Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2025 14:33

Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Yes! 't is (bijna) gelukt! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht Yes! 't is (bijna) gelukt!
Nederland bijna politiestaat :cry:
Nog even en we zitten echt onder aan de ladder......buhhh :evil:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2915730/_Nederland_bijna_politiestaat__.html?p=5,2

31 dec 2007 18:50
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Nou, die eerste 3 punten kan ik me nog niet zo druk over maken hoor! Vindt het niet meer dan normaal dat je je moet kunnen legitimeren.

31 dec 2007 21:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Precies.

Is ook maar net waar je naar kijkt. Op sommige punten weegt de privacywetgeving hier veel zwaarder dan in andere landen.

31 dec 2007 22:20
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Maar steeds minder vaak....

31 dec 2007 22:29
Profiel
Groningen
Bericht 
We waren ook doorgeslagen op veel punten imho. Zolang gegevens niet op straat komen te liggen zoals in de UK, lig ik er niet wakker van.

31 dec 2007 22:32
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
'Jij hebt zeker niks te verbergen?' Het klinkt hard, maar het is imho in veel gevallen te wijten aan pure ontwetendheid dat er niet meer tegen geprotesteerd wordt....

31 dec 2007 23:33
Profiel
Groningen
Bericht 
Deert me niet in mijn dagelijks leven. En wat niet weet deert ook niet, dus zo hard komt het niet over.

Zij die wel ervaring hebben met een politiestaat, dromen van een leven hier, onwetend of niet.

Gelukkig nieuwjaar. :wink:

01 jan 2008 1:27
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Hmm, ik heb ook "niets" te verbergen maar helaas is het wel zo dat allerlei informatie die zo onderhand over iedereen digitaal verzameld is best tegen je gebruikt kan worden onder andere omstandigheden waarin democratie niet meer de standaard is of waarin gewoon andere denkbeelden de norm worden :idea:

Tuurlijk is het fijn dat ze criminelen kunnen oppakken als het DNA is vastgelegd van ze omdat ze eerder over de schreef gegaan zijn, tuurlijk fijn dat ze de burger altijd kunnen identificeren middels het verplicht opzak hebben van een identiteitsbewijs maar zo onderhand wordt er wel een grens gepasseerd waarin er zoveel informatie beschikbaar is over individuen dat *als* er kwaad in de zin er er ook ontzettend veel kwaad gedaan kan worden op een zeer gerichtte manier :!:

En waarom niet meteen verder met een chip implanteren, is handiger van het steeds meezeulen van zo'n identiteitsbewijs, kan je meteen overal handig betalen, ze weten immers wie je bent en je bankrekeningnr kan ook nog wel op die chip. DNA meteen ff afstaan, preventief uiteraard om mee te helpen aan een veiligere maatschappij....brr, toch vind ik het ergens al eng worden.

[doemdenken on]
Op een dag gaat je voordeur niet meer open omdat je credits op zijn of omdat je bent gepakt voor een millieu-delict :idea: wat vroeger nog gewoon een snelheidsovertreding was maar nu iets waarop gevangenisstraf staat...
Oh ja, die auto van je die start dan natuurlijk ook niet meer als je een veilig heenkomen wil zoeken
[doemdenken off]

Maar om te beginnen een gezond 2008 :cheesy:

02 jan 2008 2:11
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Iedereen die zegt: "geeft niet want ik heb toch niks te verbergen" is een domme l#l...

Ook met dit soort maatregelen zal de overheid geen kans zien om Hofstad-pubers, de plaatselijke brommerclub of de landelijke Don Corleone aan te pakken

Daar zijn de regeltjes ook allemaal helemaal niet voor bedoeld...
Ze zijn er om de brave hardwerkende burger verder in het gareel te trappen, af te persen en uit te buiten

Als je je kop in het zand steekt, sta je met je reet omhoog... en dan kan je erop wachten dat je flink genaaid wordt

02 jan 2008 3:42
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Helemaal mee eens met Jeroen914, alleen ben ik bang dat we toch
lamgzaam maar zeker deze kant op gaan.
Vingerafdrukken nemen bij aankomst in de U.S.
Iris scans voor "frequent flyers" sneller inchecken (ja ja :roll: )

Ik ben geen doemdenker, maar ik kan me goed voorstellen dat we
over 10-15 jaar meer van onze prive gegevens bekend is bij (semi)overheden dan ons lief is.

02 jan 2008 3:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nederland een politiestaat, hoe kom je er bij... :cry: :cry:

Laatste dagen nog in het nieuws, laten we in heel Nederland maar voor iedereen vuurwerk verbieden, en dan in elke stad / dorp een groot vuurwerk afsteken, zodat de "burger" zelf geen vuurwerk meer hoeft te steken en we die 3 vuurwerk doden per jaar kunnen voorkomen...

Los van het feit of het uberhaupt zou werken omdat vuurwerk in het illegale circuit drukken niet echt gaat helpen, is het vast ook niet belangrijk dat half nederland vuurwerk afsteekt, daar enorm veel plezier aan beleeft en dat het verbieden daarvan vast niet helpt omdat er nou eenmaal een paar gekken zijn, die er altijd wel zullen zijn, wat je ook verbied...

