Auteur |
Bericht |
Joost
uhm... nog geeneen :(Provincie Utrecht
|
Cayenne GTS... een andere visie
Weet niet wat jullie er van vinden, maar m.i. brengt deze man het goed onder woorden...:
Cayenne GTS rant
-Joost-
_________________________________________ Sed primum vivere, hic et nunc.
|
01 feb 2008 13:55 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Naar mijn mening een zeer slecht verhaal van een zielig en gefrustreerd individu.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
01 feb 2008 13:59 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Toch zitten er stukken in waar ik het volledig mee eens ben, en waardoor ik steeds minder en minder begin te voelen voor de huidige Porsche generatie.
Zelf begin ik ook steeds meer en meer te ondervinden dat de snelle verkoop het meest belangrijke is, er word "te" weing tijd in de klantenrelatie gestoken.
Tijdens het afgelopen salon in Brussel niets vernomen van Porsche, ben dus ook niet naar hun stand geweest. Heb namelijk geen zin om mij aan de ene of andere Hostess te vragen of ik misschien even de stand zou mogen betreden.
Vroeger was de stand van Porsche gewoon toegankelijk en nadien kregen alle klanten gewoon een uitnodiging voor de stand.
Nu worden de eventuele kopers gecontacteerd of diegene die gaan vragen of ze een uitnodiging kunne krijgen.
Maar ja is de keuze van Porsche, ben gelukkig met mijn 356'jes en de RS. De 4S is de deur uit en ik vrees dat de Cayenne snel zal volgen.
Ik weet maar al te goed dat bedrijven er zijn om geld te verdienen, en liefts zoveel mogelijk, maar als het er te dik opligt en dit nog slechts het enige is, pas ik.
Porsche is nog steeds mijn Passie, maar vraag me af of dit ook nog geld voor de Top van Porsche
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 feb 2008 14:53 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Jouw verhaal is een stuk genuanceerder en kan ik mij meer in vinden dan het "blinde" geschop in onderhavig artikel.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
01 feb 2008 14:57 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Wat je er ook van vindt, grappig is het wel. De man schrijft goed:
"I don’t care how much you can make a 5,500-lb. SUV “dance,” because doing a GTS version of the Cayenne for the street is like putting tap shoes on a rhino."
Heeft hij echt ongelijk? Is de Cayenne GTS nou een SUV of een sportwagen?
|
01 feb 2008 14:59 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Schrijfstijl komt wel heeeel bekend voor.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
01 feb 2008 15:02 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Ik weet het, Porsche is te succesvol geworden. Bij de dealer vind ik dat je het ook merkt, als je het laatste jaar geen P gekocht hebt of maar voor een basismodelletje komt kijken zul je een tijd mogen wachten. Als klap op de vuurpeil kloeg men een tijdje terug dat de man voor ons, die zijn 997 4S cabrio kwam afhalen, een uur te laat was. En hierdoor was de verkoper nutteloos vroeg opgestaan. WHO CARES, die man heeft daar wel eventjes 125.000 euro achtergelaten. Vroeger was het kopen van een Porsche een evenement, nu is het gewoon een zakelijke transactie geworden. Denk dat er tegenwoordig wekelijks wel flink wat wagens van 125.000 euro en meer over de toonbank gaan. Ze denken er gewoon niet meer bij na dat mensen daar hard voor moeten werken. Hopelijk gaat het geen BMW vormen aannemen, daar moet je blij zijn dat je de wagen MAG kopen...
Nuja denk dat het elders (Ferrari, Aston) ook niet beter is
En over het autosalon, als je dealer er rondloopt die dag zal hij meestal wel naar je toe komen om je uit te nodigen. Maar gaan vragen om binnen te mogen, daar doen we ook niet aan mee
|
01 feb 2008 17:47 |
|
|
horn
PF #57
|
ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat het bij Aston dus écht wel heel anders is. Daar schijnen ze je dus het gevoel te geven dat jij deze maand de enige bent die een Aston heeft gekocht. "Fijn meneer, dank u wel. Verder nog iets van uw dienst?" En zo hoort het. Ook als je een nieuwe Panda koopt. Als je neerkijkt op iemand die een nieuwe Panda komt afhalen, moet je geen Fiat dealer worden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 01 feb 2008 20:20, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 feb 2008 18:01 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
On Topic (verwijst naar Horn!...)
Man's stijl is kankeren en zo, maar inhoudelijk heeft hij gelijk als Porsche probeert om een Cayenne te laten aansluiten bij hun categorie SPORTwagens
Natuurlijk de Cayenne is meer/minder bloedsnel, maar daar gaat het even niet over in de vergelijking, vind ik (ook).
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 feb 2008 18:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.
@ gast - goed dat je erop wijst.
mod by horn - daar Paul van Engelen graag zelf wil zeggen dat hij vind dat het woord kankeren gewoon moet kunnen, heb ik de rest van mijn post weggehaald. Omdat hij daaruit opmaakt dat ik (uiteraard ) mijn mening als norm stel. Iets dat hier over het algemeen juist aan hem is voorbehouden. en dat wil ik niet in de weg zitten.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 01 feb 2008 20:19, in totaal 3 keer bewerkt.
|
01 feb 2008 18:34 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Marcel, je opmerking is zonder twijfel goed bedoeld maar dit 'gebruikelijke' woord moet naar mijn mening kunnen.
