Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:12

Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
mogen jouw kinderen in je porsche rijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
Ik doe er niet zo moeilijk over. Mijn kinderen zijn nog veel te jong maar tijdens een toerrit laat ik mijn navigator ook altijd een stuk rijden.

Wat kan het kwaad? Er wordt normaal gereden, je zit er naast en je bezorgt iemand een hele leuke ervaring.

Bij het autobahn rasen heb ik speciaal opgelet wie ik meevroeg (dat dan weer wel) en heb die persoon ook tot de limiet laten rijden.

Iemand de skelter meegeven zonder dat ik erbij ben doe ik niet, alleen aan mijn vrouw. Maar die interesseert het niet :D

08 jan 2008 13:12
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
gassen schreef:
Wat kan het kwaad? Er wordt normaal gereden, je zit er naast ...

Ken 'n forummer die daar 'n minder leuke ervaring aan over heeft gehouden :arrow:

Afbeelding

08 jan 2008 13:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.2 targa 1984
hoeven
Bericht Re: /
Californiacruiser schreef:
Mensen die zeggen dat ze vb een porsche 993 enz speciaal gekocht hebben voor hun binnenkort 18jaar oude dochter enz.Als je je kind graag in het ziekenhuis bezoekt is dat het slimste dat je in je leven kan doen.

Ben zelf nog jong en wou ook nooit het gevaar in zien(ik ging en zou nooit iets tegenkomen,..),maar ik zat er ook naast!!Er komt een dag dat er eens iets misloopt,je bent 18jaar en hebt nog alles behalve ervaring!!!!

Ik zelf reed dan maar met een 1.6,maar heb ook op het randje van leven en dood gezeten.Je leerd je les pas,als je iets bent tegengekomen.

VInd het gewoon heel onveranderd en vrij abnormaal dat er mensen zijn die hun 18jarige zonen/dochters in een porsche zoude laten rijden.

Wie stopt zijn eigen kind nu in een sportwagen als die amper met een wagen gereden heeft?Ben nu in de twintig en twijfel nog voor mijzelf.

Sorry maar daar kan ik nu eenmaal niet inkomen.Als ik ooit een porsche bezit en mijn toekomstige zoon of dochter wil een wagen.Koop ik wel iets wat steek houd voor die leeftijd.Je laat een 16jarige ook niet met de moto ipv met de brommer rijden.

groeten,Jo

vind ik niet, je kan ook een ongeluk krijgen in een opel tigra

08 jan 2008 13:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Natuurlijk en er zijn talloze voorbeelden te noemen waar het wel goed gaat. Maar ik kan me voorstellen dat je als ouder wel wakker ligt van het verhoogd risico. Verzekeringsmaatschappijen slikken doorgaans de combinatie Porsche en beginnende bestuurder niet of niet makkelijk. Dat is gebaseerd op statistieken en niets anders. Als het meeviel zouden ze vooraan staan om je premie met graagte te innen.

08 jan 2008 15:24
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Mensen die zeggen dat ze vb een porsche 993 enz speciaal gekocht hebben voor hun binnenkort 18jaar oude dochter enz.Als je je kind graag in het ziekenhuis bezoekt is dat het slimste dat je in je leven kan doen.

Ben zelf nog jong en wou ook nooit het gevaar in zien(ik ging en zou nooit iets tegenkomen,..),maar ik zat er ook naast!!Er komt een dag dat er eens iets misloopt,je bent 18jaar en hebt nog alles behalve ervaring!!!!

Ik zelf reed dan maar met een 1.6,maar heb ook op het randje van leven en dood gezeten.Je leerd je les pas,als je iets bent tegengekomen.

VInd het gewoon heel onveranderd en vrij abnormaal dat er mensen zijn die hun 18jarige zonen/dochters in een porsche zoude laten rijden.

Wie stopt zijn eigen kind nu in een sportwagen als die amper met een wagen gereden heeft?Ben nu in de twintig en twijfel nog voor mijzelf.

Sorry maar daar kan ik nu eenmaal niet inkomen.Als ik ooit een porsche bezit en mijn toekomstige zoon of dochter wil een wagen.Koop ik wel iets wat steek houd voor die leeftijd.Je laat een 16jarige ook niet met de moto ipv met de brommer rijden.

groeten,Jo

Duidelijk te merken dat je nog jong bent :wink:

Mensen verschillen namelijk, dus ook tieners. Zelf heb ik 2 dochters 1 die bijna 18 is en volop aan het leren rijden is met de wagen (In België kan dit vanaf 17j) en een die volgende maand al weer 5 is (je wordt ouder papa :roll: )

Zoals de zaken er nu voorstaan, durf ik mijn wagens meegeven met onze oudste, weet dat ze geen gekke dingen gaat doen en zeker niet iemand anders in een van mijn wagens zou laten rijden, zonder mijn toestemming.

