Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:28



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Dringende bandenvraag 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
iig tot eind januari idd :idea:
_________________________________________
Got coffee?


03 jan 2008 21:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
jampie schreef:
Kan de band niet gewoon gerepareerd worden ?? Als het gewoon een lekje is, moet dat toch kunnen.


geloof dat we die discussie hier al eens gevoerd hebben.....technisch kan het maar het schijnt voor velen vooral met het koppie te maken te hebben als ze boven de 200 komen....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


03 jan 2008 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Niederlande
Bericht 
Marcel schreef:
lindemans schreef:
Devils son schreef:
lindemans schreef:
N codering heeft relatie met de stijfheid van de zijwangen


Waar dit toch vandaan komt? N-codering is gewoon een "goedkeuring" van Porsche. Ze testen de banden, zijn soms ook bij de ontwikkeling betrokken, en als er iets niet goed is moet het worden aangepast, is het goed, dan is het goed.

(het heeft dus alleen relatie met de stijfheid van de zijwangen omdat dit een onderdeel is van het beoordelen van alle facetten van de band)


Waarom zijn er dan van hetzelfde type band van bv Conti verschillende versies met andere coderingen leverbaar ? Als één identieke band goedkeuring zou hebben van Porsche, Benz en anderen; dan kunnen ze al die coderingen op die ene zelfde band drukken ?
Het feit dat dat niet zo is geef mi aan dat er in de opbouw van de band wel veschillen zijn; en dus ietrs meer dan alleen een OK verklaring voor een standaard band.


Niet noodzakelijkerwijs, het zou kunnen zijn dat Porsche simpelweg een nauwkeurigere inspectie tolerantie wil op zijn banden en deze hier dus aan onderwerpt. Dat wil dan nog niet zeggen dat de banden zonder deze N-codering dan niet zouden voldoen echter de grotere tolerantie kan dit dan niet waarborgen....Dergelijke dingen gebeuren zo vaak bij fabricage...voor speciale toepassingen....


Het zou zelfs kunnen dat de diameter afwijkt van de niet N-gecodeerde band. De merkspecifieke codering, N-codering in ons geval, geeft aan dat die band afwijkt van de standaard uitvoering van die band, dat kan vanalles zijn. Porsche, BMW en Mercedes en/of andere fabrikanten hoeven niet dezelfde set specificaties te hanteren, dit staat nog los van kwaliteit. De kwaliteit van een N-gecodeerde band hoeft helemaal niet beter te zijn dan een niet N-gecodeerde, hij bezit andere eigenschappen en/of afmetingen.

Ik adviseer uitsluitend het gebruik van banden van hetzelfde merk, van hetzelfde type, of bij elkaar horende types (als ze door de fabrikant andere namen meekrijgen zoals bijvoorbeeld bij Pirelli), met gelijke N-coderingen rondom.


22 jan 2008 2:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
helemaal eens met k
heb zelfs een maand na de aankoop van 2 achterbanden zonder N-codering alle 4 de banden vervangen door conti's met N-codering. dat was wel ff slikken maar de beste investering tot nu toe


22 jan 2008 10:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Karrera schreef:
De ... N-codering ... geeft aan dat die band afwijkt van de standaard uitvoering ...

Dat denk ik niet. Ik denk juist dat de standaard banden kunnen afwijken van elkaar. Op jouw eigen site staat een verhaaltje waarin geschreven word dat de specs van de banden soms veranderen maar dat er wel dezelfde naam op blijft staan. Porsche vind dat geen goede zaak. Daarom testen zij alle banden en alleen de banden die daadwerkelijk compatible zijn met elkaar krijgen de N-codering.
Dit blijkt uit het verhaal op jouw site.

Overigens had ik jouw eergisteren aan de lijn. Ik heb netjes 2 Contis sportcontact 225/50 ZR16 N1 besteld voor de achterkant v/d wagen. Als de voorkant aan vervanging toe is komt daar hetzelfde merk/type met N-codering op.
Cheers :wink:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


15 feb 2008 14:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
Marcel schreef:
jampie schreef:
Kan de band niet gewoon gerepareerd worden ?? Als het gewoon een lekje is, moet dat toch kunnen.


geloof dat we die discussie hier al eens gevoerd hebben.....technisch kan het maar het schijnt voor velen vooral met het koppie te maken te hebben als ze boven de 200 komen....


bij mij ging er gewoon een prop in.ik heb het al aan verschilende monteurs
gevraagd.ze hadden het nog nooit meegemaakt dat deze er uit kwam.
je kan er morgen weer wel een schroef in rijden.

anton964


15 feb 2008 15:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.