Auteur |
Bericht |
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Bediening kap, windstop, ritsen, drukkers enz van 993 cabrio
Weet iemand waar uitleg te vinden is over de bediening van de cabriokap, windstop, ritsen, drukkers, hoes etc. van mijn 993 cabrio uit 1996?
Niet technisch maar voor de gebruiker: in welke volgorde moet je wat doen: bijv. eerst de rits los van de windstop boven je (in plafond van de softtop), enz.
Ik zag laatst dat er ook 2 kleine ritsjes aan de zijkant zitten. Nooit eerder gezien laat staan gebruikt; die zitten er ook niet voor de sier lijkt me.
Ik heb het instructieboekje van de coupe maar dat rept logischerwijs alleen over een schuifdakje.
|
16 jan 2008 0:21 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Cabrio
Wordt een lang verhaal
Stuur ik je apart in een PB-tje, maar nu niet meer, wordt me te laat...
Watch the mailman
Groet
Martin
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
16 jan 2008 1:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Cabrio
mss (juist wel) informatief voor het forum
|
16 jan 2008 11:26 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Misschien het boekje voor de cabrio aanschaffen
Kost niet de wereld en o.a. hier te krijgen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 jan 2008 13:44 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Had ik al gedaan maar zonder succes. Het is blijkbaar een moeilijke vraag
Ik had a 32.96 Euri het instructieboekje bij karrera besteld en duidelijk (tot 2x toe) vermeld dat het me gaat om de 993 cabrio met uitleg over ... [zie mijn eerste bericht]
Krijg ik dus toch het boekje van de coupe geleverd (heb ik er 2 ). Na dit teruggemeld te hebben kreeg ik deze reactie van karrera. Misschien word ik nog blij verrast maar voorlopig dus nog geen steek verder:
"Ik had half rekening gehouden met de mogelijkheid
dat het boekje niet compleet zou kunnen zijn (er
zijn er veel verschillende, en ik heb er talloze
in handen gehad). Er zijn bijlage geweest voor
verschillende modellen, de RS, de Speedsters, en
voor sommige Cabriolets. Ik heb me suf gezocht
naar een bijlage Cabriolet voor de 993, die kon
ik niet vinden, het boekje wat nu geleverd is
alomvattend inclusief de Turbo dacht ik. Ik zal
alles op alles zetten om zo'n Cabriolet bijlage
te bemachtigen. Ik kom er zsm op terug."
|
16 jan 2008 23:33 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
cabrio 993
Komt nu alsnog:
Als het windschot NIET is opgeborgen achter de lange rits, boven je hoofd, dan hoef je bij het openen/sluiten van de kap hier ook verder niets mee te doen en ook verder geemn rekening mee te houden(dus NIET aankomen tijdens openen/sluiten).
De kap NOOIT openen als het windschot WEL is opgeborgen achter deze rits boven je hoofd...
De rode knop op het windschot is, om bij volledig geopende kap( dmv indrukken) het windschot te ontgrendelen en uit te nemen.
De beschermhoes over de geopende kap: Schijnt in enkele landen verplicht te zijn deze beschermhoes over de kap te doen ivm de scherp uitstekende delen. bv in Duitsland kun je er een boete voor krijgen, als je de beschermhoes NIET hebt geplaatst
De kap gaat electrisch open, zonder enige vergrendeling te hoeven bedienen, wel moet dit "officieel" in stilstand gebeurern, met de auto in zijn vrij/handrem erop(althans, zo staat het in het boekje )
Ik heb de kap wel eens (zeer) langzaam rijdend geopend(wel handrem bedienen) en dat gaat wel, maar niet aan te raden
Geen grote spullem op je achterbank, (en vooral geen kleine kinderen)
als je de kap opent, zij raken bekneld, de kap raakt krom en de portemonnee leeg
Heel enkel wil de kap wel eens "weigeren" of slechts een klein stukje openen, waarna de zekering eruit vliegt, meestal moeten de grijppunten bovenaan je raamstijl dan eens worden gesmeerd....
Als je de kap opent, en je vermoedt dat deze enigszins scheef trekt(JA dit kan ) onmiddelijk stoppen, er hapert dan iets in het mechanische
gedeelte.
De kleine ritsen zijn om bij dit gedeelte te kunnen komen tbv wrkzaamheden.
De afdekhoes, altijd beginnen aan de binnenzijde in de auto, de sluiting direct boven de achterbank, dan de knoop die daar het dichts bij zit en darna direct bovenop de B-Stijl( direct achter de deur) daarna rondom straktrekken en simpel drukken om vast te zetten. Lichtjes aan de knoip trekken, zort ervoor, dat deze weer ontgrendelt. Het is Handig om met z'n 2-en dit klusje(van niks) te doen ivm voorkomen van lakschade aan je
auto De knopen zijn immers van staal.
Met zijn 2-en heeft nog 1 voordeel, je werkt naar elkaar toe, waardoor het toch best eenvoudig is om te doen.
Schoonmaken, nooit met zeep oid, gewoon schoon water, borsteltje indien nodig(vogelstrontjes) Ikzelf heb veel kattenhaar(van mijn eige katten) erop, een ouderwets kledingborsteltje doet het werk; binnen 2 minuten alle haren er weer af.
