Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:50



Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
911 op gas, geen/wel geld, boten, zendmasten e.a. onzin 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Utrecht
Bericht 
Hmm... volgens mij zijn daar geen normen voor paSCal... moet gewoon goedgekeurd materiaal zijn...
Grootste probleem nu is dat je geen koelwater hebt voor de verdamper.

Ben zelf niet thuis in de keverwereld. Anders zou ik daar even onderzoeken hoe ze daar gas inbouwen.

@ Horn: een GSM werkt niet met satelliet hoor.. maar met GSM palen... zo draadloos is het dus eigelijk allemaal niet... Het is maar een paar honderd meter en dan hup de draad in....
Er bestaat wel satelliet telefoon voor o.a. schepen, maar vooral voor het leger... Particulier gebruik is heeeel duur!
_________________________________________
P o r s c h e
D r e a m e r


03 nov 2004 23:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
rolph schreef:
@ Horn: een GSM werkt niet met satteliet hoor.. maar met GSM palen... zo draadloos is het dus eigelijk allemaal niet... Het is maar een paar honderd meter en dan hup de draad in....
Er bestaat wel satteliet telefoon voor o.a. schepen, maar vooral voor het leger... Particulier gebruik is heeeel duur!

Omdat dit toch al zo ontzettend offtopic is, moet ik je even terug fluiten.

Vaak wordt gewerkt met steunzenders, dan staan er een zooitje antenne's een paar km's uit elkaar, en 1 van die zenders/ontvangers gaat de grond in... Lang niet alle masten gaan de grond in! (maar dat dus geheel terzijde)...

Overigens heb ik sterk het vermoeden dat horn zijn opmerking verre van serieus was, maar da's maar mijn vermoeden hoor! :mrgreen:


03 nov 2004 23:33
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
paSCal schreef:
Hmm, toch es proberen met een serieuze er tussendoor. We hebben het er al eerder over gehad, maar krijg je geen problemen met het keuren van een 911 op gas?

Ik bedoel, de gastank zal VOORIN moeten, en je maakt mij niet wijs dat de RDW dat leuk vindt... Of zal dat niet zo'n probleem zijn?

Iemand hier een serieus lichtje op?


of achterin ipv de zitjes :? :shock: :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 nov 2004 23:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
horn schreef:
paSCal schreef:
Hmm, toch es proberen met een serieuze er tussendoor. We hebben het er al eerder over gehad, maar krijg je geen problemen met het keuren van een 911 op gas?

Ik bedoel, de gastank zal VOORIN moeten, en je maakt mij niet wijs dat de RDW dat leuk vindt... Of zal dat niet zo'n probleem zijn?

Iemand hier een serieus lichtje op?

of achterin ipv de zitjes :? :shock: :roll:

Nee, daar zijn volgens mij WEL regeltjes voor, gastank mag niet liggen in dezelfde ruimte als de mensen zelf zegmaar... Tenminste, weet ik vrij zeker...


04 nov 2004 0:00
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Vraag ik me af. Heb ooit een ford fiesta grijs kenteken gehad (zonder schotje) en daarin lag een 70 liter LPG tank, dwars achter de voorstoelen (ik zat er met mijn rug dus ongeveer tegenaan. En wel vaker gastanks achterin de bak van een station zien liggen. Lijkt me dus sterk, of alles moet recentelijk gewijzigd zijn.

Off topic: was geen grapje. Vodafone heeft de laatste maanden dramatisch slechte dekking in vergelijking met daarvoor. Zelfs in hun eigen pand in Maastricht... :? :roll:

Begrijp uiteraard wel dat de zus van Fred daar niet in haar eentje de schuld van is :lol: :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 nov 2004 0:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 coupe / 968 Kobalt blauw
Leusden
Bericht 
op gas moet je koken en dus niet r.......
_________________________________________
Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.


04 nov 2004 1:23
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
Vaak wordt gewerkt met steunzenders, dan staan er een zooitje antenne's een paar km's uit elkaar, en 1 van die zenders/ontvangers gaat de grond in... Lang niet alle masten gaan de grond in! (maar dat dus geheel terzijde)...


Bijna helemaal goed :!:

Maar heeft idd nix met P te maken ... dus ik bespaar je de volledige uitleg ... :lol: :lol: :lol:

Dirkexhoogfrequentelektronicafreak :wink:


04 nov 2004 7:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
PAscal schreef:
Citaat:
Ik bedoel, de gastank zal VOORIN moeten


Hoezo, ik heb (vroeger) vaak genoeg van die (bestel) autootjes gezien die de tank op het dak hadden, als je dan toch overweegt om gas in je 911 te leggen, kan ie ook wel op het dak :cry:


04 nov 2004 8:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
In België hang/leg/zet je ze waar je wilt ... de tank moet wel gekeurd zijn en ze moet volgens bepaalde voorschriften bevestigd zijn.
Ze mag dus niet aan de voeten van de passagier liggen te klotsen.
Ik dacht ook dat de vuldop en leiding aan vrij strenge voorwaarden qua bevestigng en toestanden moet voldoen.

