar gaat het hier toch over?).
Ik heb dit geleerd bij de licentie-cursus.

In mijn gebruiksaanwijzing van mijn auto staat nergens dat ik de max. snelheid van 180-200 km per uur moet behalen, voordat ik door mag schakelen naar de 5e. Ik rijd regelmatig op de Hoeverweg in de 5e versnelling en dan rijd ik 120 km.

Ik schrijf ook, dat je het laatste gedeelte van de Audi S erg hoog in moet sturen en bij het uitkomen al in de 3e moet zitten. Dan is het haalbaar, anders niet.

Voorts moet een ieder rijden zoals hij dat prettig vindt. Op het circuit merk je toch vaak dat men elkaar opjut tot sneller rijden dan men eigelijk kan/wil. Gewoon een paar ronden rustig rijden om de baan te verkennen, de banden warm te rijden en zelf 'het gevoel' te krijgen en dan langzaam de snelheid (per ronde) opvoeren. Dat heeft Peter uitstekend gedaan. :thumleft:

29 dec 2007 12:50
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik heb donderdag weer een (anti-)slipcursus bij de ANWB in Lelystad gedaan en daar was idd ook het verhaal dat je de koppeling in moet trappen bij overstuur, dit bij alle soorten aandrijving.

29 dec 2007 12:55
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Hoeveel kennis was daar over het weggedrag van specifiek een 911 :?: :roll:

Dat wil zeggen met de motor achterin :!:

29 dec 2007 13:07
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Idd niet veel, maar wel werd beweerd dat de actie bij overstuur dezelfde moet zijn.

29 dec 2007 13:10
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Nouja, laten we het iets algemener pakken Paul, over een auto met de motor achter de achteras! ;)

Wie probeert het even uit op een groot terrein: Ga in hard een grote ronde rijden (nog net met piepende banden!), en trap op een gegeven moment spontaan en hard de koppeling in. Wat gebeurd er dan?
(en dan niet met een Boxster!)

29 dec 2007 13:13
Profiel Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Doe eens een voorspelling Pascal :lol:

Kont komt omhoog (ontlasting, minder grip), neus dus naar beneden, meer belast en die cirkel wordt dus beter gevolgd...

29 dec 2007 13:21
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Klopt, Paul, dit werd mij ook zo verteld.

29 dec 2007 13:30
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
Lydia schreef:
Koppeling intrappen doe je inderdaad alleen maar bij ernstige overstuur. Als je in een spin dreigt te komen (en daar gaat het hier toch over?).
d'r zit nog wel wat ruimte tussen overstuur en spinnen
pas als er niks meer te corrigeren valt de koppeling in (en ook vol op het middelste plankje)

Citaat:
In mijn gebruiksaanwijzing van mijn auto staat nergens dat ik de max. snelheid van 180-200 km per uur moet behalen, voordat ik door mag schakelen naar de 5e. Ik rijd regelmatig op de Hoeverweg in de 5e versnelling en dan rijd ik 120 km.
dan kan je de audi-s ook wel in z'n 5 nemen ;)

Citaat:
Voorts moet een ieder rijden zoals hij dat prettig vindt...
wat? geen rode waas? :mrgreen:

29 dec 2007 14:48
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
WdePundert schreef:
Klopt, Paul, dit werd mij ook zo verteld.
hebben ze je ook verteld dat je dan naar je achterligger kan zwaaien door de voorruit ? :mrgreen:

29 dec 2007 14:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 Carrera 2
Westzaan
Bericht 
Had wel verwacht dat de ervaren rijders voorzichtig zouden beginnen.
De onervaren rijders hadden wel wat momentjes, maar eigenlijk geen schade.

Ik zeg altijd: rustig beginnen en langzaam opbouwen. Je kan toch niets winnen, alleen maar verliezen op dit soort dagen (afgezien van een heleboel plezier).
Dat heb ik ook gedaan. En een heleboel plezier gehad.

Als je voelt dat je kont omkomt dan zou ik in ieder geval geen koppeling intrappen. Heb de ervaring dat ie dan niet meer te controleren is. Probeer altijd met gas en sturen de juiste lijn weer te vinden. Ieder zijn eigen manier, maar ik heb nog nooit schade gereden op Zandvoort (even afkloppen).
Heb ook natuurlijk niet de 40 jaar ervaring zoals sommige andere rijders die op de anti kerst verveling aanwezig waren en eigenlijk elk jaar wel schade rijden :?
Meestal ligt het dan ook aan de auto en nooit aan de rijder.

Ik heb trouwens ook nog nooit de vijf gehaald vanaf Nissan. De enige keer dat ik in vijf kom is op het rechte stuk. En heb met heel heel veel modellen Porsche gereden intussen. En zeker niet langzaam (is volgens mij algemeen bekend dat ik ook wel van gas geven hou).
Je kan nog zo hard Nissan uitkomen, op dat korte stuk kom je echt niet zo ver. Zelfs niet in een GT3.

