Auteur |
Bericht |
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
911 motorblok in de soep ...
Tijdje geleden mezelf voorgesteld hier ... superblij met mijn 964 uit 89 ... tot ik na een week bij hoefelaken reed en flink moest doorremmen ... een C5 kwm met 80km achterin zetten en het blok en auto was dusdanig beschadigt dat ik niet veel meer met de auto kon ... hij is opgekocht en ik heb mijn aankoop bedrag van de verzekering terug gehad.
Nieuwe 911 gezocht ... zie piccie ... een 1991 C4 iets duurder maar ook wat minder werk DACHT IK ... ff nieuw setje banden erop grote beurt klaar. Binnen een maand demper naar de maan ... was al aan gelast dus nieuwe en een week later nog even een tussenbak ... erg blij werd ik er niet van maar dacht het nu helemaal in orde te hebben.
Een maandag ochtend in december ik start en hoor wat tikken ... CPR porsche is om de hoek ik ff snel langs voor het werk ... wat hoor ik vraag ik ? Motor uit zegt Klaas daar ... ik bel je wel want tis niet goed. Volgende dag zag ik mijn krukas vol krassen, alle cillinders / zuigers beschadigt, drijfstang krom. Of te wel we kunnen het blok opnieuw gaan opbouwen
Bij de auto zat een factuur en het blok zou voor 8000 euro gereviseerd zijn. Bij nakijken is dit alleen de kop geweest ... Verder alle facturen en historie zitten bij de auto.
(ik zoek ook rond hier voor de antwoorden maar misschien is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en mij wat goede tips kan geven)
Ik ben benieuwd waar allemaal rekening mee te houden bij het opbouwen ... ik ga zelf meehelpen / in de weg lopen bij het opbouwen en wil er graag wat meer van weten ...
thanx
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
|
24 jan 2008 14:02 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dat is goed shit zeg
Krassen op de krukas , heeft hij veel km's gelopen
Wat ga je doen repareren of een ander blok erin
Succes, zit goed tegen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 jan 2008 14:13 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Treurig. Enige leuke is een hele goeie motor terug te krijgen.
Geen enkele vorm van garantie op de aankoop ?
sterkte.
|
24 jan 2008 14:13 |
|
|
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
De krukas is nu bij de "krukas expert" om hem wat af te draaien en te balanceren ... wordt niet een ander blok maar deze gaat helemaal perfect weer in elkaar ...
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
|
24 jan 2008 14:22 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
zekers pech sjonde man
beterschap met het weer in orde maken van je kindje
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
24 jan 2008 14:28 |
|
|
cabrio wim
|
Zou dit dus met de bekende AKK eruit gekomen zijn. (motor)
Is dikke shit voor je, maar in ieder geval sterkte met de weder opbouw.
|
24 jan 2008 14:34 |
|
|
Wimpie77
|
Klote voor je!
Succes met de opbouw!
@ Cabrio Wim: ik ben ook wel benieuwd of dit met de AKK gecontroleerd kan en/of moet worden?
_________________________________________ * * *
|
24 jan 2008 14:44 |
|
|
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
hihi het valt mee hoe zielig ik me voel hoor ... shit happens ... dank voor de betuigingen voor mijn schatje ...
CPR zei over de AKK dat ze alleen hadden kunnen zien dat de cillinders niet gemoderniviseerd waren (het bekende lekken op de pakking) bij een revisie / modernificatie zouden deze een richeltje moeten krijgen met andere pakkingen ...
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
|
24 jan 2008 14:46 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Hoor je niet veel hoor een krukas van een 911 defect
Afdraaien en dan overmaat krukaslagers , zou je dat wel doen
Maar goed dat zullen de specialisten wel beter weten
Heb ooit van mijn SC de motor geheel laten doen, en kreeg werkelijk een super lopend blok terug waar ik nog vele jaren met plezier mee heb gereden en nu in bezit is van een vriend en nog steeds super loopt
(motor gedaan rond 1993)
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 jan 2008 14:51 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Molen, je kan beter ondermaatse lagers monteren, anders gaat ie stuiteren
|
24 jan 2008 15:08 |
|
|
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
idd dat is het idee ... nieuwe kruk kost ff 4000 pleuro extra en volgens de expert kan het nog met max 0,50mm afdraaien ... en dan grotere lagers dan origineel ... (vermoeden is ook dat het mis is gegaan op een krukas lager) blok had 196.000 gelopen ... Ik krijg 100.000 km of 2 jaar garantie op het blok dus das erg netjes vind ik ...
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
|
24 jan 2008 15:18 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Mooi kl.te en beetje vaag verhaal. Maar goed een gereviseerd blok is nooit verkeerd...
|
24 jan 2008 16:00 |
|
|
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
hoe bedoel je vaag ? dat het niet vaak voorkomt zoiets ?
Net ff gebelt ... het jeukt ... de krukas is terug en we hoeven alleen nog te wachten op de lagers ...
zal wel topic maken als we het blok opbouwen met wat piccies ....
