Auteur |
Bericht |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
zal allemaal wel, maar als ik zie wat mensen durven te vragen voor een lurp gereden 911, waar je binnen de kortste keren dikke kosten aan krijgt (veel te hoge km standen, dus motor revisie zit er aan te komen... en dan de rest)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
12 jan 2008 19:26 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
van een moderne 911 (996/997) maak je met een boxster ook gehakt
waarom denk je anders dat ze er af fabriek geen grotere motor in durven zetten?
de boxster (en cayman) zijn met het middenmotor concept gewoon een veel beter platform dan een 911
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
12 jan 2008 19:30 |
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Que?, dus eigenlijk heb ik n slechte auto?
Aan lurp  gereden met n hoge km stand?
Gelukkig doe ik m niet weg, want met deze teksten valt ie al bijna niet meer te verkopen
Ik hou wel van mijn oude hok, hoor, slecht of niet!
Ik vind m ok, maar rij dan ook als n oud lijk 
|
12 jan 2008 19:41 |
|
 |
zuugnap
|
Eigenlijk heb je wel gelijk D.D. lust 4 the naked 
|
12 jan 2008 20:00 |
|
 |
mike 93
993 C2
|
Boxster is vast een geweldige Porsche, maar de 911 is hét icoon,de referentie voor vrijwel alle sportwagens. Je kan geen autoprogramma bekijken of een autoblad lezen of de 911 wordt er bij gehaald. Jongensdroom enz. Enorme (race) historie.
Dat de "vintage" modellen zo veel geld moeten kosten heeft met emotie te maken, net als oude horloges o.a.
En hoe goed de Boxster ook is, een icoon wordt het denk ik niet.
De 911 spreekt al tientallen jaren tot de verbeelding en dat heeft meestal weinig met rationaliteit te maken maar meer met "gevoel" en dat is niet te beredeneren.
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
12 jan 2008 20:05 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
viniknie. betaalde 3 jaar terug 15K voor 3.2 origineel met 130K. kan je ook een goeie golf voor kopen, tweedehands. prijzen ouwe 911's gaan alleen maar oplopen, zelfs de 914. schau mal über die Grenze mein Jung.[/u]
_________________________________________ oud is beter
|
12 jan 2008 20:32 |
|
 |
horn
PF #57
|
Wow. Gave foto! 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 jan 2008 20:36 |
|
 |
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2S
op zoek naar...DEN HAAG
|
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & Footcare
|
12 jan 2008 20:54 |
|
 |
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
zo, ben je weer thuis....je hebt niets gemist.. 
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
12 jan 2008 21:06 |
|
 |
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2S
op zoek naar...DEN HAAG
|
maar JIJ wel... 
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & Footcare
|
12 jan 2008 21:14 |
|
 |
alex987
aircraft engineergemeente zuidplas
|
 boxster of 911
leuke discussie , waar we denk ik toch niet uitkomen iedereen heeft toch zijn eigen criteria waarop hij zijn keuze voor welk model op baseerd ,wat heb ik te besteden ? ,gebruik ik de auto als fun auto of 2e auto of voor dagelijks gebruik ?. Ik rij nu een klein jaar een boxster 987 dagelijks 100km en ik vind het geen straf  maar eerlijk is eerlijk hoefde ik niet op het geld te kijken kocht ik zo een 997, de 911 blijft natuurlijk een icoon maar aangezien dat geen optie is en eerlijk gezegd een prijsverschil van dik 50.000 euro voor 30 pk meer zie ik er echt niet vanaf icoon of niet terwijl ze +/- 30 % van de onderdelen gelijk zijn portier kan je zo uitwisselen  .Een vriend van mij heeft een 997 en we wisselen wel eens van auto en ik moet zeggen ik voel me echt niet gestraft als ik weer in mijn eigen auto stap 
|
12 jan 2008 23:08 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Agreed. Zal me niets verbazen als ze in de toekomst de 911 en de Boxster nog eens een keer in 1 nieuw model op laten gaan. Als Porsche zich echt aan allerlei emissie eisen moet gaan houden (max. gemiddelde uitstoot over alle verkochte auto's) dan zou een nieuw platform, met een veel lager gewicht, toch echt een middenmotor hebben.
|
12 jan 2008 23:15 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
nu vragen ze rustig 18K voor een auto met +200K km's 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 jan 2008 4:40 |
|
 |
dicer
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444Noord-Holland
|
Rij nu ruim twee jaar in de boxster. Heb ook lang moeten wikken en wegen of het nu een 911 of een boxster moest worden. De boxster als opstap Porsche is echt een geweldige ervaring. Snelheid is redelijk en wegligging is fenomenaal. Zorg inderdaad voor een goede sportuitlaat en het geluid bij 4.500 toeren komt ook helemaal goed.
Het is wel zo dat de trekkracht bij laag toerentaal tegenvalt. Bijv. mijn Audi 2.0 TFSI is een stuk rapper in de lage toeren.
In gesloten staat is de boxster inderdaad minder mooi. Maar op een mooie zomerdag met de kap open en de voet op het gas is het een heerlijke auto waar je veel lol aan kunt beleven!
Maar ja, het is zoals vele hier al melden. Als kind was ik ook fan van de lijnen van de 911...dus als de 997 de komende jaren nog wat meer gaat zakken in prijs zal deze er bij mij ook zeker komen 
_________________________________________ Porsche driving is a state of happiness
|
13 jan 2008 5:08 |
|
 |
jack bauer
944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo---
Porsche 997 S2Antwerpen
|
Ik ben sinds enkele maanden in bezit van een Boxster 2.7 tip. en deze bevalt mij enorm.
