Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 9:38



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Olie druk 911 3.2 1995 gaat omlaag na peilen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Bericht Olie druk 911 3.2 1995 gaat omlaag na peilen
Kent iemand een oplossing voor het volgende probleem ? Ik heb een 911 3.2L uit 1985, de oliedruk op het klokje zegt helemaal vol te zijn , bij peilstokmeting met een net gestarte (koude) draaiende motor zie ik op de peilstok tussen het min en max geen olie zitten, en als ik de dop van het oliereservoir afdraai daalt het toerental van de motor ( duidelijk hoorbaar ) , waneer ik echter de dop weer opschroef hoor ik het toerental weer toenemen ?

Ik dacht dat er ongeveer 10L olie 10W40 SEA half synthetische in moet zitten klopt dat

En hoe kan ik zelf het toerental afstellen op de carburateur ?

Alvast bedankt voor jullie reactie , :lol: Mvg Chris Jansen


20 jan 2008 21:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Ben technisch geen expert, dus je zult betere antwoorden gaan krijgen, maar naar mijn idee moet je oliepeil altijd bij warme motor (en dan inderdaad stationair draaien) meten. Tenzij sensor stuk is, moet de oliehoeveelheidsmeter op je dashbord na warmrijden, zodra je stil gaat staan (stationair draaien motor dus) dan ook omhoog glijden, minimaal midden op de schaal (NB is dus niet oliedruk, rechter metertje van de twee, maar de niet geschaalde meter in kleine ronde venster links op dashbord. Bij rijden geeft meter altijd 0 aan, olie circuleert dan.


20 jan 2008 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 cabrio 3.2 Cayenne S
Helmond
Bericht 
dag Chris,

zie hiervoor de verscheidene draadjes hierover. olie moet je peilen bij WARME en DRAAIENDE motor. (en de auto moet vlak staan) als je de oliedop eraf haalt is het normaal dat het toerental verandert.

groetjes Mark


20 jan 2008 21:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Achter de duinen.
Bericht Re: Olie druk 911 3.2 1995 gaat omlaag na peilen
v0xjns4 schreef:
Ik heb een 911 3.2L uit 1985

hoe kan ik zelf het toerental afstellen op de carburateur ?


Omgebouwd? :roll:
_________________________________________
Boxer power.


20 jan 2008 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
carburateur? belgische uitvoering? :mrgreen:
_________________________________________
oud is beter


20 jan 2008 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Bericht 
Is een 3.2L / 300km geleden revisie blok ( 930….) en dacht dat er in 1985 carburateurs in zaten ? vandaar


20 jan 2008 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
einspritz. :roll:
_________________________________________
oud is beter


20 jan 2008 22:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
wolf schreef:
carburateur?



... niet vreemd op 'n 964 look, toch :?: :wink:

:@: v0xjns4 :arrow: plaats 'ns wat foto's van je auto (en de motor) in je album :idea:


20 jan 2008 22:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Bericht 
10L olie 10W40 SEA half synthetische ? is dit het aantal en de juiste :oops: olie ?


20 jan 2008 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Bericht 
Moet de foto´s nog maken, de auto is nog maar net aangekocht vandaar


20 jan 2008 22:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
totaal 13 liter olie, je wisselt ongeveer 10liter. teveel is niet goed.
10w40 halfsyntheet wordt veel gebruikt in 3.2 motoren, maar aangezien je net een revisie hebt gehad zou ik zeker overleggen met de garage/verkoper.

zorg dat je tenminste een instructieboekje van jouw model hebt zodat je enige basiskennis hebt.

zuk6.
_________________________________________
oud is beter


20 jan 2008 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht 
Hai,

de heren op het forum hebben weer veel commentaar maar weinig echt inhoudelijke reactie :roll: :wink:


Jij haalt, als ik je 1e vraag goed lees, 2 zaken door elkaar:

Je hebt een oliedrukmeter, die zwabbert vrolijk tussen de 1 en 5 bar, en je hebt een hoeveelheidsmeter, welke zwabbert tussen leeg en vol, duidelijk 2 verschillende meters.

Bij koude motor zal de oliedruk altijd zeer hoog zijn, richting de 4 a 5 bar, om later, als het gehele circuit zich opent, te dalen naar een lagere waarde( bv. 1 bar bij 1000 toeren en ongeveer 4 bar bij 4000 toeren )


De oliehoeveelheidsmeter( olie niveau meting ) staat bij koude motor op zeer laag, om bij warme motor een hogere waarde aan te geven. Het is een INDICATIE van je olievoorraad aan boord.

NEVER bij koude Porsche luchtgekoelde motor olie peilen :idea:

Alleen bij warme motor kijken wat er aan de peilstok hangt.

Het is geheel normaal dat het toerental zakt, als je de vuldop opent.

Dus al sde oliedruk zegt druk hoog, peilstok zegt weinig of geen olie aan de stok ( bij warme motor zal die oliedruk lager zijn, da's normaal...zie hierboven ) dan is er 1 simpele conclusie; te weinig olie in het blokkie/

10 liter is ook NIET voldoende, als de olie goed is afgetapt, en er wordt zelfs 1 nieuw filtertje opgezet, dan gaat er minstens 11 liter in het leidingstelsel verdwijnen.