De jongste daarentegen, zoals ze nu is een echte kwajongen en daar weet ik zeker van als ze zo blijft, dat ze rustig van de oprit gaat, en na de eerste hoek, het hok gewoon opentrapt, dus nee die zou ik niet in een Porsche steken, zou mijn hart al vasthouden als ze met een Lada Niva op pad zou gaan.

1 geluk, ik heb nog 12jaar om daar verandering in te brengen. Mijn 3de meid, die neemt gewoon waar ze zin in heeft, liefst de wagen met de volste tank :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

08 jan 2008 16:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
@Olaf, ja ik ben met je eens dat ernaast zitten geen garantie is voor een goede afloop.

Het is dan ook een heel persoonlijke kwestie of je iemand anders laat rijden of niet. Tegen mijn eigen verwachting in ben ik daar behoorlijk relaxed in.

08 jan 2008 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC
Belgie
Bericht 
Ben zelf nog maar 25 en mijn vader WIL er zelfs niet in rijden :( Zou het toch graag eens zien maar hij heeft te veel schrik dat er iets stuk gaat/ongeval/... omdat hij weet hoeveel waarde ik hecht aan dat stuk blik...

Mijn vriendin heeft er in gereden op een industrieterrein, 2 versnellingen en max 3000 rpm ... Toen durfde ze niet meer en ik was er ook niet heel gerust in eerlijk gezegd :wink: Dit vooral ivm. de 915 bak en de koppeling die toch niet te vergelijken is met een moderne wagen!

08 jan 2008 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Saab 9-3 T cabrio, ex: 924 '80 toekomst: ?
Gooiland
Bericht 
wij hebben geen kinderen maar onze hond wil er niet in... alleen op schoot voorin :)

08 jan 2008 22:48
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
mijn zoon (net 18 ) rijd in een 944 en daar zie ik hem liever in rijden dan in de eerste de beste 206/corsa/fiesta o.i.d., met die dingen kan je ook 'racen' maar zie hem toch liever met wat meer 'metaal' om hem heen........

Laatst bijgewerkt door porsche356sc op 09 jan 2008 0:08, in totaal 1 keer bewerkt.

08 jan 2008 23:59
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
ppp 356 schreef:

groeten,Jo

Duidelijk te merken dat je nog jong bent :wink:

Mensen verschillen namelijk, dus ook tieners. Zelf heb ik 2 dochters 1 die bijna 18 is en volop aan het leren rijden is met de wagen (In België kan dit vanaf 17j) en een die volgende maand al weer 5 is (je wordt ouder papa :roll: )

Zoals de zaken er nu voorstaan, durf ik mijn wagens meegeven met onze oudste, weet dat ze geen gekke dingen gaat doen en zeker niet iemand anders in een van mijn wagens zou laten rijden, zonder mijn toestemming.

De jongste daarentegen, zoals ze nu is een echte kwajongen en daar weet ik zeker van als ze zo blijft, dat ze rustig van de oprit gaat, en na de eerste hoek, het hok gewoon opentrapt, dus nee die zou ik niet in een Porsche steken, zou mijn hart al vasthouden als ze met een Lada Niva op pad zou gaan.

1 geluk, ik heb nog 12jaar om daar verandering in te brengen. Mijn 3de meid, die neemt gewoon waar ze zin in heeft, liefst de wagen met de volste tank :roll:

Jonge mensen denken te rap dat ze met iets weg zijn als ze met de wagen rijden en gaan ook rap eens kijken hoe ver ze kunnen gaan.
Dat meisjes rustig zijn wil ik nog best geloven.

Het is gewoon niet verantwoord,hoe je het nu draait of keert..Het is geen wagen om in te leren rijden.

Ik wil mijn kind later gerust alles gunnen wat ik zelf heb ervaren,maar alles op zijn tijd (leeftijd in dit geval):wink:

09 jan 2008 0:07
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België

Het is gewoon niet verantwoord,hoe je het nu draait of keert..Het is geen wagen om in te leren rijden.

Ik wil mijn kind later gerust alles gunnen wat ik zelf heb ervaren,maar alles op zijn tijd (leeftijd in dit geval):wink:

Mijn eerste wagen was een Opel Kadett GT/E, ik was toen 18 en de wagen was nieuw. Was toen ook al 3 jaar full-time aan het werk.

Als ik hier nu ruim 23 jaar later op terug kijk, zou ik net dezelfde beslissing nemen. Het gaat hier over verantwoordelijkheid en wederzijds vertrouwen.

Leeftijd en volwassenheid en verantwoordelijkheidsgevoel staan los van elkaar.

