Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 13:16

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
930 3.0 1980 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Kijk, als je DAT nu eens allemaal in de tekst van je advertentie zou zetten, dan wordt de auto een stuk interessanter en verklaart het tevens de hoge vraagprijs voor een gedeelte. Vergeet alleen niet dat een restauratie van HFL 100.000,- leuk is, maar dat 1989 intussen toch alweer 18 jaar geleden is... :roll: M.a.w. die onderdelen die er toen ingegaan zijn, zijn alweer 18 jaar oud.

Verder blijft het gewoon een 930 uit 1980, kijk bijvoorbeeld naar dash, stoelen (die ik overigens best graag wil hebben! :wink:) etc.

Succes met het zoeken naar een liefhebber, probeer het ook eens op mobile.de, Duitsers jagen op 930 en 3.2. op dit moment.

05 jan 2008 12:09
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Waarom zet je de auto niet in consignatie bij een Porschezaak? Liefhebbers zullen daar veel meer hun licht opsteken dan bij een "normaal" garagebedrijf. Tevens geeft dit een grotere betrouwbaarheid van de prijs.

En ik ben het met Jeroen eens dat wat aanvullende informatie in de advertentie wel bij kan dragen tot "begrip" over de prijs.

Ik heb net de advertentie op autoweek opgezocht en doorgeklikt naar het bedrijf:
http://www.occasiontotaal.nl/

Ze maken veel meer reclame voor zichzelf dan dat ze aandacht besteden aan de auto's die er te koop staan. Zou er toch eens over denken om hem elders te koop aan te bieden.

05 jan 2008 12:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Lelystad
Bericht 
Ik heb de advertentie helaas niet persoonlijk gemaakt, maar het autobedrijf.
Zij gebruiken een kentekensysteem wat kennelijk een verkeerde database heeft. Het is al doorgegeven, maar helaas duurt het langer voordat dit verwerkt wordt.

De auto staat daar eigenlijk omdat het in Lelystad is, mijn vader de eigenaar kent en er nog een paar andere auto´s van ons staan.
Ik ben op het moment werkzaam in Frankfurt en heb gewoon bijna geen gelegenheid met de auto te rijden. De auto staat er netjes samen met een 968 van mijn vader. En misschien komt er door toeval een liefhebber. Misschien ook niet, dan rijd ik de auto van de zomer weer zelf.

Het klopt inderdaad dat in Duitsland de 930 erg gewild is en ook het prijsniveau een stuk hoger ligt.
Maar ik vind het zonde om de auto op duits kenteken te zetten en daarmee het grote voordeel van oldtimerverzekering en ´wegenbelasting vrij´ te verliezen.

Als iemand serieuze interesse heeft ben ik altijd open voor een wat reelere prijs. En als ik de auto zo verkoop heb ik straks misschien voor de liefhebber nog wel een set Turbo Fuchsen over :D

05 jan 2008 12:45
Profiel
Bericht 
Je hoeft de auto natuurlijk niet op Duits kenteken te laten zetten vóórdat hij verkocht is.
Als de auto niet verkocht wordt in Duitsland behoud je de voordelen.

05 jan 2008 12:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Lelystad
Bericht 
Ja dat klopt.
Maar er is geen duitser die de auto eerst betaalt en dan pas op duits kenteken laat zetten. Het probleem is dat ze allemaal erg huiverig zijn voor de Duitse Tüv. En ik ben natuurlijk niet van plan om eerst zelf de kosten van de keuring en het op kenteken zetten voor mijn rekening te nemen.

groetjes,
Jurriaan

05 jan 2008 13:11
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Niet helemaal waar. Wolbert bijv. verkoopt regelmatig 3.2 maar zeker 930 naar Duitsland, gewoon met NL kenteken. Zullen dan wel geen particulieren zijn, maar handelaren die de gok wagen en evt. zelf nog eea repareren/aanpassen voor TUV.

Ik zou het doen, gewoon op mobile.de (maar dan niet voor die prijs... :wink:) Volgens mij zijn Duitsers ook eerder gecharmeerd van die BBS wielen...

05 jan 2008 15:35
Profiel
Bericht 
Als uitsmijter op dit thema: prachtige wagen, super velgen, niet orgineel maar wat kan mij dat bommen. Alleen liggen die duizenden euri niet op de plank hier....zou je nou net weer zien... :D :P :wink:

07 jan 2008 22:19
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
...en daar sluit ik me bij aan!

08 jan 2008 10:45
Profiel
Bericht 
Hé Jurriaan,

Wordt nog niet echt veel met je op- en aanmerkingen gedaan door het betreffende bedrijf. Staat zowel op Marktplaats als op hun eigen advertentie nog op 3.0 met 260 PK.

Zou toch wel eens even maatregelen nemen, want je ziet wat er allemaal van komt.

Marcel B.

11 jan 2008 20:20
Profiel
PorscheForum Rookie
Lelystad
Bericht 
Hoi Marcel,

Ja, ik weet het, is een beetje frustrerend, maar zij kunnen er kennelijk ook niets aan doen.

Groetjes,
Jurriaan

Ps. Ik heb ook nog een boot te koop, als die eerder wordt verkocht houd ik de Porsche gewoon. Het is namelijk een stallingsprobleem op het moment.

12 jan 2008 11:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2