Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:55



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Safetycar effect 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Safetycar effect
Ik ben weer eens een week in Nederland geweest! Ik weet niet, misschien heb ik het helemaal verkeert,maar ik heb het idee dat de file's er bewust worden gemaakt! Ik neem als voorbeeld Zwolle. Het begint dat er boven de weg 90km staat en dan paar honderd meter verder 70 en dan weer even verder 50! Dus landzaam rijden! Echter het aankomende verkeer komt nog met 120 aanzetten! Dan krijg je hetzelfde als in de F1 met de safetycar alles komt bijeen! Ik heb een keer op een vrijdag om 18.00uur meegemaakt dat de snelheidsborden niet in werking waren. Niks file, het verkeer reed gewoon door met 80à90km/u! Nogmaals ik kan me vergissen,wat denken jullie ervan?


29 jan 2008 17:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Mijn simpel antwoord, wat ik al jaren verkondig: Maak bij de op/afritten van de snelweg alle strepen doorgetrokken. Liever nog, in de spits een mechanisme erachter, dat de strepen een stukje (zeg 15cm) omhoog komen als een rubber rails zegmaar. Mensen gaan veeeeeeeeeeeeeeel minder van baan wisselen en een groot deel van de files zal als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Het snelheid reguleren bij drukke stukken is dan ook WEL een goed plan, als de mensen zich er ook aan zouden houden en gewoon ruimte zouden laten voor invoegen en dat ook doen zoals het een aantal jaren geleden aangeleerd is (die ritsen-reclames, weet je nog?).

Maarja, da's te eenvoudig gedacht, want de mens (Nederlander in dit geval) is teveel gehecht aan ZIJN/HAAR stukje snelweg en zal dat ook met moeite afstaan... Jammer, maarja...


29 jan 2008 17:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
En dan heb je het nog maar over Zwolle (sprak iemand vlakbij Rotterdam). :cry:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


29 jan 2008 17:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Misschien was het woord "bewust"verkeerd gekozen,maar het was dus wel opvallend,dat de keer dat er geen 90 70 50 boven de weg knipperden het wel vlot doorstroomde,en dat op een vrijdag! :roll:


29 jan 2008 18:32
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ik denk dat arenarood bedoelt dat het eigen schuld is, dat Rijkswaterstaat zelf de files veroorzaakt met die borden (waarvan ik overigens altijd gedacht heb dat ze op aanbod reageerden...).

Tja gast, verhuizen naar je werk. Lastig als je in Veenendaal werkt... :twisted: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 jan 2008 18:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Mijn broer roept ook altijd dat ze die borden ophangen om het verkeer ens flink te vertrakgen. Net als Harold geloof ik toch echt, dat ze op het verkeersaanbod reageren. En zie je de borden aanspringen, dan is het dus ook zaak om tijdig te anticiperen. Op een vrijdagmiddag 18u is de kans inderdaad ook wel groot dat het 'ergste leed is gelden'. Ik denk dat ee n beetje anticipatief rijden al wel iets kan voorkomen. Maar, gegevn de hoeveelheid beschikbare asfalt, is het in Nederland al snel vol, en dan zit er helaas niet veel anders op dan achteraan te schuiven..!


29 jan 2008 21:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
die borden waarschuwen gewoon dat je een file inrijdt.... :roll:
_________________________________________
oud is beter


29 jan 2008 22:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
de matrixborden zijn toch echt bedoeld voor een soepele doorlooop van verkeer. juist al die mensen die toch met 120 komen aanzetten daar waar 90 of 70 staat verstoren het systeem en zorgen dus voor ellende.