29 dec 2007 15:21
Profiel WWW Facebook 
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Lydia schreef:
d'r zit nog wel wat ruimte tussen overstuur en spinnen
pas als er niks meer te corrigeren valt de koppeling in (en ook vol op het middelste plankje)

Juist :thumright: .En als je dan vol op dat middelste plankje trapt wil je eigenlijk geen ABS hebben.(en dan ga ik er dus vanuit dat de auto achterwaards rolt en dan remmen ze zeer slecht met ABS)Wat ook kan is het moment gebruiken om met een stamp op het rechter plankje een 360 proberen te maken.Vraagt wel wat koelbloedigheid(en ruimte) :wink:

29 dec 2007 16:05
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
Het uitbreken van de achterkant is naar mijn idee een teken van onkunde, je bent dan te enthausiast t.o.v. de te volgen lijn op het circuit. wil je dit corrigeren zal je zeer snel moeten handelen en de wagen in het juiste spoor moeten zetten (al of niet op het asfalt) hou de wagen rollend met zijn neus naar voren, ook op het gras is een wagen prima bestuurbaar als je maar weet wat je doet. voel de wagen en reageer daarop, en zeker met een achterwiel aangedreven wagen met veel vermogen op een natte baan zit het gevaar in de rechtervoet in combinatie met de kwaliteiten van de wagen.

We hebben de zandvoort 500 gereden met een wagen die tijdens de training/kwalificatie op de verkeerde banden stond, we kwalificeerden als laatste (schaam), niet omdat de wagen of coureur zo slecht was, maar puur door het verkeerde schoeisel (de rest stond op 'full wet'). dat schoeisel zal op tweede kerstdag zeker een rol hebben gespeeld.

Dus eerst de wagen goed neerzetten (banden, schokbrekers, veren, verlagen) voordat je er serieus hard mee gaat rijden op het circuit, voor gewoon een paar rondjes is dat natuurlijk niet nodig, maar ga dan ook niet op de limiet rijden. zoals al geschreven: je kan niets winnen, alleen maar verliezen.

29 dec 2007 16:22
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Citaat:
dan kan je de audi-s ook wel in z'n 5 nemen ;)

je kan het hele circuit wel in z'n 5 rijden maar of dat de snelste manier is.......

29 dec 2007 16:24
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
JPNPC schreef:
De onervaren rijders hadden wel wat momentjes, maar eigenlijk geen schade..

Das eigenlijk ook wel weer leuk, dat juist hun de boel heel hebben gehouden...
Zelf kom ik er voor uit dat ik een schijterd ben, en zuinig op mijn karretje.
Zeker het tricky gladde was voor mij de bslissing om niet de baan op te gaan, ik ga wel weer als het lekker droog is........

en ja tis geen publiek geheim, we hebben als NPC exclusief voor de club 14 mei Assen afgehuurd......ook weer leuk.

@Jeroen....ff doorsleutelen kan je je 914 uittesten

29 dec 2007 18:41
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
14 mei Assen? Cool! :D Wanneer komt daar meer info over?

29 dec 2007 18:52
Profiel
Bericht 
Staat op de npc site...
Er staat vermeld een circuitdag, dus ik vermoed vergelijkbaar met Zolder eerder dit jaar. Dat was 's ochtends in groepen van 6 met instructeur en na de lunchpauze vrij rijden.
Kortom een perfecte dag met heel veel "time on track".

29 dec 2007 19:07
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Gert schreef:
Staat op de npc site...
Er staat vermeld een circuitdag, dus ik vermoed vergelijkbaar met Zolder eerder dit jaar. Dat was 's ochtends in groepen van 6 met instructeur en na de lunchpauze vrij rijden.
Kortom een perfecte dag met heel veel "time on track".

Gert,

Ik wist niet dat jij in de sportcommisie zat..... :lol: :lol:

Afbeelding

29 dec 2007 19:32
Profiel
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
Gert schreef:
Staat op de npc site...

??? waar dan, zie alleen 2007... maar nergens 2008?
hoorde ook van een rit in Italië maar ook die kan ik nog niet vinden?

Privilege Beauty & more...

29 dec 2007 19:41
Profiel Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Hans Luna schreef:
??? waar dan, zie alleen 2007... maar nergens 2008?
hoorde ook van een rit in Italië maar ook die kan ik nog niet vinden?

OP http://content.us.porsche-clubs.porsche ... FD00416A5E

klikken......de activiteitenkalender

29 dec 2007 19:47
Profiel
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
he he ik heb 'm door... snapte het al niet helemaal, heb geregeld gekeken.
leuk ga gelijk de agenda erbij halen en plannen maar...

Privilege Beauty & more...

29 dec 2007 19:53
Profiel Facebook 
Bericht 
MS964 schreef:
14 mei Assen? Cool! :D Wanneer komt daar meer info over?

Nog een beetje rekken, de verkoop :?: :roll: :wink:

29 dec 2007 20:15
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 302 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende