Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:55



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
verlagen(ja search gebruikt) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 944 (verkocht Porsche 924 turbo
Bericht verlagen(ja search gebruikt)
Hallo,

Ik was vandaag internet aan het afstruinen voor een schroefsetje voor een porsche 911 2,4S uit 1973.

Na enig mail contact kwam ik er achter dat in die periode ook torsie stangen voor gebruikt zijn.

Tot wanneer is dit ongeveer zo geweest.

En is dit zonder ingrijpende aanpassingen om te bouwen naar een schroefpoot?

Ik had meerdere fabrikanten gemaild over een schroefsetje, en krijg continu reactie, nee kunnen wij niet leveren.

Dus het enige wat ik in dit geval nodig zou hebben, zijn nieuwe sportieve schokbrekers, en de torsie iets verstellen, wat vrij simpel voor schijnt te zijn.

Mijn volgende vraag is of iemand foto materiaal van de draagarm heeft, en waar en hoe het exact te verstellen is.

De porsche heb ik nu nog niet, maar pas eind aankomende week, of het begin van die week erop.
Ik wil nu vast de schokbreker set bestellen, zodat alles vervangen word, want het zit er in ieder geval al jaren onder die auto.

En natuurlijk foto materiaal zodat ik me er vast op voor kan bereiden hoe het aan te pakken.
Heb zelf vaak auto's verlaagd, maar dat waren complete veerpoten, torsie ook gedaan(bijvoorbeeld Renaults achter)alleen de voorkant is compleet nieuw voor mij.

Alvast bedankt!


18 jan 2008 20:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Wellicht heb je hier iets aan. :idea: :wink:
..... en ook deze informatie lijkt me zinvol voor je.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


18 jan 2008 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Al eens op Pelican en Early 911 gekeken?


18 jan 2008 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
torsie veren zijn gebruikt t/m de laatste 3.2s in 1989

schroefsetjes zijn er wel voor de 911, maar ik weet niet hoeveel je van plan was uit te geven :mrgreen:

bovendien heeft een schroefsetje voor een straat auto totaal geen meerwaarde
een schroefsetje wordt pas interessant als je stuggere veren moet hebben dan in torsies verkrijgbaar is of als je vaak/snel de veersterkte wilt kunnen aanpassen (schroefveren zijn makkelijk te verwisselen in tegenstelling tot torsies)
dit soort dingen worden pas van belang als je heeeeel serieus gaat racen...

daarbij zal je (achter) ook nog het e.e.a. aan het chassis moeten verstevigen om te voorkomen dat ze eruit scheuren

de standaard torsies zijn idd prima in rijhoogte te verstellen
in de draadjes waar Eric naar linkt staat daar vrij goeie info over

eventueel kun je de torsies nog vervangen door dikkere (=stuggere) exemplaren
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


18 jan 2008 22:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Afbeelding
8)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


18 jan 2008 23:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
:shock: ziet er serieus uit jeroen, jouw project?
_________________________________________
Got coffee?


18 jan 2008 23:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
staan in bestelling... custom made to order, met dubbel verstelbare dempers :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


18 jan 2008 23:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Afbeelding en Afbeelding
ook meebesteld? :mrgreen:

gaaf hoor :thumleft:
_________________________________________
Got coffee?


18 jan 2008 23:27
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen914 schreef:
staan in bestelling... custom made to order, met dubbel verstelbare dempers :mrgreen:



... en veren neem ik aan :roll: :lol:


Mooi pootje :thumleft: .. en leuk dat'ie ook in 'n witte staat afgebeeld :D


18 jan 2008 23:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Marco schreef:
ook meebesteld? :mrgreen:
heb wel wat op het oog... maar 1 ding te gelijk... dit is wel weer genoeg rib d'r uit voorlopig :mrgreen:

@olaf... over de veren ben ik nog niet helemaal uit
Ik moet nog beslissen wat voor veersterkte ik wil, want daar worden de dempers op afgesteld (met een marge naar boven en onderen)

en ik moet ook nog effe uitmeten hoeveel de fusees omhoog kunnen in een 16" wiel...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


18 jan 2008 23:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Jeroen914 schreef:
... dit is wel weer genoeg rib d'r uit voorlopig :mrgreen: ...

hou op schei uit, ben o.a. naar nieuwe remmen voor mijn project aan het kijken
_________________________________________
Got coffee?


18 jan 2008 23:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Jeroen914 schreef:
........ met dubbel verstelbare dempers


Links en rechts bedoel je :mrgreen:

Fusee's zitten hier wel erg hoog. Alleen voor circuit gebruik dus?






.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


19 jan 2008 0:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 944 (verkocht Porsche 924 turbo
Bericht 
EriC4C schreef:
Wellicht heb je hier iets aan. :idea: :wink:
..... en ook deze informatie lijkt me zinvol voor je.


Deze allebei had ik al doorgelezen.
Gaat me voornamelijk erom hoe ik de voorzijde kan verlagen, liefst met even een duidelijke foto van de voorzijde!