Uiteraard vindt Horn dat zijn mening de norm zet en reageerde dus al voor mij.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 feb 2008 19:24 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ferrari weet ik niet, maar ook van goede bron, weet ik dat het bij Aston anders is in België.
Daar heb je trouwens nog een meewerkende patron
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 feb 2008 20:16 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Wel grappig dit draadje. Zit net een artikel in het auto jaarboek van 1986 te lezen (ja ik weet het, ik loop nog een eind achter)
Ook daar wordt Porsche afgeschilderd als 'ze slaan een verkeerde weg in', 'het is te commercieel', 'de passie verdwijnt nu toch echt uit het merk' etc.
En nu we daar ruim 20 jaar later op terug kijken zeggen we 'Vroeguh maakte Porsche nog echt autos met passie'.
Ik ben dus heel benieuwd hoe we in 2030 over de huidige modellen praten.
(ik weet namenlijk het antwoord al )
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 feb 2008 23:39 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als Porsche dan nog bestaat, is het een gewoon alledaags merk geworden zoals Mercedes en BMW.
In de jaren 80 keek je nog om als je een Porsche zag voorbij komen. Doe je dit vandaag zit je tegen de avond met een stramme nek.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 feb 2008 0:27 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
'K weet het niet hoor.. vorige week kwam ik op een ritje van 15 km 3 Aston's tegen.. . Ik heb geen ervaring met de arrogantie van Porsche dealers, ik ben er nog nooit geweest. Ik kan het mij wel voorstellen, maar het heeft denk ik meer te maken met een veranderende maatschappij.
|
02 feb 2008 0:39 |
|
|
Jort
Groningen
|
Het alternatief is ..uiteindelijk een Russische, Chinese of Indische Porsche, die wellicht wel wat zeldamer is...die eerste jaren. Totdat ze voor €10,000 een instapper (geproduceerd in het Oosten natuurlijk) op de markt zetten.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 02 feb 2008 1:52, in totaal 2 keer bewerkt.
|
02 feb 2008 0:42 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Misschien gaan ze wel dezelfde kant uit met hun V8
Nu 3 Astons op 15km zal je niet elke dag gebeuren met Porsche daarentegen, vergeet niet dat de Cayenne ook een Porsche is
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 feb 2008 0:43 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Tja in '93 maakte ze nog 50 wagens per jaar, nu 5000. En sinds ze onafhankelijk zijn geworden denk ik dat dit aantal nog serieus de hoogte in moet om te kunnen overleven.
|
02 feb 2008 10:54 |
|
|
Super Carrera
|
De Cayenne is de énige Porsche waar ik niet warm van wordt. Mijn vrouw opteert voor eentje, maar ik wil er beslist niet aan, 10 keer liever een Range Rover dan.
Dat is het treurigste van die hele Cayenne-generatie: dat je er thuis úberhaupt strijd over hebt of je er eentje in de garage gaat zetten... dat is Porsche onwaardig...
|
02 feb 2008 11:01 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Vorig jaar hebben ze er een stuk of 7.000 gemaakt, en ik dacht dat hun maximum capaciteit iets van een 10,000 stuks was.
Je kan op 2 manieren verder. De volle capaciteit van je gebouwen benutten en enkel investeren in het behoud ervan of gaan uitbreiden. Serieus uitbreiden neemt een stijging van de kosten met zich mee en vraagt een grotere productie en een daling van exclusiviteit.
Je kan natuurlijk ook eerst zien dat je je volle capaciteit benut en dan de prijzen aanpassen om alle kosten te blijven betalen. Maakt de wagen exclusiever en de kans dat de winsten per kop groter worden.
Dit is uiteraard vrij simpel geschreven want zoiets is veel complexer, maar enkel maar om aan te geven dat niet in alle sectoren meer beter is.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 feb 2008 11:13 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Ja tuurlijk, snap wel wat je bedoelt. En op korte termijn maak ik me nog geen zorgen, ze hebben nog steeds een contract met Ford lopen voor motoren en onderdelen. Maak me eerder zorgen voor de periode erna wanneer ze Ford's onderdelenmagazijn niet meer kunnen gebruiken (of alvast niet meer onder dezelfde voorwaarden).
Maarja neemt niet weg dat het een fantastisch merk is, met als toppers de DBS en vooral de V8 Vantage (die zelfs nog niet eens overdreven geprijsd is, in vergelijking met zijn broers).
|
02 feb 2008 11:20 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
just curious : is hier ergens een draadje over of niet, want ik ben wel benieuwd naar de reden(en) hiervoor.....
|
02 feb 2008 17:43 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Comfort,
Elke 350 à 400 km gaan tanken voor een wagen die dik 30,000km per jaar doet is alles behalve comfortabel.
Ik wist dat de wagen veel ging verbruiken, maar had niet verwacht dat ik het als erg oncomfortabel ging ervaren.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 feb 2008 18:05 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
hmm herkenbaar Paul. Als ik met de BMW flink door blaas sta ik ook iedere 350 à 400 km aan de pomp en daar word je inderdaad goed moe van. Gaat niet om de hoeveel euro's die je weer moet af tikken maar de verplichte stop die altijd net even niet uit komt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
02 feb 2008 22:46 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Gaat mij een beetje om de combinatie, dus zeggen dat de € van het tanken me helemaal niets doen, zou niet echt correct zijn.
€ 10,000 aan brandstof gecombineerd met 84 verplichte stops per jaar is en beetje teveel van het goede.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
03 feb 2008 13:48 |
|
|