Om even te reageren op de mensen die vinden dat een kat eerder tegen de muur hoort dan onder je wagen:
Zoals jullie wel weten zijn er tegenwoordig steeds meer steden die vervuilende wagens willen weren uit bepaalde stadsdelen. De theorie gaat dat 5% van de wagens verantwoordelijk is voor 40% van de luchtverontreiniging. Vooral die zonder katalysator dan...
Het komt er dus eigenlijk op neer dat je vandaag de dag nog de vrijheid hebt om met een wagen zonder katalysator rond te rijden. Net zoals je tientallen jaren geleden de vrijheid had om zo snel te rijden als je wou. Resultaat hiervan: snelheidbeperkingen. Waarom?: heel eenvoudig, sommige mensen springen niet verantwoordelijk om met de vrijheden die ze krijgen en hebben door hun gedrag een negatief effect op het welzijn van anderen. Daarom wordt er vanuit de overheid ingegrepen en worden er bepaalde regels opgelegd die niemand fijn vindt.
Om te vermijden dat ik bij wijze van spreken niet enkel mijn kat maar ook de rest van mijn wagen tegen de garagemuur moet hangen wegens wettelijk onbruikbaar wil ik proactief meewerken aan een toch iets betere luchtkwaliteit en hopelijk kan ik op die manier nog jaren van mijn geliefkoosde porsche genieten zonder aan elke stadsgrens een ecopass van 15 euro te moeten kopen.
Bovendien claimt men bij FVD een kleine performance-toename omwille van de bijgeleverde motorsturing bij hun katalysator-pakket.
Weet er soms iemand van jullie of dit kan ?
http://shop.fvd.de/?VID=472850&VCD=35683288&AM=1&SM=1&LM=2&MM=item&AC=item_details&item=21011101&gid=29&sgid=&CarCompany=0&CarType=10&CarBody=&CarYear=
PS: voor diegene die mij hypocriet zouden willen noemen
-> ik ben er mij van bewust dan mijn 911SC geen Prius is, maar dat wil daarom niet zeggen dat ik geen kleine inspanning mag doen he.