Bijna net zo dwaas als bij mijn pa in de buurt op een rechte 100 km weg praktisch zonder op/af ritten de snelheid verlagen naar 80km en een doorgetrokken dubbele streep plaatsen omdat er 2 gekken zijn zie het nodig vinden om zich daar dood te rijden, de een met duidelijke opzet zelfs (motorrijder frontaal vs vrachtwagen)

Uiteindelijk gaat het trouwens wel lukken om het aantal vuurwerk en verkeers doden verder te verlagen, als bijna iedereen ge-emigreerd is.... 8)

02 jan 2008 4:23
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Iedereen die zegt: "geeft niet want ik heb toch niks te verbergen" is een domme l#l...

Ook met dit soort maatregelen zal de overheid geen kans zien om Hofstad-pubers, de plaatselijke brommerclub of de landelijke Don Corleone aan te pakken

Ze zijn er om de brave hardwerkende burger verder in het gareel te trappen, af te persen en uit te buiten

Als je je kop in het zand steekt, sta je met je reet omhoog... en dan kan je erop wachten dat je flink genaaid wordt

Hier ben ik het toch zó mee eens. Camera's op elke straathoek, rookverbod, dadelijk drinkverbod, controle en nog eens controle van de burgers.
Hoe groot is het wantrouwen van de door ons gekozen én betaalde
overheid ten opzichte van zijn burgers?
En als je de media mag geloven is het effect averechts, dus het zal alleen maar een verdere verharding van de maatschapij tot gevolg hebben en hoe draaien we dat weer terug? :evil:

02 jan 2008 13:05
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
gast schreef:

Jeroens mening deel ik al helemaal niet. Dat zou betekenen dat "de politiek" niet uit gewone NL burgers bestaat, maar uit gasten van een andere planeet ofzo. (met andere belangen etc)

Wakker worden!! Het enige belang dat de politiek heeft is het hunne! We mogen niet eens onze eigen burgermeester kiezen (maar je mag wel eens in de 4 jaar stemmen op een partij(programma van 80 pagina's))! De gemiddelde Nederlandse politicus is erg voor democratie behalve als het om politiek gaat. Het belang van de heer gast interesseert de gemiddelde politicus 0,0. Je mond houden en dokken want jij heb het veel te goed.

De liefdesbaby van Ella "Allah" Vogelaar, met voorsprong een van de imcompentste bewindslieden ooit, de probleemwijken heeft tot nu toe 2 concrete voorstellen opgeleverd. Een daarvan is het uitdelen van spaarlampen ter bestrijding van de armoede. Als dat het enige is wat je kunt verzinnen dan is het niet best.

Zelfs Job "Rooibos" Cohen heeft nu geconstateerd dat sommige probleemgezinnen zo veel hulpverleners om zich heen hebben dat het een beetje contra productief wordt. Denk je dat dat leidt tot ingrijpen? No way: een commissietje erop en verder l*llen.

Bah@!

02 jan 2008 13:24
Profiel
Groningen
Bericht 
mike 93 schreef:
Hier ben ik het toch zó mee eens. Camera's op elke straathoek, rookverbod, dadelijk drinkverbod, controle en nog eens controle van de burgers.
Hoe groot is het wantrouwen van de door ons gekozen én betaalde
overheid ten opzichte van zijn burgers?

De meeste van die camera's zijn toch echt het resultaat van eigen handelen. Eigen als in, dat van "de burgers" zelf. Sterker nog, vaak zijn de camera's geplaatst op verzoek van middenstanders/burgers die zich niet langer veilig wanen.

Natuurlijk is het een lastig dilemma. Hoever mag je gaan in het beperken van onze privacy? Maar we leven steeds meer in een land van individualisering. We bepalen steeds liever zelf wat wel en niet goed voor ons is en dat verschilt dus van persoon tot persoon. Gevolg is dat steeds meer moet kunnen. Agentje uitschelden, ongestraft klapjes uitdelen, omdat het leuk staat op youtube. Elke week alle ramen op het plaatselijke treinstation intrappen, want het blijft leuk, camera's staan er niet (want die verkwanselen onze privacy) en de politie kan niet elke keer in de bosjes liggen. Roept u maar.

Maar dit is ook het land waar de eigenaar van de schoenenwinkel met videotape als bewijsmateriaal naar de politie stapt en roept: kijk, op heterdaad! Oppakken AUB. Politie machteloos, want er zat nog geen sticker "u wordt gefilmd" op de voordeur. Privacy....

Ik weet dat ik 's nachts in de Groninger binnenstad gefilmd kan worden. Geen probleem. Die camera's hangen er met reden. Je kunt morgen ook met je snuit op Geenstijl staan omdat een mobiele filmer goed beeldmateriaal wist te verzamelen. Hoor je ook niemand over.

Is zo makkelijk om het vingertje te heffen in dit soort discussies. Je bent niet de eerste met een beter idee. Gros in de politiek is je voorgegaan, dus wie houdt je tegen. Zoals Blindsta aangaf, doe iets met die ideëen.

