Auteur |
Bericht |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Dubbele stroomverdeler 964/993 vervangen, problemen?
Zoek concrete ervaringen met de dubbel uitgevoerde stroomverdeler van de 964 en 993.
Graag antwoord op de volgende vragen:
Van wiens P. is deze al eens vernieuwd? (van Devils Son las ik het )
Bij welke km stand?
Was dit een preventieve vervanging of (pas) nadat de snaar tussen de 2 verdelers was geknapt?
Was er andere schade in het laatste geval?
Graag ook melden indien niet bekend is dat dit onderdeel gewisseld is EN de 964/993 wel 100.000 of meer gereden heeft.
Andere relevante informatie?
Weet uiteraard van het belang van dit snaartje, de modificatie van de 964 (standaard op de 993), van de schade die kan ontstaan, etc. De vraag betreft concrete ervaringen.
Dank
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 jan 2008 18:24 |
|
|
Pepijn
2x 964 C4 en 911 2.4 EWaalre
|
Beste Paul,
Bij mijn 964 is het snaartje gebroken bij 160.000 km.
Het snaartje is toen vervangen en er is een "upgrade" op gezet. (lucht koeling)
Dit heeft me €350 gekost. (snaartje, lucht-koel-setje en arbeid)
Er was bij mij verder geen schade ondanks dat ik zeker een paar weken (ongeveer 3000 km) heb gereden op 6 bougies ipv. 12
Succes.
|
01 jan 2008 19:31 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Bij 150dkm preventief vervangen (zelf gedaan).
Er zat al een ventilatiekitje op.
|
01 jan 2008 19:40 |
|
|
P-911
964 C2
|
Hoi Paul,
Geen id of het snaartje al vervangen is, kmstand 149.000.
Kan je het ergens zien??
Waarom wil je al deze info weten, ga je het verwerken in één of ander statistiek
Succes in ieder geval, ben benieuwd.
|
01 jan 2008 21:30 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Advies
Op advies van onze Forum techneut, is het snaartje vervangen bij aankoop en wordt bij de aankomende grote beurt weer gedaan.
1e keer vervangen bij 117.000 km en nu bij 180.000 waarschijnlijk weer voorkomen is beter dan genezen
Laatst bijgewerkt door Gizmo op 08 jan 2008 18:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 jan 2008 22:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Dubbele stroomverdeler 964/993 vervangen, problemen?
Geen idee of 'ie verwisseld is - heb wel het beruchte slangetje er op zitten en weet dat m'n "garagist" elke grote beurt het snaartje controleerd en indien nodig vervangt ....
|
02 jan 2008 13:19 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Afgelopen grote beurt (juni) bij 140k de verdelerkappen preventief vervangen door de specialist, snaar bleek niet nodig te zijn.
Heb je hier iets aan?
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
02 jan 2008 13:52 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Dubbele stroomverdeler 964/993 vervangen, problemen?
... 200K als ik mij niet vergis.
Snaar was nog goed: hall-sensor niet.
Bij mij zal bij 280K de snaar wel preventief worden vervangen. Het zijn de kosten niet en je hebt de kans dat het heel duur wordt als je het overslaat.
|
02 jan 2008 18:18 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Bij mijn ex 964 vervangen bij 144582 km (..) ventilatiekit aanwezig. Puur preventief om dat ik er niets over kon vinden, werkte nog wel dat had ik al wel vastgesteld.
De scheuren zaten erin bijna rondom...was voor mijn -en de P-specialist zijn -gevoel echt op het einde. Auto was toen ruim 14 jaar oud en of ie al eens vervangen was ...zeg het maar.
Ik heb toen de hele unit vervangen...en er is een nieuwe voor teruggekomen. Nog wat over gediscudingesd met Erwin maar het bleek echt een spiksplinter nieuwe te zijn, gemaakt in 2004.
