Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:49

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
massa probleem (924) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Saab 9-3 T cabrio, ex: 924 '80 toekomst: ?
Gooiland
Bericht massa probleem (924)
vandaag een cd speler in de auto laten zetten en nu schommelen de meters van de voltage en de temperatuur, bijvoorbeeld als ik de richtingaanwijzers aan zet of met de warmte regeling speel (warmer zet)...

Ze hebben de cd speler op het contact aangesloten. Kan dat het zijn?

Als iemand raad weet graag... ik heb dit ook met mijn Volvo gehad maar toen was de spanningsregelaar kapot... dat lijkt me nu niet het geval omdat voordat de cd speler was geïnstalleerd er niets aan de hand was en de voltage waarde toen precies volgens het boekje was (nu dus niet meer... richting rood/min nu)...

Laatst bijgewerkt door VonG op 03 jan 2008 14:39, in totaal 1 keer bewerkt.

02 jan 2008 20:34
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
(b)lijkt dat de CD speler meer vraagt dan je 924 kan leveren :roll:

Probeer de voeding van de Radio/CD 'ns rechtstreeks (maar wel gezekerd) van de accu te halen :idea:

02 jan 2008 20:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
1981 924 special edition 1980 924 Targa
Lelystad
Bericht 
Kan ook duiden op een massa probleem die zich nu openbaart
1971 1302 Kever (verkocht)
Webmaster: http://www.924forum.nl

02 jan 2008 21:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Gooiland
Bericht 
Olaf schreef:
(b)lijkt dat de CD speler meer vraagt dan je 924 kan leveren :roll:

Probeer de voeding van de Radio/CD 'ns rechtstreeks (maar wel gezekerd) van de accu te halen :idea:

ga ik morgen doen, dank voor je antwoord!

02 jan 2008 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Spanningsregelaar en massaprobleem zijn allebei goede suggesties, bekend bij de 924 (en allebei aanwezig bij mijn auto). Ik heb een schoonmaaksessie voor alle massapunten op het programma staan (prima zelf te doen, ook als je geen echte sleutelaar bent) en ga op zoek naar een gebruikte dynamo om te laten reviseren.

03 jan 2008 2:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Gooiland
Bericht 
ik heb even gekeken (met de weinige kennis die ik heb) en het is wel duidelijk een massa probleem (ik weet van de vorige keer met mijn Volvo wat er gebeurd bij een kapotte spanningsregelaar)...

Ik weet niet of de stereo aansluiten op de accu in plaats van het contact daar verandering in brengt... ga ik vanmiddag proberen...

Heeft er iemand hier daar meer verstand van?

03 jan 2008 12:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Als je 'm direct bij de accu vandaan haalt, omzeil je de standaard massapunten van de auto. Wel lekker dikke draden gebruiken en op een handige plek een zweefzekering inbouwen!

03 jan 2008 17:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Gooiland
Bericht 
Tom80 schreef:
Als je 'm direct bij de accu vandaan haalt, omzeil je de standaard massapunten van de auto. Wel lekker dikke draden gebruiken en op een handige plek een zweefzekering inbouwen!

maakt niets uit... de meters blijven schommelen als ik de richtingaanwijzers aanzet... het heeft dus niets met de cd speler te maken... volgens de mensen van de hifi winkel/garage zit het massa probleem in het (meter) paneel...

03 jan 2008 18:22
Profiel
Bericht 
Kijk even in het werkplaatshandboek waar alle massapunten zitten, maak die even schoon, en je probleem zal waarschijnlijk opgelost zijn. :idea:

03 jan 2008 18:25
PorscheForum Rakker
Gooiland
Bericht 
cabrio wim schreef:
Kijk even in het werkplaatshandboek waar alle massapunten zitten, maak die even schoon, en je probleem zal waarschijnlijk opgelost zijn. :idea:

ga ik doen. Ik heb ook de garage gebeld waar de auto in onderhoud is (ik heb de auto pas een paar dagen). Zij zeiden dat ik er maar niet te veel op moest letten :) Dat het niets enstigs is.

03 jan 2008 19:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]