Geen idee of het in Hollandia hetzelfde is ...

:wink:


04 nov 2004 8:26
Profiel
Bericht 
horn schreef:
Begrijp uiteraard wel dat de zus van Fred daar niet in haar eentje de schuld van is :lol: :wink:


Ik zal het haar wel vragen als ze weer in de buurt is :roll:


04 nov 2004 9:10
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
paSCal schreef:
Ik bedoel, de gastank zal VOORIN moeten, en je maakt mij niet wijs dat de RDW dat leuk vindt... Of zal dat niet zo'n probleem zijn?

Iemand hier een serieus lichtje op?


Ik heb wel eens een motorfiets gezien die een gastank had op de plaats van de topkoffer .... nu is dit zo rond m'n 23ste verjaardag (geweest) :? ... Denk niet echt dat er bezwaar is tegen een gastank in 't vooronder - want of dat ding nu achterin de wielbak zit (onderbouw) of voorin - het risico blijft even groot .... benzine tank zit toch ook voorin :wink:

Wat volgens mij wel problemen op kan leveren is dat de auto een luchtgekoelde motor heeft .... kan 't niet helemaal meer terug vinden, maar volgens mij mogen de luchtkoelers die op gas rijden nog blijven rijden, maar nieuwe inbouw is niet toegestaan ....

Ik denk dat je toch maar even met de RDW met bellen, wil je hier uitsluitsel over krijgen :P
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


04 nov 2004 9:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 [ 911 Turbo ]
Brabant
Bericht 
Jij doet de naam kikker ( Porsche ) geen eer aan.

Ga gewoon op gas koken en benzine rijden.
Niet persoonlijk bedoeld maar koop gewoon die Amerikaan.
Heb ik in het verleden ook veel gehad: Lincoln Corvette Camaro


04 nov 2004 12:36
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Blauwe Kikker schreef:
Jij doet de naam kikker ( Porsche ) geen eer aan.

Ga gewoon op gas koken en benzine rijden.
Niet persoonlijk bedoeld maar koop gewoon die Amerikaan.
Heb ik in het verleden ook veel gehad: Lincoln Corvette Camaro


Mjah, niet persoonlijk bedoeld hoor maarrr....
daar ben ik het eigenlijk niet zo mee eens en ook weer wel.
Op gas koken is wel een beetje ouderwets alsook de opvatting dat je op benzine moet rijden (je kan er ook op vliegen ipv kerosine.... scheelt per vlucht ongeveer euro 50 (kleine vlucht en toevoegingen benzine).
Ik kook (yep, en af en toe mijn vriendin) gekoeld electrisch, is stukken veiliger en hygienischer, goedkoper, sneller, gebruikersvriendelijker.
Op gas stoken is nog wel van deze tijd vind ik bescheiden.
Benzine doe ik ook in de grasmaaier.

LPG wil ik in P gaan doen.

Qua performance is het verschil tussen LPG en Benzine naar mijn bescheiden ervaring nihil.
Voor LPG zijn er overigens wel 'oppeppers' waardoor de performance aanzienlijk hoger is (?) dan van benzine.

Ik ben het wel met je eens dat ik minder eer aan de P zal doen als ik em gas laat proeven.
Maar... van de centen die je uitspaart kan je bijvoorbeeld vaker de auto laten schoonmaken door proffesionals (even een verwenbeurt).

Overigens.... geld voor ieder niveau.... ik kan me voorstellen dat er meerdere mensen P gaan rijden als deze minder operationele kosten zou hebben.
De 928 met de gasinstallatie daar was flink vraag naar (veel bellers, veel email....).

Ik zou P eer aan doen als ik P toegankelijker zou maken.
Maar.... dat is niet zo mijn bedoeling geweest in eerste instantie..
Ik heb in een spontane opwelling de vraag zo geplaatst ivm de reis in combinatie met wat ik heb meegemaakt met een kanon van een 928 op gas en ik zag het kostenplaatje er ook bij en dacht.... waarom niet met een 911.
Dat is eigenlijk alles. Het is luchtig bedoeld. Maar ik kan me ook voorstellen dat als het mogelijk is.... er zeker meerderen zullen volgen die echt liefhebber zijn maar met een minder ruime beurs.