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
Laatst bijgewerkt door Roi op 04 jan 2008 0:28, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 jan 2008 23:54 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Je bedoelt rond de 150.000 of 1.500.000 Roi
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
03 jan 2008 11:51 |
|
|
Roi
niet meer....
|
euh...wat denk je zelf....
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
04 jan 2008 0:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Dank voor de reacties zo ver.
Kom binnenkort met 'samenvatting' en antwoord op vragen.
Mochten er nog mensen met ervaringsinfo niet gereageerd hebben: graag doen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 jan 2008 13:53 |
|
|
Toon
|
afgezien van het snaartje (dat bij 160dkm volgens oh boekje gecontroleerd moet worden) en het ventilatie kitje is er ook een Porsche TSB oven als ik me niet vergis ....
|
08 jan 2008 14:03 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kennis van mij met een 964 cabrio kwam een aantal jaren geleden langs, Hans hij loopt zo raar
Alpo gebeld, niet verder rijden en kijken naar de verdeler
Hij vertelde mij verhalen dat er gaten in de zuiger konden branden
Heb een compleet ruilsetje voor hem gehaald en gemonteerd en gelijk voor mijn 964 ook maar gedaan
Had papieren dat hij bij mij al gedaan was, maar dit was een aardig tijdje terug en voor de zekerheid maar vernieuwd
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
08 jan 2008 14:05 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
bij mij is het vervangen bij 200k
omdat de auto op ongewenste momenten waneer hij daar zin in had uitviel,
daarna nooit meer last van gehad glkg
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
08 jan 2008 15:09 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
bracht gister mijn blok weg om kleppen te stellen enz en vroeg om het riempje te vervangen en wat zeiden ze dat is bij Porsche niet los verkrijgbaar. Alleen compleet met de dubbele verdelers
riem vind ik wel ergens anders dan. heeft nu 203d km en wil het preventief vervangen
|
08 jan 2008 22:53 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Dat klopt inderdaad, diverse reacties hierboven die schrijven 'snaartje vervangen' bedoelen complete dubbele stroomverdeler vervangen!
Het demonteren van het ding en vervolgens reviseren kan wel, maar is een 'specialisten' werkje. Prijskaartje hier is bijv. Euro 256.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 jan 2008 23:24 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Snaar
Paul,
Snaartje vervangen is wel correct, en indien nodig ook de lagers, dan heb je een complete revisie. Bij Porsche zelf vervangen ze het alleen het geheel dus de totale onstekingsmodule met een ander prijskaartje.
|
09 jan 2008 8:29 |
|
|
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Als ik me niet vergis doet Guus Hamers dit voor E 200 (reviseren). Heb het ook preventief laten doen bij 135dkm. Was nodig bleek toe ie open was.
|
11 jan 2008 14:08 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Snaar
Je hebt gelijk en eigenlijk bedoelde ik dat ook zo.
Alleen 'snaartje vervangen' lijkt op iets van bijv. Euro 20 (snaartje) + 30 (arbeid).
En ik bedoelde aan te geven dat het wel om een veelvoud van zo'n bedrag gaat
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 jan 2008 15:08 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Waarom zie je op duitse Porschefora eigenlijk zoveel discussie over wel of niet vervangen van het snaartje (bij de 993)
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
11 jan 2008 15:32 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Vat eens kort samen, die discussie's ...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
11 jan 2008 16:22 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Eh, even denken, is al weer lang geleden....
Het kwam er eigenlijk op neer dat de één al na 80k z,n snaar had vervangen (preventief) en de ander na 200 k+ nog niet . Ik kwam er niet achter of het om het financiele ging of een soort "geloof" in Porsche AG die altijd beweert heeft, dat het voor de 993 niet nodig zou zijn?
Het draaide altijd weer uit op een "welles/nietes" discussie.
Overigens heb ik nergens gelezen dat er fatale problemen waren ontstaan door het snaartje niet te vervangen. (993 dan he?)
Bij de 964 schijnt het een ander verhaal te zijn.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
11 jan 2008 16:39 |
|
|