Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
 Zou Nederland volgen !!??
Maandag 7 januari 2008 - BRUSSEL - De Belgische overheid zal de accijns op benzine verlagen als de prijs stijgt boven de 1,50 euro per liter. Minister van Financiën Didier Reynders heeft dat aangekondigd. De maximumprijs in België was zaterdag 1,498 euro.
Ben ik blij dat ik dan weer in Zeeuws-Vlannderen woon. 
|
07 jan 2008 13:45 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Nee want ze hebben de inkomsten al uitgegeven. Jammer!!!!
|
07 jan 2008 13:47 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Tank toch altijd al in België.
Maar zal wel niet.
|
07 jan 2008 13:47 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dorstig zeker zo'n Audi 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 jan 2008 13:59 |
|
 |
cabrio wim
|
Zouden ze dan het kwartje van Kok er eens niet terug af kunnen halen, nu ong. 11,2 eurocent.
Of zouden ze daar ook niet in mee gaan.
|
07 jan 2008 14:04 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Vergelijkbaar met de 911.
|
07 jan 2008 15:42 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zeker met de hoge olieprijzen van nu lijkt mij dat er niks gebeurd. Woutertje rekent zich al rijk.
Ik gooi tegenwoordig voor net zoveel geld aan euro's in de tank als in guldens toen ik de 328 kocht. 
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
07 jan 2008 16:02 |
|
 |
BmX944
Amsterdam
|
Vrees dat we hier heel kort en duidelijk over kunnen zijn, nee ..... 
|
07 jan 2008 16:43 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
|
07 jan 2008 16:49 |
|
 |
Harry 911
964 C2 1991
|
Ik tank altijd in Belgie, Essen, vier kilometer over de grens. Zaterdag betaalde ik 1,37 euro voor een liter, dus heel groot is de besparing niet nee. Maar het is wel een goede reden om de auto uit de garage te halen en dan een paar uur lekker gaan toeren! 
|
07 jan 2008 17:04 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
De extra gasinkomsten worden dan gemakshalve maar vergeten.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 jan 2008 17:40 |
|
 |
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Nee, want ze plukken je het liefst alleen maar kaal.
Toch laatst (vorige week) hier in NL zelfs voor 1,35 euro 95 getankt! Was ergens bij Hof van Twente in de buurt, een total.
|
07 jan 2008 17:50 |
|
 |
mike 93
993 C2
|
Zou Nederland volgen?

_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
07 jan 2008 18:47 |
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
|
07 jan 2008 19:51 |
|
 |
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Nederland gaat niet volgen omdat o.a. het kwartje van kok , besteed wordt aan meer en goede rijbanen .
En het verschil met Belgie is goed te merken m.b.t. het rijcomfort .
Waarbij wel opgemerkt MOET worden , dat Nederland veel minder doorvoerverkeer heeft . Met name zwaar transport .
Maar ook ik ben hetzelfde bedrag aan brandstof kwijt , alleen niet in guldens , maar in euri's .  En onze "regering" denkt : Eens gegeven blijft gegeven . 
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
07 jan 2008 19:52 |
|
 |
cabrio wim
|
Miste het net in het journaal, maar regering wil toch iets doen dacht ik.
Zag nog wel die eikel die lachend zei, laat ze de prijs voor 1 liter benzine maar 5 euro maken. 
|
07 jan 2008 21:06 |
|
 |
mike 93
993 C2
|
Heb het journaal gezien, accijns gaat omhoog 
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
07 jan 2008 21:35 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ja, goed he! Nog meer zielige mensen helpen!
|
07 jan 2008 21:39 |
|
 |
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Je bent wel een beetje sarcastisch he...
Weet je welk percentage van alle auto-gerelateerde inkomsten in NL aan de weg wordt besteed? Minder dan 10%! Dat zou bijna 100 moeten zijn!
En de totale inkomsten gaan hard richting de 20 miljard per jaar...
|
08 jan 2008 0:08 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Ja, inderdaad, en dan moeten alle studenten maar gewoon een baantje nemen, zodat ze hun eigen studie kunnen betalen. Welke dan overigens wel even ietsje hoger in prijs gaat uitvallen, omdat er nog wat subsidies wegvallen.
Begrijp me niet verkeerd, ben het op zich wel met je eens hoor, maar soms kan het geen kwaad om een en ander heel even in perspectief te zien.
Waarom moeten mensen toch continu klagen? Het is toch best mooi weer?
|
08 jan 2008 11:31 |
|
 |
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Hehe jawel, maar het moet een beetje in proportie staan. Sommige uitgaven vd overheid kunnen ze niet uit een vergelijkbaar potje bekostigen, dus moeten ze overal wat afromen. Maar op auto- en infrastructureel gebied is op zijn minst extreem te noemen. En nog durven ze met zulke cijfers te beweren dat het om het milieu gaat...
Verder: studenten krijgen in eerste instantie weliswaar de studie deels gefinancierd door de overheid, maar vroeger nog VEEL meer. Het is nu al voor een redelijk aantal studenten lastig om rond te komen (tenzij ze hun sociale leven opgeven  ). Daarnaast moet je de lange termijn gevolgen meenemen: ze leveren in hun latere loopbaan in absolute zin veel meer in aan belasting omdat ze meer betaald krijgen, en eindigen zo vaak ook in een hogere belastingschaal. Zo wordt de studie op de lange termijn dubbel en dwars terug betaald.
Probleem is dat de overheid dit niet inziet en in plaats daarvan wordt je net zo goed uitgemolken waardoor veel hoog-opgeleiden de benen nemen. De financiele schade is dan vele malen groter: geen belasting inkomsten van hun, en vooral ook geen kennisvergroting!
|
08 jan 2008 12:07 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Inderdaad  het is tijd voor harde acties
... laten we allemaal 'n maand eens niet gaan tanken
Zoals 'n dikke wijze chinees ooit zei: bij de buren lijkt het gras altijd groener ...
|
08 jan 2008 12:08 |
|
|