Sterker nog.... ik overweeg om een porsche te doneren of te sponsoren om er LPG in te laten leggen.... of het wel of niet kan, RVD of niet... Trail and Error.
Waarom? Ik ben en blijf wel ondernemer en investeerder van oorspronkelijke aard en houd wel van uitdaging.
Misschien. Kijk ik heb er geen bal verstand van.... maar via de gasinstallatie van kever naar kikker ??? mogelijk.


.


04 nov 2004 14:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
930 [ 911 Turbo ]
Brabant
Bericht 
Sorry dat ik je verkeerd heb begrepen.
Maar als je toch een porsche wil doneren, weet ik nog wel enkele goede doelen waar we gezamelijk aan kunnen doneren.


04 nov 2004 15:12
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Fred schreef:
horn schreef:
Begrijp uiteraard wel dat de zus van Fred daar niet in haar eentje de schuld van is :lol: :wink:


Ik zal het haar wel vragen als ze weer in de buurt is :roll:


Elke dag een keertje waarschijnlijk... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 nov 2004 17:04
Profiel
Bericht 
Mocht je serieus zijn, ik zou eens bellen met Henk Vendel, Lynbaan 29 , Heemskerk 0251 246060. Toevallig heb ik hem een paar maanden geleden dezelfde vraag gesteld, volgens hem was het mogelijk (en hij is dan ook LPG specialist en Porsche liefhebber). Succes.

Gerko
1978sc


11 nov 2004 22:09
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
hoek0201 schreef:
Mocht je serieus zijn

:roll: :^:

Overigens :res: voor de info :!: ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


12 nov 2004 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Porschisten;


Oké het is geen 911, maar toch....

http://www.chpltd.com/911_porsche_world/fuel.html
_________________________________________
Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!


19 jan 2005 1:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Blauwe Kikker schreef:
Sorry dat ik je verkeerd heb begrepen.
Maar als je toch een porsche wil doneren, weet ik nog wel enkele goede doelen waar we gezamelijk aan kunnen doneren.


Hallo Blauwe kikker!

Wàt een geweldige conversatie over dat gas zèg! Ik krijg zowaar de scheurbuik van het lachen; wat een figuren passeren hier de revue!

Nog even los van het feit of een 928 of een luchtgekoelde Porsche op gas kan lopen -daar wil ik graag ook nog even op in gaan- het volgende;

Voor de duidelijkheid: bij een boot reken je inderdaad meestal met liters per uur; een gemiddelde kruiser doet zo'n 4 tot 6 liter per uur (Diesel) Er zijn altijd van die sterke verhalen van mensen die beweren dat hun scheepsmotor nooit meer dan 5 liter per uur gebruikt, nou, de rekensom is eigenlijk heel simpel: Vermogen gedeeld door 5 is bij een dieselboot het gebruik per uur.
Dus als je met een boot met bv. 100 pk volgas vaart, doet ie hoe dan ook zo'n 20 liter per uur. Vaar je dan zeg maar 20 kilometer per uur, dan doe je het voor een gemiddelde kruiser echt niet slecht maar toch nog 1 op 1
EN GEEN 1 op 5 of 1 op 10 !
Voordat ik geveld werd door gezondheidsproblemen, heb ik een droom waargemaakt; zelf een boot ontwerpen en bouwen. Uiteindelijk werd het een uitdaging om zo snel mogelijk te gaan met zo min mogelijk brandstof.
Resultaat: een zeewaardig (wat heet) bootje van 15 meter lang en slechts 2 meter breed; een soort kano op anabole steroïden (ooit zo betiteld).
Een Golf turbo Diesel erin en opgekieteld tot zo'n 90 pk en het bootje liep ingetimmerd en wel 40 kilometer per uur en gebruikte daarbij slechts 18 liter per uur aan brandstof; jaaaa? 1 op 2 ?!
Natuurlijk werd het nòg gunstiger bij stationair varen; 2 liter per uur en liep dan toch nog 8 kilometer per uur; 1 op 4 dus...

Benzine varen is iets duurder; vermogen gedeeld door 4,
tweetakt buitenboordmotor delen door 3 en turbine delen door 2.5

Nog even over dat stomme gas; het is natuurlijk de toon die de muziek maakt en eerlijk gezegd stond de toon van degene die om informatie vroeg
mij ook niet geheel aan; interessant lopen doen op niets af, overigens ik heb meer hobby's; professor, en ik zou best een gesprekje met gasman of speedman of hoe ook willen hebben in mijn relaxte ambiance; ik heb een sofa waarop zeer comfortabel neergevleid kan worden en tijdens een consult leg ik gaarne mijn oor te luister...

