Auteur |
Bericht |
hapje
996 turbo en Boxster S
|
996 turbo
ben voornemens van plan om mijn 996 carrera 4 in te ruilen op een 996 turbo uit 2001. Heb nog niet zoveel ervaring met dit model, en ik was benieuwd of er nog mensen zijn die mij wel over hun ervaringen met deze auto kunnen vertellen over wegligging ed. of dat ik er gewoon van moet afblijven ! maar ja liefde maakt blind!!!!!!
|
26 jan 2008 22:50 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Gewoon doen!
Mijn ervaring (ik heb mijn auto nu twee maanden bijna) is na een 993 en een 996 cabrio is geweldig. De auto rijdt echt VEEL beter dan mijn vorige twee auto's. Je kan er heel relaxed mee rijden. Superontspannen zonder zenuwachtig gedoe en je kan er allejezus hard mee gaan. Nu na een paar duizend kilometers, durf ik er ook echt hard mee door een bocht. Het is echt een zalige auto die heel veel vertrouwen schept en strakker ligt dan een gewone 996.
Voor mij is het minpuntje de kleine tank. Mischien denk je daarbij: "nou en", maar als je betrekkelijk veel rijdt is het ook betrekkelijk irritant. 50 liter is echt weinig. Het verbruik van mijn 996 was gemiddeld over meerdere 10duizenden kilometers 11.8 l/100km. Nu met de Turbo is het verbruik gemiddeld 13.4 l/100km. Over onderhoud en dergelijke kan ik nog niets zeggen. Mijn specialist vertelde me dat het niet al te veel verschil maakt. Alles ietsje duurder. Remmen beter=duurder bij vervanging enzo.
Ok, succes met de beslissing. Heb je een link naar de advertentie?
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
26 jan 2008 23:21 |
|
|
hapje
996 turbo en Boxster S
|
De auto die ik op het oog heb staat bij vander tang autos in delft. zie zijn site op www.vandertang.nl en zie aldaar de turbo staan!!!! De carrera 4 die ik nu berij is op zich een zeer goed exemplaar maar heb altijd zo,n idee gehad dat bij hoge snelheid van boven de 170 de wegligging niet zo best meer is (dweilt) een beetje, dat geeft toch een angstig gevoel en dan laat je het toch ff.
|
26 jan 2008 23:46 |
|
|
horn
PF #57
|
om die reden zou ik mijn 4S niet verkopen. Als ik een 911 had die boven de 170 (!) al aanvoelde als een dweil stond hij de volgende dag bij mijn specialist/dealer. Ik maak me toch sterk als een 996 dweilt boven de 170 daar er niets is mis is met de schokbrekers, uitlijning, balancering o.i.d. Zou ik echt niet mee doorrijden!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jan 2008 23:50 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
dan zou ik toch even boven de 170 gaan rijden in de turbo. Dat zoekerige is wel een beetje 911 en vergt gewenning
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
26 jan 2008 23:50 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
@horn, ik denk dat het geen dweilen is. Dat kan haast niet
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
26 jan 2008 23:51 |
|
|
horn
PF #57
|
ik ken zijn 996 4S niet, wellicht is er iets aan de hand? Bandenspanning? Je weet nooit. Maar als ik hem vond dweilen ging ik een kenner vragen of dat normaal was...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jan 2008 23:54 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
ik ook
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
26 jan 2008 23:56 |
|
|
hapje
996 turbo en Boxster S
|
nieuwe turbo
Ben stad en land afgelopen om antwoord op deze kwestie te krijgen, maar weet nog steeds niet of het normaal is dit weggedrag. Kenners laten proef rijden en zeggen ook dat dit normaal voor een 4 wld. maar ik kan wel vermelden dat ik met mijn seat inca op top nog met een hand kan sturen, kan ik van de Hernn. Dr. F.G. Porsche niet zo zeker zeggen!!!!!
|
26 jan 2008 23:58 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
is dat op gewone banden of op winterbanden?
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
27 jan 2008 0:00 |
|
|
horn
PF #57
|
heb zelf een carrera 4 uit 1990 (oud gebakkie dus). gisteren nog de 265 mee aangetikt. no way dat hij dweilt. weet niet waar je zit, maar rij eens bij de forumtechniker langs?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jan 2008 0:03 |
|
|
hapje
996 turbo en Boxster S
|
nieuwe turbo heel misschien ?
