Auteur |
Bericht |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Of lag het aan die Fisherman's Friends?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
31 jan 2008 16:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Er zal ook wel meer gebeurd zijn dan alleen spuiten (dat staat er ook), want 14K voor overspuiten... Dat is aan de prijs zeg maar.
|
31 jan 2008 16:26 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Die meneer is per jaar gemiddeld een kleine € 4.000 aan allerhande onderhoud kwijt en dat vind ik erg veel geld. Niet alleen absoluut gezien, maar ook als ik dat bedrag vergelijk met wat ik kwijt ben aan het onderhoud van mijn 3.2'tje. Natuurlijk klop ik een en ander wel even af (knock on wood!).
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
31 jan 2008 16:38 |
|
|
Bert986
2.7 Boxster 987.1Hoogeveen
|
Draagt weer bij aan de mythe dat een Porsche zo verschrikkelijk duur is in onderhoud.
|
31 jan 2008 18:05 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
In dit geval geen mythe.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
31 jan 2008 18:07 |
|
|
justin_w
|
Na dit verhaal ben ik toch wel benieuwd wat men hier gemiddeld per jaar kwijt is aan onderhoud. Hangt natuurlijk van de hoeveelheid km's en staat vd auto af etc.. Maar als we nou eens uitgaan van 10K km's pj. Ik denk namelijk dat er nogal wat verschil is met de opgave uit de autoweek.
|
31 jan 2008 18:20 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Nou, steek eens van wal...
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
31 jan 2008 18:27 |
|
|
justin_w
|
Wat betreft de 3.2 kan ik nog weinig zeggen, daar heb ik de auto te kort voor. De 930 is denk ik niet te vergelijken met een 3.2. Die kosten waren overigens wel hoog. Benzineverbruik lag gemiddeld 1:6, onderhoud vond ik ook duur. Was gemiddeld 4400EU kwijt tegen zo'n 10K pj, puur alleen voor onderhoud.
|
31 jan 2008 18:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Rond 2K per jaar bij 12-14K km.
_________________________________________ oud is beter
|
31 jan 2008 19:37 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
31 jan 2008 19:47 |
|
|
horn
PF #57
|
jaja, 15K voor een 3.2 met 460000 km op de teller. Succes met de verkoop!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jan 2008 20:16 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
binnenkort op mobile voor 23K met 133000 km
_________________________________________ oud is beter
|
31 jan 2008 20:23 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jan 2008 20:23 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Het is maar € 9.400,- all-in per jaar op basis van 20.000 km, dus € 783,- per maand!!!
Wat kost een gemiddeld Golfje in de lease (incl. brandstof)?
Dan heb je ook nog je 25% bijtelling.........
Laat ze bij mij maar het leasebedrag bij mijn salaris optellen, geen last van bijteling en dan rij ik dagelijks 911, ehhhhh dat doe ik natuurlijk al bijna 10 jaar!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
31 jan 2008 20:33 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
450000 Km
Dan moet die van mij nog bijna 3 ton erbij rijden.
In mijn huidige tempo duurt dat nog bijna 150 jaar
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
31 jan 2008 20:45 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Lijkt me zeker onrealistisch en overdreven. Kan het zelfs niet geloven.....
|
31 jan 2008 20:47 |
|
|
justin_w
|
15K
|
31 jan 2008 20:55 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
De reactie van test-koning ike uit Autoweek is zeker hard aangekomen; of dit artikel was een welbewuste aanloop naar een spetterende verkoop.. Nou ja, koop je de auto, d'n is 'ie in el kgeval al een beetje beroemd. En zit ie aardig goed in de lak, op wat roestpuntjes na .
|
31 jan 2008 22:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
die man denkt ook " nu of nooit"
_________________________________________ oud is beter
|
31 jan 2008 23:18 |
|
|
horn
PF #57
|
terecht, get (rid of) it when it's hot!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 jan 2008 23:24 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Hij komt hier wellicht nog wel eens langs, want vermeldde in het artikel dat er per se weer een 911 zou volgen na de huidige, die hij nu net lekker heeft ingereden
|
01 feb 2008 0:29 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
01 feb 2008 21:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ach, kan je tegen die tijd zeggen dat Porsche rijden je nog geen euro per jaar heeft gekost
|
01 feb 2008 21:49 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
tja, de mijne heeft half zoveel gelopen en ik kreeg helaas wat minder voor mijn Porsche (welke in de autokampioen heeft gestaan ):evil:
ook ik wens hem veel succes maar ik denk dat hij 15 mille op zijn buikje kan schrijven, just my 2 cents....
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
02 feb 2008 12:14 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Hij heeft natuurlijk wel een erg mooie kleur
Hij heeft natuurlijk wel een erg mooie kleur .
_________________________________________ NPC 0577
|
03 feb 2008 18:18 |
|
|