02 jan 2008 14:35
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Jort schreef:
De meeste van die camera's zijn toch echt het resultaat van eigen handelen. Eigen als in, dat van "de burgers" zelf. Sterker nog, vaak zijn de camera's geplaatst op verzoek van middenstanders/burgers die zich niet langer veilig wanen.
En waar ligt dat aan? Aan de burgers of aan de overheid die te besodemieterd is om in dat soort gevallen fatsoenlijk in te grijpen?
Ik snap dat het moeilijk is in een samenleven waar je murf wordt gebeukt door de symptoombestrijding, maar probeer zelf dan tenminste even recht door te blijven denken alsjeblieft-dankjewel :idea:

02 jan 2008 16:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
De afstand tussen politiek en burger is blijkbaar zó groot geworden, dat het heel "normaal" is om elkaar te verraden (kliklijnen) om over afluisteren van telefoons maar niet te spreken........... :evil:
De onmacht van de overheid uit zich helaas ten volle en ik krijg hierdoor een diepe, weliswaar plaatsvervangende, schaamte.
De situaties waar we het hier over hebben deden we een paar jaar geleden nog lacherig over, maar is nu al realiteit en wat is het vervolg? (je durft er niet aan te denken)

02 jan 2008 16:48
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Jeroen914 schreef:

Typical ! Knap zoveel zinloze woorden in één zin! :oops:

02 jan 2008 17:22
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
MetalGreen911SC schreef:
Helemaal mee eens met Jeroen914, alleen ben ik bang dat we toch
lamgzaam maar zeker deze kant op gaan.
Vingerafdrukken nemen bij aankomst in de U.S.
Iris scans voor "frequent flyers" sneller inchecken (ja ja :roll: )

Ik ben geen doemdenker, maar ik kan me goed voorstellen dat we
over 10-15 jaar meer van onze prive gegevens bekend is bij (semi)overheden dan ons lief is.

Je familie zal maar in een vliegtuig zitten wat wordt opgeblazen. Helaas is het inderdaad zet en tegenzet.

02 jan 2008 17:23
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Jan A. (993 4S) schreef:
Je familie zal maar in een vliegtuig zitten wat wordt opgeblazen. Helaas is het inderdaad zet en tegenzet.

ja... ze vallen met bosjes uit de lucht :roll:

02 jan 2008 17:26
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Nederland is al lang een politiestaat.

Dat merk je pas als de politie je op de korrel heeft. De burger haalt de schouders op, want: "als er rook is, is er vuur"... Niet dus. Ook onschuldigen kunnen in het vizier komen.

Het OM en opsporingsambtenaren zijn door prestatiecontracten al lang niet meer bezig met de waarheid, maar met de cijfertjes. Als jij hun "best bet" bent worden ontlastende bewijzen vaak zonder pardon vernietigd.

Helaas ken ik al veel te veel praktijkvoorbeelden. Opsporingsambtenaren die glashard liegen om de veroordeling erdoor te krijgen: aan de orde van de dag. Rechters en Officieren die met elkaar overleg hebben over zaken (waaronder het plannen van de zitting bij de juiste rechter om een veroordeling te waarborgen): het wordt al met de mantel der liefde bedekt door de Hoge Raad.

Ja, het is in verreweg de meeste landen nog erger. Nederland is echter op de verkeerde weg aan het gaan en zo het al anders was: beter dan gemiddeld wil niet zeggen "goed".

02 jan 2008 18:12
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jan A. (993 4S) schreef:

Je familie zal maar in een vliegtuig zitten wat wordt opgeblazen.

De kans om onschuldig in de cel te komen in Nederland is bizar veel groter dan betrokken raken bij een vliegtuigongeval (laat staan een terroristisch aanslag).

02 jan 2008 18:14
Profiel
Groningen
Bericht 
Jeroen914 schreef:

MetalGreen911SC schreef:
Helemaal mee eens met Jeroen914

Goh en deze keer geen aanstoot genomen aan het gebruik van genitaliën? Je ziet ze alleen waar ze niet worden gebruikt. :roll: :wink:

Laatst bijgewerkt door Jort op 02 jan 2008 18:59, in totaal 1 keer bewerkt.

02 jan 2008 18:48
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
BIG brother is verrek us, of was het nou watching :shock:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

02 jan 2008 18:58
Profiel WWW Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
oh btw er word beweerd datje vanaf 1 januarie 2008 de eendjes niet meer mag voeren :shock:
er was vandaag iemand in het bos die z,n hond uitliet en daar (het eendjes voeren dus) een bon voor gehad heeft :shock:

het mot niet veel gekker worden hier in die politie staat :cry:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

02 jan 2008 19:02
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Jeroen914 schreef:
waar ligt dat aan? Aan de burgers of aan de overheid die te besodemieterd is om in dat soort gevallen fatsoenlijk in te grijpen?

Grappig dat je op dat voorbeeld inhaakt. Er was al ingegrepen. Kereltje gepakt, kosten getracht te verhalen. Kale kip, kale ouders.

De week daarop deden z'n vriendjes het voor hem. De week daarna weer. Zal de pliesie leren.

02 jan 2008 19:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende