Auteur |
Bericht |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
In maart 2004 of 2005 lag er in NL ineens behoorlijk sneeuw op de wegen.
Met de zomerbanden op de 3.2 (225 breed) heb ik die dag langzaam rijdend toch 2x over dwars gestaan en 1x vast gezeten.
In winter 2006 en 2007 met winterbanden (195 breed) moeiteloos in Oostenrijk tegen flinke hellingen op gereden; volledig met sneeuw bedekt wegdek, kettingen niet nodig gehad.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
21 jan 2008 22:57 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Op sneeuw perfect Lindemans, DAAR is iedereen het overeens
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 jan 2008 23:23 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Jullie hebben helemaal gelijk dat een winterband op sneeuw veel beter is
Sinds 5 jaar rij ik ongeveer van november tot en met april op winterbanden, hoofdzakelijk voor de regen en het koude wegdek.
Spoorvorming in plassen op de snelweg worden bijna tot niks gereduceerd.
Heerlijk, je hoeft niet meer zo geconcentreerd te rijden bij het wisselen van een rijstrook op illegale snelheid in de regen.
Maar waarschijnlijk hebben toevallig alleen mijn auto's voordeel bij winterbanden.
Pas geleden nog een 997 Turbo gereden die op winterbanden stond. Wat een grip in de regen. Nier normaal meer.
Enne, ik rij niet rustig als ik mag testen van de eigenaar.
De dag daarvoor met een 996 Turbo gereden en kon ik niet vol gas accelereren met een minder sterke auto. Zelfde traject, zelfde omstandigheden.
Blijven jullie maar lekker op zomerbanden rijden
( idd. gisteren op het circuit gezien dat zomerbanden erg goed zijn in de regen )
Natuurlijk is het voordeel van winterbanden bij hogere temperaturen snel weer weg, maar gevaarlijk wordt het nooit. En het wiebelen, want dat doen ze, lijkt erger dan het is.
Enne....liever een onwennig gevoel, dat snel went, dan ongeveer het zelfde gevoel door verlies aan grip in de stromende regen.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
21 jan 2008 23:44 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
De media hype niet gevolgd? We hebben "global warming" Winterbanden zijn zooooo 2000 Binnenkort komt de bandenbranche met dubbellucht voor personenauto's, zodat je auto blijft drijven bij de aankomende overstroming
goed op gelet op school, of te veel op de sofa gelegen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
Laatst bijgewerkt door Jeroen914 op 22 jan 2008 13:57, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 jan 2008 0:01 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Voor de zaak rij ik in een Leaseback een P, maar die eindigt niet op orsche. In de winter gaan er winterbanden onder en ik vind het een groot verschil met de grip. Ik ben overtuigd van de voordelen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
22 jan 2008 0:10 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Leuke topic dit....
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
22 jan 2008 0:32 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Tijdens een slipcursus in Lelystad heb ik zelf mogen ervaren dat iig de remweg met winterbanden in dito omstandigheden een stuk korter is. Zelfde auto, zelfde omstandigheden, verschillende banden, aanzienlijk verschil.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 jan 2008 11:11 |
|
|
cabrio wim
|
Ik geef er geen atwoord meer op.
Maar nu Erwin het ook schrijft misschien bij anderen de overuiging.
Plus zo snel je de grens overgaat verplicht, anders dikken ambras.
|
22 jan 2008 12:54 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je zou het dan wel moeten vergelijken met de "sport"banden die wij op Porsche plegen te monteren. Die doen het toch niet zo geweldig bij lage temperaturen...
7 gr. is inderdaad een arbitraire grens. Maar rond het vriespunt en zeker als het wat vochtig is, is de winterband te prefereren boven de Potenza's en aanverwant zwart goud.
|
22 jan 2008 19:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Met een C4 niet hoor...
|
22 jan 2008 19:44 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
22 jan 2008 19:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat laatste was omdat ik de aanschaf van kettingen a 400 euro moest verdedigen...
Verder ging het perfect.
|
22 jan 2008 19:52 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je vergeet hier wel even dat de zomerbanden veel meer op performance zijn ontwikkeld, ook al omdat auto's meer vermogen hebben gekregen en hogere prestaties leveren. Dat maakt dat de zomerbanden ook minder zijn gaan presteren in de winter.
En het is toch knap jippie als je met je zomerbandjes vast staat in de sneeuw, of erger: in de sloot. Zelfs al is dat maar één dag in het jaar.
|
22 jan 2008 19:55 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
We hebben nu toevallig een "winter" waar het belang van winterbanden wat minder is dan bij iets kouder weer...maar ik snap niet dat er mensen zijn die twijfelen aan het nut van winterbanden.
Het is gewoon een feit ( ) dat de zachtere compound beter presteert bij kou dan de door kou "hard" geworden zomerband.
Maar debatteren jullie gerust verder...
|
22 jan 2008 20:14 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
En ik met mijn 3.2 ook niet hoor .....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
23 jan 2008 16:14 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Ik heb begrepen dat "DE ANWB" het hele jaar op DE winterband rijdt....kan je ook besparen....
En wiebelen (leuk liedje over trouwens...) doet mijn S6 met winterbanden ook wel komt door de "hoge"lamellen is het nie....of de bochtsnelheid....en stuurbewegingen..
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
23 jan 2008 23:35 |
|
|
David->996C4
Porsche 996 TURBO '03 + Maserati 4porte sport gt ex 996C4, 993, boxster, 964Meerssen (L)
|
Zou nooit meer een winter zonder winterbanden willen rijden, de grip met nat wegdek is vele malen beter Ik maak ook vele kilometers in Duitsland, en daar schijn je aansprakelijk te zijn bij een ongeval als er geen winterbanden zijn gemonteerd...
|
24 jan 2008 15:06 |
|
|