Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 22:54

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Porsche 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
996
Bericht Porsche 996
Ik ben mijn boekje verloren, en nu brandt het verklikkerlichtje op dashbord (met vermelding "CHECK" )..dit lampje staat boven de andere waarschuwingslichtjes. Deze morgen toen ik wagen startte maakte hij 'daverend' geluid, even mee gereden, en het geluid is verdwenen..doch ik vrees toch dat verklikkerlampje 'CHECK' verwijst naar een of ander olietekort in motor.. Motor olie peil staat normaal.. doch mijn meter van hydraulic staat nogal laag, onder limiet 'koud'.. zou dat het probleem zijn? Mag ik tijdelijk niveau aanvullen met gewone motorolie?

20 jan 2008 15:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Geen idee wat het lampje verder betekent, maar als het rood is: Géén meter meer mee rijden tot het probleem opgelost is. Oranje: Zo snel mogelijk naar de dealer.

20 jan 2008 17:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
boxster 2.5 tip
lexmond
Bericht 
ik denk dat je het orange lampje bedoelt (chek engine)

gewoon even langs de garage en even uitlezen, kan zoveel zijn lambda, luchtmasameter enz.

kun je gelijk een nieuw boekje kopen :wink:

20 jan 2008 18:46
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Probleem met de uitlaatgassen (bijv. katalysator), om motorschade te voorkomen meteen naar de garage. Blz. 50.

20 jan 2008 18:48
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
996
Bericht 
Welke olie moet ik bijvullen (voor Porsche 996, tiptronic) voor hydrolic (er is een peilstok met daarop vermelding "hot" en "cold")..
graag type en kenmerken van deze olie aub...

20 jan 2008 19:11
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Staat vast in dat boekje wat je niet meer hebt :shock:

20 jan 2008 19:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
is niks ergs, is gewoon vanwege een kapotte bobine, komt van krimp en rek en die gaan vrij regelmatig stuk bij de 996. je zult namelijk als het lampje brand geen probleem hebben met rijden zodra het lampje begint te knipperen moet je gas terugnemen zo niet stoppen. de motor loopt als het lampje knippert namelijk op 5 cyl zodra het lampje brijft branden ben je veilig en loopt hij weer op 6 pitten en kun je rustig verder naar de garage.

kosten ongeveer E 150 incl btw en werk. 10min werk, maar de motor moet wel eerst helemaal afkoelen.

20 jan 2008 20:06
Profiel
PorscheForum Rookie
996
Bericht 
Deze diagnose lijkt idd de juiste te zijn, motor draaiit idd vierkant dus op 5 cilinders.... deze week gaat hij naar de garage... Hartelijk bedankt voor uw diagnose, dokter Porsche..

nu nog het vraagje over de olie die ik moet bijvullen..?

20 jan 2008 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
De olie peilstok waar jij het over hebt is natuurlijk de peilstok naast de + van de accu bij de motor en zit recht van de lucht inlaat. kijkende van als je achter de auto staat.

die peilstok heeft niets te maken met de motor. Het is van de stuurbekrachtiging en die mag best laag staan nu. want koud betekend 20C. en daar is dus ook niks mis mee als hij nu met dit koude weer iets onder - staat. en het heeft zeker niets te maken met de bobine.

de hydr olie die er in moet is : Pentosin CHF 11 S

zeke niet bijvullen met motor olie.

waarschijnlijk heeft i altijd al zo gestaan maar kijk je er nu naar, omdat de motor op 5 cyl loopt.

20 jan 2008 21:15
Profiel
Amsterdam
Bericht 
http://www.renntech-porsche.nl/catalog/index.php?cPath=934_941 :salut:

20 jan 2008 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911 996 4C 2001
edegem
Bericht 
bij mij was het blijkbaar de luchtmassameter ... maar bij mij bleef ie wel goed draaien (voor zover ik dat kan beoordelen :-) ).

j-)

26 jan 2008 22:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]