De oliesoort die je noemt is prima ( wel een gerenommeerd merk :?: )

als je er 10 liter op hebt gegooid, en bij warme motor ( na minstens 1 kwartier (rustig) te hebben warm gereden er geen olie op de peilstok zit, telkens met ongeveer 0,25 liter bijvullen, totdat de peilstok weer iets aangeeft tussen Min. en Max.

Telkens na de 0,25 liter ff 1 minuutje wachten, kijk ondertussen eens op de Olie hoeveelheidsmeter, je zult zien zodra de peilstok olie aangeeft binnen de aangegeven grenzen, dat ook de niveaumeter hier op reageert.

Het is normaal, dat als je flink gas gaat geven, bij warme motor, dat de olieniveaumeter ineens naar beneden zakt, er wordt immers meer olie door de pomp het blok ingepompt. Die voorraad verdwijnt op dat moment uit de olietank. Als je spontaan na een stukje flink gassen ineens stil gaat staan voor een stoplicht, dan zie je de olienieveau meter ineens
naar de plus schiet, de zer warme olie wordt niet meer rondgepompt ( is toerental afhankelijk :idea: ) en zal door overdruk in de olietank worden geperst.

Da's nu typisch 911 ( t/m 993 ) :wink:
_________________________________________
Groeten uit Twente


20 jan 2008 22:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
v0xjns4 schreef:
... is dit het aantal en de juiste :oops: olie ?


Heb je geen idee wat er nu voor olie inzit :?: Boekjes of rekeningen die uitwijzen of er semi- of full- synteeth in zit :?:

't complete systeem verbergt 'n litertje of 13 :idea:

... 3 liter daarvan zit ongeveer in de leidingen van het tankje naar de koeler (rechtsvoor) ... dus bij verversen zou je aan 10 liter meer dan genoeg moeten hebben .....

... gooi er echter niet direct 10 liter in ... maar 'n litertje of 8 a 9 - laat dan de motor warm draaien (of rijden) - peil de olie bij stationair toerental & op 'n vlakke (horizontale) ondergrond ...

... vul nu de olie bij "naar wens" :idea:

Gebruik de peilstok voor het serieuze werk - en het metertje in het dash. ter indicatie :idea:


Verder de zoekfunctie op dit forum gebruiken - daar is heel veel over olie- peilen, soorten en vullen geschreven :wink:


20 jan 2008 22:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Bericht zorg dat je tenminste een instructieboekje van jouw model
Ja moet daar maar eens op zoek naar gaan , iemand een aanbieding ? :shock:


20 jan 2008 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Olaf schreef:
Heb je geen idee wat er nu voor olie inzit :?: Boekjes of rekeningen die uitwijzen of er semi- of full- synteeth in zit :?:


Na een revisie kun je er prima volledig syntetisch in fleppen. De enige reden dat het 'niet verstandig' is om dat te doen is als je geen revisie hebt gehad: synthetisch houdt de boel beter schoon, en als je zonder revisie dat gaat gebruiken wordt het blok dus een stuk schoner door de 'reinigende' werking daarvan. Lekkages die dan verstopt zijn geraakt door vuiligheid kunnen weer open gaan staan en je hebt weer lekkage.


20 jan 2008 22:39
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... deze aanbieding :?:

of toch maar deze :?: :wink:

944 guy schreef:
Lekkages die dan verstopt zijn geraakt door vuiligheid kunnen weer open gaan staan en je hebt weer lekkage.


.... vervelender is als de vervuiling de oliekanaaltjes in de motor verstopt :shock: :idea:


20 jan 2008 22:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Sommigen adviseren de eerste 500 km na een revisie met ouderwetse non syntheet in te rijden. Zou echt even overleggen met degeen die de revisie gedaan heeft. Zorg ook dat je documentatie van de revisie hebt.

Leuk he, zo'n Porker. 8)
_________________________________________
oud is beter


20 jan 2008 22:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
wolf schreef:
Sommigen adviseren de eerste 500 km na een revisie met ouderwetse non syntheet in te rijden.



Eh ... 1000 Km toch :?:


20 jan 2008 23:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Bericht 
HV-Mark- Martin- Olaf- Wolf- Guy- mag ik even tussendoor een ieder die reactie heeft gelaten een +++ geven, ik ben hiermee al een veel verder geholpen, thx Chris


20 jan 2008 23:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Een jaar geleden :idea: :shock:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


20 jan 2008 23:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Afbeelding


... kan wel merken dat Gigabite weer terug is :lol:


20 jan 2008 23:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
:shock: :shock: :roll:
_________________________________________
oud is beter


20 jan 2008 23:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Kort van memorie zeker. :shock:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


21 jan 2008 17:04
Profiel WWW
Bericht 
EriC4C schreef:


Precies weer de tijd voor de jaarlijks beurt, en je kunt niet precies genoeg zijn hé. :lol: :lol:


21 jan 2008 21:09
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 Cabrio 964
Antwerpen
Bericht 
De auto heeft langer bij de spuiter gestaan dan voorzien , er waren nogal wat slechte punten die vervangen moesten worden, in tussen was ik de reactie kwijtgeraakt en wou toch zeker van m,n zaak zijn, vandaar heb ik de vraag opnieuw gesteld. :oops:


21 jan 2008 23:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.