Ik heb in het verleden al enkele Porsches gehad maar geen enkele komt in de buurt van de rijeigenschappen van deze.
Mijn vorige ervaringen was met een 944 s2 cab('89),964 c2 cab('90),944('85).
De 964 was wel iets vlugger maar voelde zo "oud" aan wanneer ik instapte,ook begon ik mij te irriteren aan het "lawaai" van de motor wanneer je op de snelweg zat,naar de radio of cd luisteren zat er niet echt in.
De 944 s2 cab was ook een zeer leuke wagen die ik enkele jaren in mijn bezit heb gehad,was ook vrij comfortabel en had leuke prestaties en wegligging.
Toch steekt de Boxster overal met "kop en nek" uit op de punten die ik heb aangehaald.
Ik heb wel de indruk dat de Boxster iets trager is dan de 964 c2,maar daar zal het verschil van de 35pk ook wel in meespelen.
De tiptronic is ideaal om te cruisen in de stad,maar kan ook snel vooruit komen indien dit gewenst is.
Kortom,ik heb nog geen moment spijt van deze aankoop. 
_________________________________________ No speed,no fun........
no fun,no life.......
you only live once,
make it a good one!!!!
|
13 jan 2008 11:29 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Waarom zou je voor een oude Healey wél 35k++ of voor de oude 356's 70k mogen vragen, terwijl dat toch echt weer mindere auto's zijn dan een 3.2?
Heeft gewoon te maken met schaarste en emotionele waarde. De Boxster valt nu gewoon in de categorie sportauto's zónder verzamelwaarde of whatsoever dus is er gewoon een jaarlijkse afschrijving en zullen ze voorlopig alleen nog maar goedkoper worden. Prijs heeft helemaal niets te maken met hoe een auto rijdt of kwalitatief is (als het om klassiekers gaat).
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
13 jan 2008 12:18 |
|
 |
Bert986
2.7 Boxster 987.1Hoogeveen
|
Gister even wezen kijken naar een Boxster van 2005 bij Theo tjonge wat zijn die mooi zelfs met de kap dicht.
Prijs viel ook nog wel mee dacht ik, 57k

|
13 jan 2008 12:49 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
omdat je dan een gerestaureerde auto koopt en geen afgetrapt hok 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 jan 2008 12:55 |
|
 |
Lydia
|
Grappig. Deze discussie komt elke paar maanden weer langs.
Boxster-kappersauto-meisjesporsche versus de 911.
Qua wegligging is de Boxster met zijn middenmotor natuurlijk een stuk beter. Zéker in vergelijking met mijn graag-kwispeleden-kikker. Maar échte meisjes rijden in een 911 en niet in een Boxster, dus voor mij liever een 911
Anderzijds geeft de 911 veel meer het oer-Porsche gevoel. Ik zou nooit een Boxster als enige P willen rijden. Wél voor erbij, zo voor in de zomer. Kap eraf. Foto van Zuugnap is een mooi promotie-plaatje voor de Boxster.
Onlangs reed ik in de White Shark van Eric (TFFKA* Eric P), mocht hem op een bochtig traject even lostrappen. Toch de 160 km/u gehaald in een 993 op een weg met erg veel bochten en korte stukken rechte weg... Adrenaline!
* The Forummer Formaly Known As
|
13 jan 2008 13:08 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
... daar kan ik ook niks meer aan toevoegen - alleen is nu het vergelijk niet meer gemaakt met 'n lurp gereden en slap in z'n veren hangende veel oudere 911 
|
13 jan 2008 13:20 |
|
 |
Bert986
2.7 Boxster 987.1Hoogeveen
|
Weet niet of ie al eerder is gepost maar kwam hem net even tegen.
Spyshot van de nieuwe Boxster en Cayman
let op de achterlichtjes

|
13 jan 2008 15:20 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ziet er flitsend uit. 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
13 jan 2008 18:31 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Bij jou is alles altijd zo heeeerlijk ZWARTWIT Jeroen,
daartussenin zit ook nog iets nl. GRIJS
Zoals jij het brengt is een 3.2 van 18k per definitie een afgetrapt oud hok, over een boxster van 25k rep je met geen woord. Een Healey van 35k+ of de genoemde 356 hoeft voor dat geld ook niet persé gerestaureerd te zijn.
Wat ik probeer te zeggen is dat je geen appels met peren moet vergelijken. Als je een perfect rijdende emotieloze auto zoekt moet je géén klassieker kopen en als je dat wél zoekt moet je géén moderne naaimachine kopen.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
13 jan 2008 19:10 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Dank voor alle leuke reacties; ik ben in ieder geval al zo ver dat de 89-er 3.2 er NIET uit gaat voor een Boxster 2.5 .....
En als ik ooit het geld moet neertellen dat een Boxster 2.7 of 3.2 kost, dan wordt het toch maar een 993 denk ik ... 
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
13 jan 2008 21:37 |
|
 |
Martin K.
987Twente
|
 2.5?!?
Lindemans stelt een goede vraag, en de 1e reactie, die van Bert, vind ik persoonlijk ook gelijk een hele goede
Dat is dan wel een gelijk een einde aan de promo dan wel hegemonie van de fans van de BoxSter
Ik ben begonnen met een 911SC, overstap gemaakt naar die veel modernere en luxueuze BoxSter, maar toch maar weer heel snel en heel hard naar de winkel gelopen om een 911 te kopen, Cabrio dat wel 
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
13 jan 2008 21:51 |
|
|