Iemand die niet aan deze 3 zaken voldoet, zal altijd een verhoogd risico hebben, of het nu met een Porsche is of een Lada Niva.

Ik probeer trouwens mijn kinderen veel meer te gunnen dan dat ik vroeger heb gehad, als ze het maar appreciëren en beseffen dat niet alles logisch en normaal is :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

09 jan 2008 1:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.2 targa 1984
hoeven
Bericht 
daar sla jij de spijker netjes op de kop. bij mij is het zo dat wanneer ik met de porsche rijd, ik veel beter rijd dan wanneer ik in de opel van me zus rijd. ik zou het namelijk nogal zonde vinden om hem in de prak te rijden, dus dan let ik toch wat beter op. niet dat ik normaal met me ogen dicht rijd hoor :lol: :wink:

09 jan 2008 2:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 TURBO '03 + Maserati 4porte sport gt ex 996C4, 993, boxster, 964
Meerssen (L)
Bericht 
Leuk topic :D Ik heb op mijn achttiende verjaardag een 964 c4 gekregen van mij ouders, omdat ze van mening waren dat ik er met respect mee zou gaan rijden. Ik heb dat ook altijd gedaan wilde ze niet teleurstellen, maar als je je niet kunt beheersen moet je inderdaad nooit een Porsche aanschaffen, want dan gaat het ook echt mis :!: Als je al die golfjes ziet scheuren, ik denk dat als die types in een 911 zouden belanden, ik niet meer de straat op zou durven :!:

18 jan 2008 13:19
Profiel Facebook 
Bericht 
Mijn oudste mag over 3 jaar aan haar rijlessen beginnen. Maar de 4S krijgt ze na het behalen van haar rijbewijs niet mee.

BTW: er heeft nog niemand in mijn auto gereden, behalve ik.

18 jan 2008 14:26
Groningen
Bericht 
David->996C4 schreef:
Leuk topic :D

Hé David, was is er met je Z3M coupé gebeurd als ik vragen mag?

18 jan 2008 14:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
VonG schreef:
wij hebben geen kinderen maar onze hond wil er niet in... alleen op schoot voorin :)

Same here :wink: alleen willen onze honden er maar al te graag in :lol:
Maar ik heb ze de toegang ontzegd.

Maar even back ontopic,
Ik denk dat je als ouders wel zelf een behoorlijke inschatting kunt maken of je je kinderen wel/niet in je P laat rijden.
De een kun je het rustig toevertrouwen terwijl je bij de ander toch een heel vreemd gevoel blijft bekruipen als hij/zij onderweg is met jou P.
Ik heb in ieder geval noooooit de auto van mijn vader meegekregen en dat was nog niet eens een P.
Waarom weet ik nu nog niet :roll: :wink:

18 jan 2008 15:08
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Waarom het geen Porsche was??? :wink: Tja dat begrijpen wij hier natuurlijk ook niet :wink: :wink: :D

18 jan 2008 15:16
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
goed begin is het halve werk...
het eerste gemotoriseerde ritje 8)

Afbeelding Afbeelding

18 jan 2008 15:19
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Afbeelding

leuk hoor, twee trotse ouders met hun camera in de ondergaande zon... :wink: 8)

18 jan 2008 15:44
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
iig nog geen slijptol aan te pas gekomen :shock:
je moet er gewoon 2 kopen, zielig voor die meid; heeft ze wat gaat pa het weer slopen :mrgreen:

18 jan 2008 15:48
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Sirkwietjuh schreef:
Ik heb in ieder geval noooooit de auto van mijn vader meegekregen

Ik mocht alleen in het Kadetje van mijn vader rijden als hij er zelf naast zat. :cry:

18 jan 2008 16:20
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
Marco schreef:
iig nog geen slijptol aan te pas gekomen :shock:

nah... eerst effe uit proberen natuurlijk :mrgreen:
hij staat inmiddels in de loods dus binnenkort de zaag er maar eens in zetten 8)

't is trouwens wel een leuk ding en 't kost eigenlijk niks
als je koters hebt, zeker een aanrader!

horn schreef:
leuk hoor, twee trotse ouders met hun camera in de ondergaande zon... :wink: 8)

goed gespot :mrgreen:
je houdt wel effe je hart vast want ze had binnen de kortste keren een gat geslagen van 2km en dat ren je met mijn conditie niet effe dicht...

18 jan 2008 16:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Lydia schreef:

Eerste eigenaar? :wink:

18 jan 2008 17:15
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Lydia schreef:

... leugentje om bestwil :?: :lol:

18 jan 2008 17:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 996 TURBO '03 + Maserati 4porte sport gt ex 996C4, 993, boxster, 964
Meerssen (L)
Bericht 
Ja Jort dat was een inschattingsfoutje :lol:

18 jan 2008 18:27
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende