Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:33

Antwoord op onderwerp  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
kwaliteit 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Nee Maarten, tot "wet mulder" norm wordt alles administratief afgehandeld. Niemand die iets ziet bij justitie tot je 30 km/h te hard rijdt. Daarboven gaan er ALTIJD meldingen naar justitie. Dus ik ram naar 130 cq 150 en klik: cruise control aan en toeren maar. 8)

Overigens is het een fabeltje dat je alleen je rijbewijs kwijt kan raken als je boven de 50 km/h te hard rijdt. 2x binnen een jaar > 30 km/h te hard = voorwaardelijke rijontzegging. In mijn geval 4 maanden voorwaardelijk met een proefperiode van 2 jaar. 6 september as. ben ik er vanaf. PFfffff

13 jan 2008 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht 
roenkie schreef:
Eens kijken of we dit draadje langer kunnen krijgen dan dat met die keerring- of motorproblemen... mannen kom op met die positieve verhalen!! 8)

Men vader heeft 996 3.4 Tot nu toe 158k gelopen en geen last van "plof motor) heeft naar mijn weten ook nooit ruilmotor gehad.

dus hier goede ervaringen met de 996 3.4 & helemaal geen horror of wat dan ook ;-)

13 jan 2008 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
US 993 C2 '96 Handbak
Den Haag
Bericht 
Vloeken in de kerk. Dus vergeef mij.

Maar waarom rijdt iemand zoveel km in een 996 cabrio?

Voor zoveel km's zijn er (zeer) comfortabele diesels te koop. Wel zo kosten effectief. En van een 530D of een E320D geloof ik de 400k zonder twijfel.

Je moet wel heel veel van je P houden om zoveel in een Euro loodvrij gestookte auto te rijden.

Verder sluit ik niets uit. In mijn studententijd heb ik 286.000 km op de klok van een Citroen AX 1.4 op LPG staan. De laatste 100k zelf in 4 jaar. Nooit problemen gehad. Op de normale slijtage na (remmen, rubbers ,banden, schokkbrekers, verdamper, waterpomp, dynamo en startmotor). Maar daar doe je niets aan. Dat verbruik je. Net als brandstof.
Geloof het of niet maar ik heb hem na het uitzoeken van mij eerste lease auto aan een student gegeven. M.a.w. er gebeuren vreemde dingen in deze wereld.

Maar.... ik ben ook erg benieuwd naar de foto's van de teller.

Gr T

17 jan 2008 0:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht kwaliteit 996
He,

grappig over die prijzen. dit is niks duurder dan rijden in een 530d of iets soort gelijks. Ik rij nu dus met gemak 1 op 10 zo'n 530 doet 1 op 13 (moet je niet te hard gaan) en waar ik rij kost diesel en benzine verschil zeker niet meer dan 10 cent.

En waarom rij ik nou niet duurder??

Simpel, een porsche van deze leeftijd schrijft gewoon vreselijk weinig af en een 530 koop je en een dag later is i al weer veel minder waard. en hij schrijft gewoon helemaal door af naar bijna 0.

Onderhoud heb ik aan de P niet meer dan €400,- per jaar. En stuk gaat i niet.

17 jan 2008 18:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Amsterdam
Bericht Re: kwaliteit 996
996 c2 cabrio i schreef:
Onderhoud heb ik aan de P niet meer dan €400,- per jaar. En stuk gaat i niet.

:shock: ..................

Banden, remmen, rubbers, grote of kleine beurt, 13 l olie......
Geef me snel je onderhouds-adres :D :wink:

17 jan 2008 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen
Bericht 
400 euro per jaar en dit aantal KM's? Met een gewone gezinswagen en dit aantal km's ben je meer aan onderhoud kwijt. :lol:

Als jullie nog in zijn leugens trappen zijn jullie heel goedgelovig ofwel d*m :wink:

Als je met je 911 op klein onderhoud gaat mag er al niet veel mis gaan of je bent al meer dan 400 euro kwijt :roll:

17 jan 2008 18:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht kwaliteit 996
Olie doe ik elke 30 Dkm en kost mij incl filter (er gaat bij mij 9 liter in)
€ 118,-
bougies elke 80dkm € 75,-
Grote of kleine beurt doe ik niet. ik doe alleen olie, bougies en luchtfilter en elke 2 jaar remvloestof (€ 30). Maar zo'n luchtfilter kost echt bijna niets en die wissel je zo op de parkeerplaats. Het zelfde geld voor het interieur filter. 3tientjes en 5minuutjes werk met 1 schroevendraaier.

Polyriem elke 100dkm € 90,-

Dan net voor € 300,- incl loon nieuwe waterpomp.

koppeling kost € 900,- maar die zit er nu al dik 2 ton in. zal binnen 40dkm wel eens gaan.

uitlaten gaan nooit. en rubbers zou het niet eens meer weten merk er niks van

Remmen kost nog geen 100E voor voor en ze gaan 100dkm mee en schijven gaan dik 250dkm mee.

17 jan 2008 19:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen
996 c2 cabrio i schreef:
Olie doe ik elke 30 Dkm en kost mij incl filter (er gaat bij mij 9 liter in)
€ 118,-
bougies elke 80dkm € 75,-
Grote of kleine beurt doe ik niet. ik doe alleen olie, bougies en luchtfilter en elke 2 jaar remvloestof (€ 30). Maar zo'n luchtfilter kost echt bijna niets en die wissel je zo op de parkeerplaats. Het zelfde geld voor het interieur filter. 3tientjes en 5minuutjes werk met 1 schroevendraaier.

Polyriem elke 100dkm € 90,-

Dan net voor € 300,- incl loon nieuwe waterpomp.

koppeling kost € 900,- maar die zit er nu al dik 2 ton in. zal binnen 40dkm wel eens gaan.

uitlaten gaan nooit. en rubbers zou het niet eens meer weten merk er niks van

Remmen kost nog geen 100E voor voor en ze gaan 100dkm mee en schijven gaan dik 250dkm mee.

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Wat moeten we hier op zeggen?
Remmen voor 100 euro?? Van nen 2pk kan ik dat geloven, maar één setje vooraan kost al meer den 100 euro en zijn ze nog niet geplaatst.

En andere onderdelen zoals airco, rollementen, ed ook nog nooit kosten gehad zeker :roll: :roll:

17 jan 2008 19:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht kwaliteit 996
Ja, airco, echt veel kosten al 1 x bij laten vullen voor € 45,- das natuurlijk wel veel voor 7 jaar. En Rollers voor polyriem, ja 1 x vervangen nu, wiellagers end nog nooit. Eens een kogeltje en armpje maar verder niks.

Remmen, gewooon blokjes op internet bestellen auto opkrikken en ze zitten er in enkele minuten weer onder, zeer fijn wissel systeem van de blokjes.

ga maar eens kijken op internet wat die onderdelen kosten en je voelt je meteen dik in de zeik genomen door je garage. Ik koop dus niks bij de dealer. Ja soms een kleinigheidje omdat die zelfs bij de dealer niks kosten.

heb net gister een nieuw knopje in het dasbord gezet, voor de alarmlichten, dat mooi verlichte driehoekje. maar het lampje was van 400dkm branden eens moe geworden en de lampjes kan je niet losvervangen. knopje compleet. € 32,77

17 jan 2008 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
968 still going strong since 2006.
Utrechtse heuvelrug
Bericht 
Ja dit klinkt meer als een iemand die nooit remt en rijdt als een 65 + die op bezoek gaat naar het bejaardenhuis.

Beetje rijstijl met zware rechtervoet levert toch een rapper slijtagepatroon op aan banden en remschijven.
Meneer laat zeker de auto uitrollen vanaf een heuvel en stopt alleen heuvelopwaarts.

Tenslotte een formule 1 auto haalt ook ,maar 700 km op een setje schijven en de banden komen ze maar aan 200 km.

Rijdt hij soms op Toyo of Vikingbanden die kanonhard zijn.

Zoals velen heb ik een beetje moeite hiermee. Krijg eerder het gevoel dat hij berijder en eigenaar is van een 2CV.

17 jan 2008 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht kwaliteit 996
Ja,

ik ga wel eens best hard maar remmen daar doe ik gewoon bijna niet aan. rij snelweg met de stroom mee. en ik laat hem inderdaad bij de afslag van de snelweg helemaal uitrollen en zo ook voor het stoplicht ed.

En door de bocht doe ik gewoon lekker relaxed.

En van een nacht door Duidsland jagen en de rest van europa gaat i echt niet stuk en slijt hij ook bijna niet. Mijn banden, ja ze willen gewoon bijna niet op. Zullen vast lekker hard zijn mijn banden.

ik zal wel een geluksvogel zijn maar er gaat gewoon niks stuk dat is het punt. ik tank ik doe olie en dat is het eigenlijk. laatste bougies hebben er 110 (moet dacht ik elke 80) in gezeten. merkt geen verschil heb ze vervangen om het idee. start of loopt nu echt niet beter.

17 jan 2008 20:33
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
ik ben om. iemand nog een mooie 996 staan? liefst de 3.4. :mrgreen:

17 jan 2008 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
996 c2 cabrio i schreef:
Ben laatst bij:

MH Porsche in Peize geweest

Als jullie MH Porsche in Peize kennen. Deze hebben toen zelfs een foto van mijn Km stand op dat moment gemaakt omdat ze het zo bijzonder vonden.