Bij vorst nooit de Cabrio openen, grote kans dat de kunstof ruit scheurt. Oplossing is Sonneland Cabriokap met een galzen ruit, echter is deze ruit weer veel kleiner dan het origineel.
Voor het openen ook altijd controleren dat de kunstof ruit goed schoon is, anders....krassen....
Ik zal 's kijken of ik de pagina's kan scannen en hier op het forum kan zetten.
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
17 jan 2008 1:08 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: cabrio 993
Beter is om de kap < 10 graden niet te openen. Officieel is dit inderdaad < 0 graden. Daarbij wordt echter uitgegaan van een achterruit in nieuwstaat en niet, zoals in de praktijk meestal het geval is, een achterruit waarvan het kunststof al enigzins is verweerd en dus minder soepel is.
Een cabriokap met glazen achterruit voor een 993
Voor een Boxster inderdaad leverbaar, maar voor een 993 is mij niet bekend en volgens mij ook niet mogelijk vanwege de constructie van de kap. Als dat wel zo is en vooral als dat ook mogelijk is voor een 964 dan hoor ik graag van je waar
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 jan 2008 15:00 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
@ Martin K. Bedankt voor de tips & tricks!
Nu nog een zonnetje
|
17 jan 2008 21:50 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
@EriC4C...
ff geduld, ik ben met de vraag bezig, krijg zodadelijks antwoord of dat voor een 964 ook kan, volgens mij wel, ik heb er ooit op Internet al wel 's foto's van gezien.
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
19 jan 2008 12:01 |
|
|
mr.burns993
|
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
19 jan 2008 15:40 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
hoezo uitleg dealer
Je kunt het allerbeste gewoon het originele boekje bemachtigen
Mijn dealer, althans de verkoper van de Dealer wist ook niet exact alle mogelijkheden en details, maar da's ook niet erg, als je weet, dat sommige modellen 15 jaar of ouder zijn, en die verkoper was op dat moment nog maar net uit de luiers
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
19 jan 2008 15:56 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Goed nieuws van de jongens van karrera:
"Het volgende is het geval. Net als de 964 Cabriolet had het instructieboekje voor de 993 Cabriolet een bijlage van een paar bladzijden die de bediening en onderhoud van de cabrioletkap uiteenzet. Omdat de kap en kapbediening niet gewijzigd zijn werd gewoon de bijlage voor de 964 verder gebruikt. Het onderdeelnummer is derhalve
een echt 964 nummer. Dit veroorzaakte behoorlijk wat verwarring, we gaan immers op zoek naar een "echt" 993 exemplaar (wat niet bestaat). Ik heb zo'n bijlage besteld, het kan even duren, maar ik meld me zodra we het hebben. Ik verwacht geen extra kosten voor u."
Het lijkt toch op z'n pootjes terecht te gaan komen met dat instructieboekje voordat het eerste lentezonnetje zich aandient
|
22 jan 2008 0:30 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... ik heb nooit zoveel geduld
|
22 jan 2008 0:36 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Bijlage :!::?:
In het instructieboekje dat ik heb gewoon als hoofdstuk opgenomen.
blz. 64
blz. 65
blz. 66
blz. 67
Wachten duurt altijd lang hé Olaf.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 jan 2008 10:13 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
glazen achterruit
OEPS inderdaad glazen achterruit NIET mogelijk op 964 en 993 volgens diverse fabrikanten van cabrio daken
Ik was weer 's in de war met mijn vorige Porsche, de BoxSter, daar kon het WEL bij, ....sorry
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
26 jan 2008 12:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: glazen achterruit
Typische gevalletje ...
...
|
26 jan 2008 13:00 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Als 't ie dan maar niet vroegtijdig valt, tijdens domino day
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
26 jan 2008 21:48 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Een duim voor Brian van Karrera
Beter laat dan nooit maar
vandaag heb ik het 'Aanvullend instructieboekje' ontvangen voor de bediening van de cabriolet specifieke zaken zoals kap, afdekhoes, windstop, noodbediening kap, enz.
Het is inderdaad een 'bijlage' (pagina's genummerd 1 t/m 9) in de stijl van het algemene instructieboekje.
|
09 feb 2008 0:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nog op de linkjes in mijn bericht geklikt
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 feb 2008 9:46 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Mooi he zo'n 964 cabrio
Toch een vraag. Je kunt de kap alleen openen en sluiten met motor uit en contact aan. In de praktijk betekent dat stoppen, motor uit, kap sluiten, dat vind ik niet handig. Is er in de handel een bepaalde modificatie aanwezig waarbij ik bijv. met een rijsnelheid van 10 km de kap kan sluiten ?
|
09 feb 2008 11:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
In de handel niet - maar 'n modificatie op zich is er wel
Toevallig weet ik dat EriC4C dat bij zijn 964 heeft laten doen
|
09 feb 2008 12:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Inderdaad
Geen standaard modificatie zoals bij een Boxster mogelijk is, maar een -oplossing door een Porsche-specialist.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 feb 2008 12:40 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Steenwijk ?
|
09 feb 2008 12:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
The place to be.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 feb 2008 13:38 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Thanks
|
09 feb 2008 13:57 |
|
|