Even serieus, Als een motor op benzine kan lopen, loopt ie natuurlijk ook op gas (het woord alleen al in deze context), maar goed, bij een luchtgekoelde motor komt een extra probleempje om de hoek; hoe verwarm je de verdamper... Bij Kevers ging dat als volgt:
Voordat het vloeibare gas de verdamper inging, werd het door een in de uitlaatpot gelast pijpje geleid; hierdoor zakte de temperatuur in de verdamper net zoveel als bij een gewone situatie echter omdat het gas niet door een met koelwater voorverwarmde verdamper liep, was het het hete vloeibare gas zelf wat ervoor zorgde dat de eindtemperatuur uiteindelijk niet onder het vriespunt kwam.
Of dit systeem nu nog mag weet ik niet maar je zou nu een klein kachelradiateurtje en electrisch circulatiepompje kunnen gebruiken in de uitgaande hete koelluchtstroom.
Omdat het materiaal van kleppen alsmede de zittingen bij Porsche, zeker bij de luchtgekoelde modellen van zeer hoogwaardige kwaliteit zal zijn, met stelliet en wellicht natriumgevulde kleppen, hoeft dat geen reden te zin om het technisch niet mogelijk te maken. Bovendien is gas (wéér dat woord),
erg "klopvast" ; de ontsteking kan altijd 3 tot 5 graden vroeger gezet met als prettige gevolg dat de eindtemperatuur van het uitlaatgas weer een acceptabel laag niveau heeft.

En wat betref meneer de brulkikker zou ik zeggen zet de tank inderdaad op het dak of liever op de Targabeugel want dan kan iedereen meteen zien dat het wéér gelukt is!
Wel even een heftrucksnelaansluting zodat ie snel nog afgekoppeld kan worden als ie weer in de wasstraat gaat...


16 nov 2008 3:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Adriaan, ik vind dit echt een waardevolle, leerzame post, een aanwinst op het forum :!:
Las met interesse je opmerkingen over verbruik van boten, heb daar zelf nooit zo bij stil gestaan. Als ik het zo ongeveer terug reken naar mijn afgelopen schuitjes dan klopt de rekentruc inderdaad wel ongeveer, iig bij vol gas.

Overigens wordt bij een luchtgekoelde wagen de LPG niet door koelwater maar door een zgn gasstift in de uitlaat verwarmd. Net als de verwarming, zeg maar.
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


16 nov 2008 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Adriaan schreef:
werd het door een in de uitlaatpot gelast pijpje geleid;

Radtdi schreef:
Overigens wordt bij een luchtgekoelde wagen de LPG niet door koelwater maar door een zgn gasstift in de uitlaat verwarmd. Net als de verwarming, zeg maar.

Dit is toch hetzelfde of lees ik het nu verkeerd?
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


16 nov 2008 10:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Adriaan schreef:
Hallo Blauwe kikker!

Wàt een geweldige conversatie over dat gas zèg! Ik krijg zowaar de scheurbuik van het lachen; wat een figuren passeren hier de revue!

:lol: :lol: Zei hij bijna 3 jaar na de laatste post in dit topic :mrgreen:
Ben benieuwd of de blauwe kikker ooit nog antwoord gaat geven
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


16 nov 2008 11:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
rolph schreef:
Waarom dan geen 968... als je toch centjes hebt....:

Is dus in lijn 924 --> 944 --> 968 als het om uiterlijk gaat.


Sinds wanneer word een 928 als poor mans Porsche bestempeld :shock:
Ik kom ook maar net kijken maar een 928 is qua onderhoud en kosten minstens zo duur als een 911 en komt in het rijtje NA de 968 :!: \

Maar back on topic. Een 928 op gas kan. Daar zijn er wel een aantal van.
Een 911 vraag ik me sterk af of het kan, zeker de 911 van voor 1997. Technish kan het motorblok daar volgens mij niet zomaar mee overweg.
En dan zit je inderdaad nog met het probleem waar je de gastank moet laten. Kan me inderdaad zomaar voorstellen dat die helemaal niet voorin mag zitten zoals Pascal al schrijft.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


16 nov 2008 11:16
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
WdePundert schreef:
Adriaan schreef:
werd het door een in de uitlaatpot gelast pijpje geleid;

Radtdi schreef:
Overigens wordt bij een luchtgekoelde wagen de LPG niet door koelwater maar door een zgn gasstift in de uitlaat verwarmd. Net als de verwarming, zeg maar.

Dit is toch hetzelfde of lees ik het nu verkeerd?


Ja, overbodige post... had het antwoord tijdens het lezen van de posts er boven al in mijn hoofd en vergeten het tijdig er uit te halen, sorry.
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


16 nov 2008 11:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
:wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


16 nov 2008 11:18
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.