Auteur |
Bericht |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Natuurlijk ben ik er overmorgen, jij toch ook?
_________________________________________ Racefun events
|
24 dec 2007 14:49 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
´t gaat de goede kant op met de potentieeltjes.
@gast - gewoon meenemen 2e K-dag, doe ik ook. Choco met rum in het vooruitzicht stellen helpt.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
24 dec 2007 15:13 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Zet ons ook maar op 't lijstje. Tegen dan zullen we (Sonia en ik) onze Martini al wel terug hebben ingereden.
En ja...'t mag regenen die dag...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
25 dec 2007 7:50 |
|
|
marco.groenhof
Delfzijl
|
Jammer van de datum. Anders was ik er zeker bijgeweest! Maar school gaat voor.
(tenzij ik natuurlijk kan regelen dat het word gezien als schoolopdracht voor mij maar ben bang van niet.. Ze zullen wel zeggen van dan had je maar multi-media moeten kiezen).
|
25 dec 2007 15:07 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Ben d'r bij.
Heeft er hier iemand tegen een gunstige prijs nog een setje 'oud rubber' voor me?
_________________________________________ Take the long way home....
|
26 dec 2007 10:16 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Even weer onder de aandacht brengen.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
03 jan 2008 21:11 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Verzekering
Meeste polissen dekken wel vaardigheids trainingsritten maar als er een snelheidselement in zit is het eigen risiko!
|
03 jan 2008 21:40 |
|
|
SPEEDMAN
|
ik zie het helemaal zitten !
maar als ik niet verzekerd ben, dan laat ik het maar zitten
|
04 jan 2008 0:55 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Bij hoeveel geïnteresseerden gaan jullie boeken? Anders maak ik nog ff wat nicknames aan.
|
04 jan 2008 0:57 |
|
|
Daggie
997 SEssene, België
|
Ik zie dat ook wel zitten. Waarschijnlijk wel zonder overnachting.
_________________________________________ http://www.daggie.be
|
06 jan 2008 13:27 |
|
|
rafv
997 GT3Kempen, Belgie
|
Lijkt ongeveer net voldoende belangstelling te zijn voor dit super initiatief. Wanneer gaat de knoop worden doorgehakt of de circuitdag door gaat?
|
13 jan 2008 7:44 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Zeer binnenkort. Achter de schermen wordt er druk overlegd door het team.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 jan 2008 11:15 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Circuitrijden lijkt me geweldig (zeker in Forumverband) maar ik heb eigenlijk geen enkel idee wat dat nu allemaal inhoudt . De interesse is er dus zeker, maar voordat ik me aanmeld zou ik graag wat meer te weten willen komen hoe zo'n circuitdag nu precies verloopt en wat er allemaal bij komt kijken .
Ik vraag me bijvoorbeeld het volgende af:
- kan iedereen zich aanmelden of heb je een licentie of iets dergelijks nodig;
- rijden we de hele dag individueel rondjes achter elkaar of is er een (race) programma;
- is er iets van instructie of theorieles te regelen/beschikbaar;
- kost een dagje circuit een heel setje banden of kun je er daarna nog normaal op rijden;
- idem voor de remmen;
- kan de auto terplekke worden gerepareerd als er iets stukgaat (om verder te kunnen op het circuit en voor de terugreis);
- is een helm of andere uitrusting verplicht/aan te raden;
- worden nog bijzondere eisen gesteld aan de auto (b.v. rolkooi).
Het zijn nogal voor de hand liggende vragen maar ik ben zeer enthousiast en ben benieuwd naar de antwoorden. Gr Eelco
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
13 jan 2008 13:39 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Hierbij alvast een aantal antwoorden, de rest kan ongetwijfeld aangevuld worden door de heren van de organisatie
- kan iedereen zich aanmelden of heb je een licentie of iets dergelijks nodig;
Je hebt geen licentie nodig
- rijden we de hele dag individueel rondjes achter elkaar of is er een (race) programma;
Racen wordt er niet gedaan, het gaat om het rijden van de ideale lijn en je hebt de mogelijkheid harder te rijden dan op de openbare weg mag.
- is er iets van instructie of theorieles te regelen/beschikbaar
Daar kan de organisatie wat over vertellen
- kost een dagje circuit een heel setje banden of kun je er daarna nog normaal op rijden;
Afhankelijk van je rijstijl en snelheid
- idem voor de remmen;
Afhankelijk van je rijstijl en snelheid
- kan de auto terplekke worden gerepareerd als er iets stukgaat (om verder te kunnen op het circuit en voor de terugreis);
Daar kan de organisatie wat over vertellen.
- is een helm of andere uitrusting verplicht/aan te raden;
Helm wel (denk ik) rest niet
- worden nog bijzondere eisen gesteld aan de auto (b.v. rolkooi).
Geen rolkooi nodig, gewoon een goed onderhouden auto
|
13 jan 2008 13:59 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
- kost een dagje circuit een heel setje banden of kun je er daarna nog normaal op rijden;
Afhankelijk van je rijstijl en snelheid, maar gezien de netto rijtijd en uitgaande van een gemiddelde rijstijl --> geen probleem. Ik heb al minimaal 5 keer op het circuit gereden met dezelfde banden en remmen, en zeker de laatste 2 keren echt niet heel langzaam.
- idem voor de remmen;
Zie het antwoord van hierboven.
En er zal wel instructie zijn (neem ik aan), maar daar zal de organisatie idd meer over kunnen vertellen.
|
13 jan 2008 18:09 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Inzake remmen raad ik iedereen toch aan om een checkup te laten doen van de remolie. Laten opmeten hoe goed ze nog is en indien nodig nieuwe laten steken. Scheelt een hoop als je circuit wil gaan rijden want door je rempedaal trappen (vanwege remolie die het niet meer aankan op circuit) wil je echt niet meemaken, jij niet en ook de andere niet...
En als je dan toch bezig bent kan je ineens je remblokken laten vervangen. Want op circuit kom je beter niet af met blokjes die bijna op 't einde zijn.
Verder... als je ginder bent je bandenspanning verlagen en terug verhogen voor het naar huis rijden. De banden worden een stuk warmer en gaan hierdoor nog eens extra snel slijten. Dus Porsche-pompje en drukmeter meenemen...
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
13 jan 2008 19:31 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Bedankt voor de reacties, zet me er maar bij!
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
13 jan 2008 20:23 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Tips van Chris zijn zeer waardevol. Gert heeft al wat antwoorden gegeven.
Verder:
Dit is voor iedereen, ongeacht nivo. We zijn nog met het programma bezig, maar we rijden voornamelijk 'vrij'. Jazeker. Waarschijnlijk worden we vergezeld door 2 professionele coureurs. Welnee. Weer welnee. Als je een beetje normaal doet en regelmatig even binnenkomt om je remmen te laten koelen is er niks aan de hand. Zijn we nog mee bezig. ANWB lidmaatschap is een aanrader. Alleen helm. Nee.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 jan 2008 20:46 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
mocht dat niet voldoende zijn wil ik ook wel mijn steentje bijdragen
aanhangertje meenemen?
|
13 jan 2008 21:03 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Bedankt Harry, hou het in het achterhoofd.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
13 jan 2008 21:13 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Thanks Harley, kijk uit naar het programma
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
13 jan 2008 21:30 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Dit wordt FUN met een Porschken of 30 op Croix ... gezellig
Was al eens van plan geweest op zo'n gewone circuitdag naar Croix te gaan, maar dit wordt veel leuker !!
Als er te weinig deelnemers zouden zijn, kan er ook altijd nog eens een draadje geopend worden op Porscheforum.be Zitten ook nog wel enkele kandidaten tussen, hoe meer Porschkes, hoe meer.....
|
13 jan 2008 22:00 |
|
|
porsche914orange
356A coupe '58, 914-6 ''70, 914-4 2.0 '74, 911 3.3 turbo '89 , 996 GT3 Clubsport '99, 997 4S cabriolet '07
|
als het zover is kom ik zeker eens kijken, is niet zo ver voor ons
Crois vind ik tof circuit, klein maar krachtig
|
13 jan 2008 22:14 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Nee he... worden er veels te veel, uitbreiden naar zeker 2 circuitdagen?
|
13 jan 2008 23:27 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Voor diegene die via de pc alvast het circuit willen verkennen:
layout circuit
|
14 jan 2008 12:07 |
|
|