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
Laatst bijgewerkt door Dr. Wieggie op 24 jan 2008 16:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 jan 2008 16:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Sorry hoor, maar 't lijkt mij dat je dat bekijkt voordat je blok in de puinpoeier loopt - ergo, voordat je de auto zou kopen
.... da's wel erg boven de maat - meestal mag je blij zijn met 25 Dkm of 1 jaar - wekt natuurlijk wel vertrouwen in zo'n bedrijf
De vraag is waarom het fout is gegaan op 'n lager verstopte oliesproeiers o.i.d. & hoe is je drijfstang krom gegaan
Zoals Molen 934 al aangeeft - van 'n goed gereviseerd blok krijg je geen spijt ... en dat "gevoel" in je portemonee is ook zo verdwenen als je weer kan rijden
|
24 jan 2008 16:18 |
|
|
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
Heb de auto laten nakijken door de monteurs van een goede kennis met een groot universeel autobedrijf ... helaas ... helaas ... te specialistische kennis nodig denk ik ..... had direct naar CPR moeten gaan ... die garantie geven zij trouwens ... CPR almere ...
Idd. werd er gedacht aan een verstopte olie sproeier ... drijfstang is krom gegegaan doordat de krukaslager eraf / eruit was gelopen en ik denk de zuiger de cillinderwand heeft geragd oid.
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
|
24 jan 2008 16:25 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 911 motorblok in de soep ...
Vaag?
Als ik een 964 koop met bijna 2 ton op de teller dan zou ik toch wel even goed hebben gekeken wat voor een revisie het was. En voor 8 mille kun je geen (heel) 964 blok laten reviseren.
Oliesproeiers kan. Lijkt me typisch een gevalletje van bad luck.
Sterkte!
|
24 jan 2008 17:16 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Maarten,
De SC wat ik eerder melde heb ik toen bij Pon in (toen nog) Amersfoort laten keuren
Je ziet dat maakt ook niet veel uit, was geen beste aankoop
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
24 jan 2008 18:09 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Hmmm! Sterkte man!
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
24 jan 2008 18:22 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dat verbaast me op zich niets. Dit soort grappen zijn denk ik alleen op te sporen als het blok uit elkaar is. En daar zou ik op zich rekening mee houden met een ongereviseerd blok met 2 ton erop.
|
24 jan 2008 18:39 |
|
|
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
Re: 911 motorblok in de soep ...
beetje dom misschien te snel van een volledige revisie uitgegaan, maargoed de boys die hem gecontroleerd hebben konden me garanderen dat de auto nooit grote schade had gehad wel ooit een bumpertje vervangen en dat hij een keer gespoten was ennnnnnn dat het blok mooi droog was ...
wat dan wel weer een "mazzeltje" is de kop + kleppen zijn gereviseerd bij 178.000 km en zijn nu nog helemaal netjes (koppie is nu wel ff gevlakt)
ik hoop op een heel mooi lopend blokkie weer terug en dat ik hem nog een paar jaartjes mag hebben.
nog wel een vraagje ... ik heb er al een cupdemper onder en de pijp daarvoor is een open geval, nu zit er wel nog een catalysator op, kan die helemaal weg en vervangen worden door een open pijp ? of moet ik dan een sportcatalysator aanschaffen ?
edit: ivm lambasonde zeker een sportcat .... ???
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
|
24 jan 2008 18:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 motorblok in de soep ...
Cup-pipe is niks anders dan 'n open pijp - 't elimineert gewoon je tussendemper
Kat. kan je weghalen - maar voor de APK moet er 'n kat. onder zitten (als er bv U9 op je kenteken-papieren staat).
Belangrijkste is dat je de Lambda-Sonde kwijt kan dus of je oude kat. leeghalen of 'n katvervanger eronder schroeven
Overigens vind je dat soort antwoorden ook m.b.v. de zoekfunctie
|
24 jan 2008 19:05 |
|
|
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
Re: 911 motorblok in de soep ...
thanx ... Ik zal de zoekfuntie wat beter gebruiken ... ben wel blij met je antwoorden / rookie hulp ...
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
|
24 jan 2008 19:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ow ... d'r is ook nog iets van Forum-Etiketten
Graag niet de (gehele) direct bovenstaande tekst quoten
|
24 jan 2008 19:36 |
|
|
Dr. Wieggie
911 C4 3.6 Coupe
|
gaanderweg leert men ...
_________________________________________ My bikes go faster but my 911 keeps me dry
|
24 jan 2008 19:48 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik zou eens contact opnemen met DSP Porsche Parts in IJsselmuiden. Hij heeft regelmatig goede motoren uit schade auto's; met garantie.
Daar kun je wellicht een betere basis vinden om OF nog een tijd mee door te rijden OF die te reviseren.
Een goed maar "moe" blok reviseren is altijd nog beter dan zeer dure beschadigde delen als een krukas en drijfstangen vernieuwen....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 jan 2008 19:48 |
|
|