Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 10:31



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Holleruimtewas onder ruitrubber 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Holleruimtewas onder ruitrubber 993
Mijn 993 is o.a. in de voorruit raamsponning weer voorzien van een nieuwe laklaag. Ik heb gemerkt hoelang in de hoeken na een regenbui water blijft staan (dat is soms een week, wagen staat binnen). Ik vroeg me af wat de nadelen kunnen zijn wanneer ik onder het rubber in de hoeken wat holleruimtewas spuit. Ik ben een beetje terughoudend omdat ik nog nooit ergens gelezen/gehoord heb dat dit wordt gedaan. Wat vinden jullie?


30 jan 2008 13:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ik heb hier pas gelezen dat deze ruit zit geplakt.zolang je geen beschadigungen hebt in de sponing zal er ook niet veel gebeuren.
ik weet wel dat velen het rubbertje rond de ruit wat op de lak zit netje kit tussen doen.
dan kan er geen water in de sonning.
maar als het goed is moet daar geen water kunnen komen.

anton964


30 jan 2008 14:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ik weet dat de ruit geplakt is. Verder komt onder het afdekrubber bij elke 993 water, neem dat maar van me aan. Porsche adviseert in een technisch schrijven van eind jaren negentig om de ruimte op te vullen met een soort van vloeibaar rubber (bostic). Ik heb dat echter nog nooit iemand zien doen. Ik moet er ook niet aan denken dat de ruit er weer uit moet wanneer die ruimte vol geplamuurd is. Vandaar mijn idee met holleruimtewas.


30 jan 2008 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
In de hoeken blijft wel degelijk water staan; bekende veroorzaker van roest in die hoeken.
Wat vaak gedaan wordt is buitenste rubber loshalen; de ruimte tussen glas en sponning netjes dicht kitten, buitenste rubber weer terugzetten.
Daarbij is het wel belangrijk dat de kit goed aan de sponning hecht, anders kruipt er weer vocht tussen de kit en de sponning (caplillair) dat nòg hardnekkiger op die plek blijft zitten.
3M en Würth hebben daar wel professionele kitten voor.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


30 jan 2008 16:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.