Na vraag is dus mogelijk.

ik ben toevallig bij MH Porsche geweest, toen ik mijn nieuwe velgen op ging halen.

en die vertelde spontaan dat hij een 996 in onderhoud had met zo'n 400.000 km op de teller.

wat mij betreft is navraag dus ook niet nodig.

ik vindt het wel stoer om met een elfer zelf die km standen te maken.

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

17 jan 2008 20:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Antwerpen
Bericht 
wolf schreef:

Ik sluit me hierbij aan doe er mij ook maar 1tje kan ik er de komende 100 jaar tegen :lol:

17 jan 2008 20:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht kwaliteit 996
kijk dat vind ik nou eens leuk, eindelijk de eerste die mij gelooft. Want ik moet het kreng dus altijd laten zien want ik krijg het mensen gewoon niet verteld.

zo dus ook gisteren hier bij de dealer. Die moesten ook naar buiten en zelf kijken want ze geloven het anders nooit.

In Duidsland 3 maanden geleden was echt de bom. Ik stopte voor een kapotte bobine, had lampje branden, checkengine.

Ze zagen de km stand en ze geloofde het dus zelfs toen nog niet. Dus meneer komt met een laptop aan lopen en drukt de stekker in de obd en gaat zoeken naar fouten en uren standen van het systeem. Met een hele grote smile begon hij zijn colega te vertellen dat het echt waar was de km stand en dat er ook geen enkele fout nergens in zat.

bobine vervangen en het wassen van auto was service van het huis vanwege de prestatie €0.

17 jan 2008 20:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen
Bericht 
Laat ons dan eens een factuur zien met km-stand op, of trek een foto van je dashbord.

Ik twijfel er niet aan dat een goed onderhouden Porsche 500000 km kan hebben. Maar die indianenverhalen van jou klinken wel wat ongeloofwaardig

17 jan 2008 21:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht kwaliteit 996
Zal ik gauw eens doen. alleen dat gaat geen factuur worden. maar een foto want hij gaat immers niet stuk. Bij mh was olie, chippen en herrie uitlaat.

Jullie zouden allemaal gewoon eens lekker elke dag in je P moeten gaan rijden dan is de file ook leuker voor je zelf en ook voor andere mensen. Kunnen mensen ook eens wat moois zien en horen terwijl ze in de ochtend spits naar hun werk moeten. Zou het een stuk leuker zijn op de wegen. zit je lekker op de fiest knalt er een mooie turbo of 3.6 met race uitlaten voorbij. Maar nee hoor iedereen is weer zo'n egoist om hem lekker thuis te laten en hem af en toe met niet te veel kou, zout en regen uit te laten. Het autotje is van suiker zeker. mhhhh dacht het niet, rijden met het kreng daar is i voor gemaakt.

17 jan 2008 21:28
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Op 18 november 2007 schreef 996 C2 cabrio i:
Citaat:
ik zal gauw even een foto maken van de km stand want blijkbaar komt het niet vaak voor bij een 996 cabrio

Je hebt het een tijd geleden al beloofd. Is niet zo gek als na 2 maanden toch graag een foto gezien wordt 8)

17 jan 2008 21:34
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Voor rijden is 'ie inderdaad gemaakt! Maar ehh, 400.000 is nu ook weer niet zo'n prestatie; voor een Porsche wellicht wel.. Zat onlangs op Tenerife (eilandje met kwart oppervlak van NL!) in een taxi (een Mercedes, dat wel :? ), had maar liefst 800.000 op de teller.. Ik in m'n beste Spaans: 'Senor, es mucho ehh, esto ochocento mil kilometros ..!!' Het anwoord kwam met een grote smile 'Non es mucho senor, sonos MIL ochocento mil kilometros'. Deze 1,8 mio KM waren dan wel bij elkaar gereden door hemzelf en 3 collega's; de Merc reed zo'n beetje het klokje rond aldaar. En het moet gezegd, van pekel had hij op Tenerife natuurlijk weinig last :wink: .

17 jan 2008 21:37
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Zelfde verhaal hoorde ik van de Benz-taxi's in Singapore of Ong-Kong.
Rijden idd 24/7.

17 jan 2008 22:06
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Diesels mag ik aannemen ?

17 jan 2008 22:21
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik heb een golfje mk2 gti g60 gehad met 550.000 km :shock: op de teller met alle boekjes d,r bij :wink:

dat ding rijd nu nog 8)

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

17 jan 2008 22:25
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
wolf schreef:

Ik wist het wel dat dit moment een keer zou komen! :mrgreen:
twas zeker nog een beetje koudWATERvrees! :lol: :wink:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 037#399037 :salut:

17 jan 2008 22:32
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
LeOH schreef:
Diesels mag ik aannemen ?

Leoh :roll: :shock: :wink:

17 jan 2008 22:38
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Herbst: Afbeelding

17 jan 2008 22:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende