Auteur |
Bericht |
Mark Fontein
|
Sorry verkocht
Sorry verkocht
Laatst bijgewerkt door Mark Fontein op 13 jan 2008 14:03, in totaal 3 keer bewerkt.
|
03 jan 2008 0:34 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Misschien handig om de marktplaats link erbij te zetten. Plaatjes doen het namelijk altijd beter....
Porsche 911T 3.6 targa op marktplaats
Succes met de verkoop trouwens.
Btw, de 3.6 motor is een boxer (zoals je aangeeft), maar geen V6
Verder zijn de afgebeelde velgen geen fuchsen
|
03 jan 2008 0:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
03 jan 2008 0:43 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Wat denk jij dan Olaf, 964 omgekat met '71er chassisnr.?
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
03 jan 2008 1:08 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
heeft u er ook een foto reportage bij van u omschreven ombouw
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
03 jan 2008 1:09 |
|
|
cabrio wim
|
Is vast heel veel werk geweest de ombouw, om het zo in die perfectie te doen.
|
03 jan 2008 10:10 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Vraag me we eens af: als je en alle onderdelen hebt en alle kennis/tijd waarom koop je dan geen schadeauto en bouw je die op? Maar goed: da's hier de vraag niet.
Ik zou er op zich geen 19 mille voor betalen maar een mille of 15 zal je er wel voor moeten kunnen krijgen toch?
|
03 jan 2008 10:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... voor die 90'er koets of voor 't 71'er nummer
|
03 jan 2008 11:59 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Voor het soepie
|
03 jan 2008 13:16 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
De ombouw is erg goed gedaan! Succes met de verkoop.
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
03 jan 2008 15:20 |
|
|
droomprins
zwarte 964 c2 uit 1992Roosendaal
|
ff een dom vraagje van mij kant als leek:
wat is het verschil tussen een 6 cylinder motor en een v6 en hoe kan ik dat zien?
|
04 jan 2008 12:02 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
V6 = cilinders zitten in V-vorm tegenover elkaar
boxer = cilinders zitten (plat) recht tegenover elkaar
6 in lijn= cilinders zitten naast of achter elkaar in een rechte lijn
_________________________________________ Got coffee?
|
04 jan 2008 12:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
'n V6 is 'n 6 cilinder
.... maar 'n 6 cilinder hoeft per defenitie geen V6 te zijn - kan 'n 6-in-lijn of bv 'n boxer-motor zijn
'n boxer-motor hoeft dan per defenitie geen 6 cilinder te zijn
Zie hier 'n BMW 4 cilinder boxer motor
In het kort - bij 'n V-blok staan de zuigers/cilinders schuin in de vorm van 'n V.
Bij 'n In-Lijn-Motor staan alle zuigers/cilinders achter elkaar &
bij 'n boxer-motor staan de zuigers en cilinders nagenoeg tegenover elkaar bv 3 links en 3 rechts (dan hebben we er in dit geval 6 )
Correct me if I'm wrong
EDIT: je bent 'n stuk sneller tegenwoordig in die BMW, Marco
|
04 jan 2008 12:12 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Goed verwoord Olaf. Hier nog wat extra info:
Een boxermotor is een verbrandingsmotor met als kenmerk dat de cilinderparen (bijna) recht tegenover elkaar zijn gepositioneerd. Daarmee wordt bereikt dat het motorblok minder hoog is. Daardoor wordt het zwaartepunt van een voertuig lager, wat een positief effect heeft op de rij-eigenschappen. Een ander voordeel is dat de motor perfect in balans is, doordat de krachten van tegenover elkaar liggende zuigers elkaar opheffen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
04 jan 2008 12:27 |
|
|
Porsje
Abarth 124 Spider 2017
Ex.Boxster 2.7 2008
Ex 924 1979
Ex.911 SC targa 1982Beverwijk
|
Volgens mij heeft het ook nog te maken met het tegelijk naar buiten bewegen van de tegenover elkaar geplaatste zuigers, in plaats van om en om bij een V-motor.
De term 'Boxer' komt hier ook vandaan, een vergelijk met de vuisten van een bokser die een dubbele uitdeelt.
De Ferrari Boxer V12 is eigenlijk een hele platte V-motor omdat hierbij de tegenover elkaar liggende zuigers niet tegelijk naar buiten bewegen.
Gr. Gijs
|
04 jan 2008 13:44 |
|
|
cabrio wim
|
En nog beter in balans is een rotatiemotor.
|
04 jan 2008 13:46 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
en om het nog een beetje gecompliceerder te maken heb je ook nog 180 graden V motors waarbij de cilinders dus wel tegenover elkaar liggen maar toch geen boxer motor zijn. Dit heeft dan weer te maken met de krukas configuratie.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
04 jan 2008 14:24 |
|
|
TurboBjorn
Maasmechelen
|
Dat is dan weer die Ferrari V12 waar Porsje het over had...
_________________________________________ Calibra Turbo
Ducati M900 Dark
|
04 jan 2008 22:03 |
|
|
funnyname
Porsche 944 Turbo sDen Haag
|
Wel eentje met 6 kamers dan
_________________________________________ -----------------------------------------------------------
1988 944 turbo S(ilber Rosa)
Guru Chips, 3 bar FPR, Tial WG, MBC, 1 bar druk
-----------------------------------------------------------
|
04 jan 2008 23:03 |
|
|
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
k'vind het een mooie wagen
ingeruild op een mercedes
(k'wil ook wel eens ruilen..... )
|
05 jan 2008 19:05 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Hier heeft duidelijke iemand zonder enige kennis van zaken een ster voor een nep-Porsche ingeruild . Kan het niet anders noemen.
|
13 jan 2008 12:50 |
|
|
Mark Fontein
|
Dit klopt, moet ik dan overal verstand van hebben?
En is dit verder een probleem dan?
|
13 jan 2008 13:59 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Nee hoor. Een ondernemers risico
|
13 jan 2008 14:10 |
|
|