Auteur |
Bericht |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Daar heb je wel een punt. Zal dit aan mijn collega voorleggen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
11 okt 2007 16:54 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Ja zeker weten, als het mee gaat draaien krijg je die koplamp er nooit meer heel uit, tel uit je winst, ik vraag mij af of Porsche die al meer dan 30 jaar dit systeem gebruikt, hier zo tevreden over is, of hebben die gasten gewoon liggen slapen, en nooit iets met de info van de monteur gedaan, want het is toch duitse grundlicheit of zo
|
11 okt 2007 20:13 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Hebben wij er ook inzitten. Hebben met hetzelfde probleem geworsteld. Deze dingen zijn van heel zacht materiaan gemaakt (denk allu.). Dus heel erg uitkijken met het vastzetten. Zo dolgedraaid!!!!!. Maar als ie gaat meedraaien weet ik het niet(gelukkig nog geen ervaring mee), verwacht geen grote problemen, omdat deze dingen zo zacht zijn. Bevalt verder goed.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
11 okt 2007 20:22 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Iemand deed me de suggestie om er kopervet op te doen tegen het vastzetten. Iemand hiermee bekend?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 okt 2007 14:41 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Kopervet op boutjes die (ooit) weer los moeten is sowieso geen overbodige luxe
... twee verschillende metalen met elkaar in verbinding brengen vraagt overigens om ellende
|
12 okt 2007 14:48 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Oké, thx Olaf.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 okt 2007 14:51 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja waarom zouden ze zulke auto's niet helemaal van rvs plaatwerk maken?
te duur?of niet sterk genoeg?
scheeld veel las werk en lelijke blazen.
gr anton964
|
12 okt 2007 16:08 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Volgens mij heb je om RVS te vervormen veel meer kracht nodig dan ze nu voor het normale blik gebruiken
|
12 okt 2007 16:35 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Er bestaat een moer in moer systeem dit heet Helicoil de volgende link is de uitleg hoe het werkt.
http://www.geocities.com/hotsyflotsy/HeliCoil.pdf
|
12 okt 2007 21:18 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dit lijkt me wel erg omslachtig.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
13 okt 2007 11:15 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Uiteindelijk, gerepareerd met een nieuw moertje op te lassen,
Ik wil iedereen wel vertellen waar het fout ging.
Bij het plaatsen van de koplamp kun je best ( ervaring ) eerst het onderste bevestiging boutje M5 twee slagen vastzetten en dan de koplamp in het spatscherm haken, doe je het anders zoals ik eerst deed, dus eerst de koplamp in haken en dan het M5 boutje vast draaien, is de kans groot dat je het boutje scheef indraait, waardoor de draad beschadigd raakt.
Suc6
|
24 okt 2007 15:17 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Een helicoil is prima als je een bout in dik materiaal wilt draaien.
In plaatstaal van een paar mmn dik heb je aan een helicoil helemaal niks.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
25 okt 2007 11:37 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Nu voor miij te laat, maar ik heb de andere kant nog.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
27 okt 2007 11:45 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Mijn collega heeft inmiddels het probleem met mijn koplampbevestiging opgelost met een tubtara.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 jan 2008 15:27 |
|
|