Auteur |
Bericht |
Davek
|
remklauw 911 blijft hangen
Goedendag,
de remklauw van onze p 911t 2.0 uit 1969 blijft hangen hebben jullie nog een oplossing hiervoor
|
27 jan 2008 14:22 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Remklauw laten reviseren, ( of zelf doen) koste mij laatst 75 €. mijn 74' 2.7 had dit nog steeds na revisie, Ik heb toen nieuwe remblokken geplaatst en toen was het weg.
|
27 jan 2008 15:44 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
De relatie tussen 'hangende remklauw' ( = klemmende zuiger bij de oudere Elfjes en/of geleideplaten bij 964/993) en nieuwe remblokken moet je eens toelichten Jurrian
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 jan 2008 17:10 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Het zou natuurlijk kunnen, nieuwe blokken duwen de zuigers naar binnen, mogelijk of kennelijk naar een gedeelte waar de zuigers niet meer klemmen. Maar natuurlijk geen echte oplossing. Gewoon reviseren, remzuigers eruit, schoonmaken, nieuwe afdichtingen, hopen dat de remzuigers niet verroest zijn, anders moet je op zoek naar nieuwe en dat is lastig en duur.
|
27 jan 2008 18:00 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Bij mijn T zaten ze muurvast toen ik hem kocht, maar met perslucht zuigers toch eruit gekregen. Wel voorzichtig doen en blokje hout ertussen. Vloeistofpers is eigenlijk beter. Zuigers en cilinders waren licht verroest maar heb ze goed schoon kunnen maken met staalwol. Nieuwe kupjes/afdichtrubbertjes, remcilinderpasta van Ate en Bob's your uncle!
|
27 jan 2008 18:30 |
|
|
Davek
|
heb iemand ook een handleiding hoe ze uit elkaar moeten,,, ik heb ze nu wel schoongemaakt en ze plakken wel minder maar nog even afwachten of ze weer goed werken
|
27 jan 2008 18:47 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Je kan de twee helfden van de klauwen beter niet uit elkaar nemen Kans bestaat dat ze daarna niet goed meer afdichten. Wat wil je nu, ga de zuigers eruit halen? Dat kan dus door zuiger aan de ene kant tegen te houden, terwijkl je de andere eruit perst.
|
27 jan 2008 18:54 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Tja Paul, Ik heb werkelijk geen enkel idee. Maar bij mijn 2.7 bleeef mijn rem rechts voor aanlopen. Voor revisie zelfs vastlopen. Remblokken en schijven waren prima. Echter de auto had een jaar of 4 stilgestaan in een droge garage. Ik heb eerst de remklauw laten reviseren. Het vastlopen was weg, maar hij bleef wel lang "hangen"na een remaktie. Toen op aanraden van een kennis de remblokken ook vernieuwd, en het probleem was weg.
Met bovenstaand advies geef ik dus eigenlijk mijn ervaring weer bij mijn oude 2.7.
|
27 jan 2008 20:38 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Kwamen de blokken er 'moeilijk' uit; waren ze misschien beetje (vast)gecorrodeerd
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 jan 2008 21:12 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Nee, want de blokken waren na revisie van de klauw weer teruggeplaatst.
( nu was die 2.7 van mij in alle opzichten een drama auto)
|
27 jan 2008 21:48 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Kan ook zijn doordat je met het plaatsen van de nieuwe blokken
de cupjes even moet terugduwen.
|
28 jan 2008 9:26 |
|
|