Auteur |
Bericht |
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Motor zelf eruit halen.
Zit nu in het kerstverlof wat meer op internet te neuzen naar porsche gerelateerde zaken.
Nu kennen jullie vast de Rennlist forums.
Zoals gezegd heb ik dat eens een beetje door zitten spitten, en het valt me op dat je daar vaak tegenkomt dat mensen hun motor (van 964) zelf verwijderen.
Hier hoor je daar zelden iemand over.
Heeft iemand het hier wel eens gedaan, is het eigenlijk moeilijk?
De schijn wordt gewekt dat het een piece of cake is, terwijl het mij toch een behoorlijke K-klus lijkt, zeker zonder brug!
CJ
|
06 jan 2008 18:12 |
|
|
jack-in-the-box
West-Vlaanderen (België)
|
Re: Motor zelf eruit halen.
Zonder brug of put zou ik er niet aan beginnen .
|
06 jan 2008 18:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Motor zelf eruit halen.
Met 'n brug en 'n heftafeltje ongeveer 'n uurtje of 4 werk .... moeilijk .. dat hangt af van de handigheid en kennis van de "hobby bob" in kwestie
|
06 jan 2008 18:35 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik denk dat de eerste keer een lastige is maar daarna is er de ervaring en zal het een stuk schelen.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
06 jan 2008 18:49 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Re: Motor zelf eruit halen.
.....en hem er weer inlepelen een uurtje of 6(tig!)
en een doos met moeren overhouden
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
06 jan 2008 18:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Motor zelf eruit halen.
... incl. complete motor-revisie
|
06 jan 2008 18:56 |
|
|
cabrio wim
|
Ik weet niet wat er bij een 964 meer aanzit als bij een 3.2 buiten de bodemplaten, maar als je die motor uit en inbouwd, en daarna een doos aan moeren overhoud.
Normaal met brug en motortafel goed te doen, zonder zou ik er niet aan beginnen.
|
06 jan 2008 19:23 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Ik heb het bij mijn 2.2tje vroeger gedaan en dat was vrij eenvoudig. Maar zonder brug is het niet te doen lijkt me.
|
06 jan 2008 19:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
de gemiddelde amerikaan doet het toch gewoon in z'n garage.
_________________________________________ oud is beter
|
06 jan 2008 19:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... zonder brug - op bokjes & met 'n goede garage-krik is het ook wel te doen ....
... als je van sleutelen op je rug & knieën houdt
|
06 jan 2008 20:06 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
tja, helaas geen garage
_________________________________________ oud is beter
|
06 jan 2008 20:11 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
alles moet eens de eerste keer zijn, gewoon aan beginnen en niet bang zijn
_________________________________________ porsche project
|
06 jan 2008 20:25 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Ik heb absoluut niet de intentie om aan zoiets te beginnen, maar dit viel me gewoon op.
Zonder brug en motortafel is het mijns inziens onbegonnen werk.
|
06 jan 2008 20:27 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... dat zeg je nu, na al die hoopgevende antwoorden
... bangerik
|
06 jan 2008 20:46 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Dat is idd wel DE manier om me over te halen.
|
06 jan 2008 21:18 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
|
06 jan 2008 21:23 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
dat word een flinke krik
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
06 jan 2008 22:30 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Motor zelf eruit halen.
Kom het is een Porsche, geen Ike@ bouwpakket
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 jan 2008 22:52 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
het is goed te doen zonder brug ook,auto achteraan op bokken zetten
alle stekkers en slangen losmaken,
cardanassen,schakel stang
motor en baksteun los en hij ligt er vanonder. was de eeste keer bij een 964 dus wel wat uren bezig geweest. moeilijk is het niet.
bij de montage komt hij wel op de brug nu, motor op kar leggen en gewoon de auto erover laten zakken.
|
07 jan 2008 13:33 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Heb je dan genoeg ruimte om de motor onder de auto vandaan te krijgen? Hoe heb je het blok er onder gekregen zonder brug, met een krik ofzo?
|
07 jan 2008 14:07 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
07 jan 2008 15:47 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Neem aan dat hij de homokineten bedoelt
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 jan 2008 15:58 |
|
|
md
|
|
07 jan 2008 16:06 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Nou moet je ook niet teveel tegen zo'n klus opkijken Het is vaak simpeler dan het meeste groot onderhoud omdat je alleen wat grote bouten en de bekabeling los moet halen!
Uitrusting moet je er dan vaak wel even voor kopen
|
07 jan 2008 17:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... aandrijfassen - die hebben dan wel weer Gordonkineten -
|
07 jan 2008 17:49 |
|
|