File voorkomen is eigenlijk het beste en dus gewoon dicht bij je werk gaan wonen, dat deed men vroegah ook en toen waren er geen files. Ben ook zwaar voorstander als je meer dan 25 km van je werk woont dat je dieper in de buidel moet tasten dan anderen aangezien je veroorzaker bent van het probleem. maar goed, das mijn opinie!
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


29 jan 2008 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
LouisXIV schreef:
de matrixborden zijn toch echt bedoeld voor een soepele doorlooop van verkeer. juist al die mensen die toch met 120 komen aanzetten daar waar 90 of 70 staat verstoren het systeem en zorgen dus voor ellende.
My point exactly!

LouisXIV schreef:
File voorkomen is eigenlijk het beste en dus gewoon dicht bij je werk gaan wonen, dat deed men vroegah ook en toen waren er geen files. Ben ook zwaar voorstander als je meer dan 25 km van je werk woont dat je dieper in de buidel moet tasten dan anderen aangezien je veroorzaker bent van het probleem. maar goed, das mijn opinie!

*slik*... Hemelsbreed ook goed? :cheesy: (dan red ik het wel denk ik)

Overigens, als ik 5km op de A16 rijd, sta ik ook in dezelfde file als ik 20km op die A16 rijd! :cheesy: (maar ik snap je punt, en denk dat je wel gelijk hebt!)


29 jan 2008 23:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
..ik heb 22 km te gaan (als ik al naar kantoor ga), dus vandaar mn 25 km grens.. :lol:
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


29 jan 2008 23:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Het is toch volgens mij zo, dat deze methode een soort van verstoppen is! Als je in een trechter water giet en dan de uitstroomopening steeds kleiner maakt, waardoor er minder water uit kan,zal deze zich steeds meer vullen en tot slot overstromen! Waarom is het verkeer in de meeste gevallen weer vloeiend zo gauw je aan het einde van zo'n zone bent? Ze moeten borden met 150 150 neerzetten :D (geintje, hoewel!!!!)


29 jan 2008 23:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
het is me de laatste tijd idd ook opgevallen dat ze die borden dus niet alleen aanzetten als er werkelijk file is, maar gewoon als vaste prik, ongeacht of het nou erg druk is of niet, waardoor er juist file/vertraging ontstaat...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


30 jan 2008 0:09
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
er is zo'n trucje voor bij het bepalen van de breedte van een nooduitgang. een trechter met knikkers waarvan je de trechtermond kan varieren. Pas als de trechtermond groter is dan 3 knikkers verstopt de trechter niet meer. :idea: (ooit ergens gelezen...)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 jan 2008 0:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
LouisXIV schreef:
File voorkomen is eigenlijk het beste en dus gewoon dicht bij je werk gaan wonen, dat deed men vroegah ook en toen waren er geen files. Ben ook zwaar voorstander als je meer dan 25 km van je werk woont dat je dieper in de buidel moet tasten dan anderen aangezien je veroorzaker bent van het probleem. (...)


Sorry hoor, maar daar kan de overheid dus wel wat aan doen.
Het bedrijf waar ik in NL werkte zat in Hilversum. Vandaar dat ik daar ben gaan wonen. Vanwege een merger met een bedrijf wat al in Rijswijk zat, werd het oude gebouw in H'sum echter na 2 jaar opgedoekt.

En ga dan maar eens rekenen. De laatste twee jaren zijn er al meer bedrijven uit Hilversum vertrokken, met als gevolg dat de huizenprijzen stabiel blijven. M.a.w, met een beetje pech lever je bij verkoop van je huis gewoon in.
De staat wil vervolgens wel dat je belasting betaalt over je nieuwe huis, met als gevolg dat een verhuizing je zo maar 10,000 tot 20,000 kan kosten.

ieder dag in de file staan levert je veel ergernis op, maar kost je momenteel minder. Zolang je nl geen zekerheid hebt dat je de komende 4 jaar bij dat bedrijf (of iets anders in Rijswijk) blijft zitten, ga ik niet voor iedere nieuwe baan verhuizen.

M.a.w: Weg met die overdrachtsbelasting!


30 jan 2008 0:22
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.