19 jan 2008 3:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 944 (verkocht Porsche 924 turbo
Bericht 
Jeroen914 schreef:
torsie veren zijn gebruikt t/m de laatste 3.2s in 1989

schroefsetjes zijn er wel voor de 911, maar ik weet niet hoeveel je van plan was uit te geven :mrgreen:

bovendien heeft een schroefsetje voor een straat auto totaal geen meerwaarde
een schroefsetje wordt pas interessant als je stuggere veren moet hebben dan in torsies verkrijgbaar is of als je vaak/snel de veersterkte wilt kunnen aanpassen (schroefveren zijn makkelijk te verwisselen in tegenstelling tot torsies)
dit soort dingen worden pas van belang als je heeeeel serieus gaat racen...

daarbij zal je (achter) ook nog het e.e.a. aan het chassis moeten verstevigen om te voorkomen dat ze eruit scheuren

de standaard torsies zijn idd prima in rijhoogte te verstellen
in de draadjes waar Eric naar linkt staat daar vrij goeie info over

eventueel kun je de torsies nog vervangen door dikkere (=stuggere) exemplaren


Dat is lang dat porsche nog met torsie stangen voor en achter gebruik maakte.

Reden dat ik een schroefset aan de voorkant wou hebben, was het precies af kunnen stellen van de wieldruk.

Mijn andere auto's hebben ook altijd schroefsetjes gehad(weitec HTX)en was er gewoon erg tevreden mee.

Verder ga ik nu even opzoek naar sportievere kortere schokbrekers(na verlagen immers verkorte veerweg).


Overigens keek ik net even op jou site en zag ik deze foto, kan iemand me toeliggen hoe hier de torsie te verstellen?

Afbeelding


19 jan 2008 3:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Afbeelding
(draag arm aan de bestuurders kant)

Achter aan de draagarm (waar de draagarm aan het subframe zit) zit een "verstelkap" (nr 18 )
Eigenlijk zit die niet aan de draagarm vast, maar aan de torsie veer
Daar aan zit een stelbout (nr19)
Door die aan te draaien zet je de auto hoger, door 'm los te draaien lager
Als je niet genoeg verstelruimte hebt, draai je de stelbout er helemaal uit en verzet je de stelkap een tandje op de torsieveer

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, maar als je onder de auto kijkt heb je het zo door...

Achter is het lastiger...
Jou '73 heeft geen verstelbare veerplaten (tenzij een vorige eigenaar die er al op heeft gezet), dus zal je de torsieveer moeten "versteken"
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


Laatst bijgewerkt door Jeroen914 op 19 jan 2008 5:10, in totaal 1 keer bewerkt.



19 jan 2008 4:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Renntech schreef:
Jeroen914 schreef:
........ met dubbel verstelbare dempers
Links en rechts bedoel je :mrgreen:

ja, zo-iets, maar het kan ook andersom zijn ;)

Citaat:
Fusee's zitten hier wel erg hoog. Alleen voor circuit gebruik dus?

Op een RSR zitten ze geloof ik 19mm hoger (15" wiel)
Ik moet nog even meten hoeveel ruimte ik in een 16" wiel heb, maar ik denk dat 30mm haalbaar is zonder dat de draagarm/fusee kogel de balanceerloodjes uit het wiel schrapen :mrgreen:

En dat is per saldo het zelfde als je auto 3cm verlagen, dus da's niet zo extreem dat het alleen op het circuit bruikbaar is...

Of het voor een straat auto een zinnige modificatie is, is natuurlijk weer een heel ander verhaal :mrgreen:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


19 jan 2008 5:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 944 (verkocht Porsche 924 turbo
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Afbeelding
(draag arm aan de bestuurders kant)

Achter aan de draagarm (waar de draagarm aan het subframe zit) zit een "verstelkap" (nr 18 )
Eigenlijk zit die niet aan de draagarm vast, maar aan de torsie veer
Daar aan zit een stelbout (nr19)
Door die aan te draaien zet je de auto hoger, door 'm los te draaien lager
Als je niet genoeg verstelruimte hebt, draai je de stelbout er helemaal uit en verzet je de stelkap een tandje op de torsieveer

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, maar als je onder de auto kijkt heb je het zo door...

Achter is het lastiger...
Jou '73 heeft geen verstelbare veerplaten (tenzij een vorige eigenaar die er al op heeft gezet), dus zal je de torsieveer moeten "versteken"



Oke dankje, het is me nu helemaal duidelijk!


19 jan 2008 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: verlagen(ja search gebruikt)
Moet de auto worden opgekrikt bij het op hoogte stellen van de voorkant? Of moet dit met het volle gewicht erop, op de grond dus?


14 okt 2011 19:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: verlagen(ja search gebruikt)
Opkrikken.
_________________________________________
Rebel engineering


14 okt 2011 19:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: verlagen(ja search gebruikt)
Leek me ook! Thanks!


15 okt 2011 0:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.