Kom uit Den Haag.. met de zilvere carrera 4 .... de buurman van John met de gt 3 ja ja die gele !!! ben overal naar toegestuurd , uitwegen uitlijnen, balanceren en ook nieuwe conties er onder maar denk dat niemand een veilig gevoel op top snelheid zou krijgen in mijn porsche, of je moet over stalen zenuwen beschrikken !!!
|
27 jan 2008 0:11 |
|
|
horn
PF #57
|
heb bij de akk naast Erwin van Renntech gezeten toen hij even ging kijken hoe de wegligging van mijn auto was. Auto gaf geen krimp, ik moest een schone broek aan... Ik zou echt de moeite nemen. Wat heb je te verliezen?
Genoeg mensen hier de erg tevreden over de wegligging van hun auto zijn sinds hun auto daar geweest is. Vraag Marco bijvoorbeeld eens. Maar wie betaalt bepaalt. Is maar een tip.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jan 2008 0:13 |
|
|
hapje
996 turbo en Boxster S
|
turbotje
Ik heb het opgegeven... Het echte werk komt er aan!!!! de turbo moet mijn leven gaan verrijken !!! zie er al naar uit , as. Dinsdag laat ik hem bij Rob Goos in Uithoorn aan een grondig onderzoek onderwerpen en hem ook ff flink de sporen geven en kijken wat er uitkomt. Maak niet 2 keer de fout!!!
|
27 jan 2008 0:21 |
|
|
horn
PF #57
|
quitter! veel succes. mooie keuze
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jan 2008 0:22 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
50 liter tankje??? Dat wist ik niet, kan er aftermarket geen grotere in?
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
27 jan 2008 1:25 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Een heel raar verhaal...een dweilende 996 C4 vanaf 170...kan normaal nooit. Dingen gaan juist veel zekerder op hogere snelheid rechtdoor dan een 993 ...net een Mercedes
En om die reden te wisselen naar een turbo, die óók 4wd is ...tja...
Ik wens je natuurlijk alle geluk met de turbo, maar 't blijft een raar verhaal... en het zou zeker niet zo moeten.
|
27 jan 2008 3:30 |
|
|
horn
PF #57
|
zolang de meter maar niet net zo hard meeloopt als bij een Mercedes...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jan 2008 7:37 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: turbotje
Er van uit gaande dat je 4S tiptop in orde is, dikke kans, dat de turbo zich precies zo gedragen zal als je 4S. Is nl exact gelijk qua onderstel / banden-velgenmaat. 4S ligt strak bij 170 maar ook bij 275km niks aan de gand ! Ben benieuwd naar je ervaringen na een snelle rit in de turbo.
|
27 jan 2008 9:48 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Ben ook benieuwd naar je beleving in de Turbo.
Trap je het gaspedaal wat rustig in
Overigens denk ik dat we tijdens het Autobahnscheuren afgelopen najaar over je probleem gesproken hebben...
Je Carrera 4 is door Horn opgewaardeerd naar type S en anderen - die geen ander model meer kennen - nemen dat dan weer over
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 jan 2008 12:39 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Ja gruwelijk he? Ik heb me er niet in verdiept. Neem aan dat het niet past vanwege de 4wd
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
27 jan 2008 12:43 |
|
|
aero
996 Turbo
|
@ Hapje
Heb je dit gevoel altijd gehad of sinds recent? Heb het "ongemakkelijke" gevoel ook gehad toen ik mijn turbo net had gekocht. met een paar duizend kilometer was ik gewend. Ik denk toch gewoon de combinatie van superbrede banden achter, motor achterin en extra spoorvorming. Dit is mijn eerste P en daarvoor nooit in een P gereden. Duidelijk is dat je erin moet leren rijden en nu na 30000 Km probleemloze kilometers (wiellager en luchtmassameter stuk) zoek ik nog iedere keer weer nieuwe grenzen op.
O ja, en bij 330 Km per uur heb ik echt geen problemen met de wegligging
Gefeliciteerd met je aankoop!
_________________________________________ Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder
Laatst bijgewerkt door aero op 27 jan 2008 12:49, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 jan 2008 12:48 |
|
|
horn
PF #57
|
waar t hart van vol is...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jan 2008 12:49 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
No way dat hij gaat dweilen bij 170. Als dat wel zo is dan klopt er iets niet. Aan de andere kant: bij twijfel een turbo is ook best een ok motto
|
27 jan 2008 13:26 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik weet ik val in herhaling maar een 996 C4 rijdt ook bij hoge snelheden messcherp en dweilerig gedrag is zeker geen standaard eigenschap van een 4wd.
En als jou C4 dweilerig aan voelt en hij zou in orde zijn dan doet de turbo dat net zo. Ze zijn op hetzelfde onderstel gebaseerd.
Zit dat dweilerige gedrag met name aan de voor of aan de achterzijde?
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 jan 2008 14:16 |
|
|