ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
De Nederlandse Taal
Wij zouden onze taal veel economischer kunnen gebruiken als wij consequent tegenstellingen zouden maken. Dan zouden we naast een langdradig verhaal ook kunnen spreken van een kortdradig verhaal vol hoogdravende woorden of laagdravende woorden. Dan kunnen mensen hardvochtig zijn of zachtvochtig, heetgebakerd of koudgebakerd en zwartgallig of witgallig.
Men zou ook zijn slechtste beentje voor kunnen zetten, iemand rechts moeten laten liggen en men zou iemand een toontje hoger moeten laten zingen.
Het is in onze taaltuin weer een vreselijke janboel, beste PF'ers.
Morgen meer...
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
Laatst bijgewerkt door Marcel B. op 29 jan 2008 23:13, in totaal 1 keer bewerkt.
29 jan 2008 23:00
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
waar heb je het over??
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
29 jan 2008 23:09
horn
PF #57
'vreslijke'?
heb het maar even verplaatst naar overige discussie, in de hoop dat je het op een verkeerd forum hebt geplaatst...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
29 jan 2008 23:12
Marcel B.
Was eigenlijk van plan om elke dag een stukje over de Nederlandse taal te schrijven, maar bij nader inzien is het:
1. te veel werk
2. te abstract
3. eigenlijke helemaal niet leuk
Mods, sorry voor de overlast... Over en sluiten
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
29 jan 2008 23:12
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
kijk daar zijn pascal en horn al
_________________________________________ oud is beter
29 jan 2008 23:14
Marcel B.
Was ik al bang voor en derhalve de noodzakelijk maatregelen genomen
29 jan 2008 23:15
horn
PF #57
ben een taalfreak en redelijke -purist. kan wel een uurtje per dag over lezen/schrijven/praten. Maar niet hier.
Dus we gooien er een slotje op.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
29 jan 2008 23:16
Jurgen
Westervoort
Dan zou ik maar eens beginnen met een hoofdletter...
Geintje, grote wijze Chinees...
30 jan 2008 0:27
horn
PF #57
zitten alleen maar hoofdletters op mijn toetsenbord, maar ik krijg ze niet op mijn scherm...
30 jan 2008 0:29
Jurgen
Westervoort
Heb 't even na zitten kijken...maar je gebruikt ze idd erg weinig...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum