Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:11



Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Cayenne GTS... een andere visie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
uhm... nog geeneen :(
Provincie Utrecht
Bericht Cayenne GTS... een andere visie
Weet niet wat jullie er van vinden, maar m.i. brengt deze man het goed onder woorden...:
Cayenne GTS rant
-Joost-
_________________________________________
Sed primum vivere, hic et nunc.


01 feb 2008 13:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
Naar mijn mening een zeer slecht verhaal van een zielig en gefrustreerd individu.
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


01 feb 2008 13:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Toch zitten er stukken in waar ik het volledig mee eens ben, en waardoor ik steeds minder en minder begin te voelen voor de huidige Porsche generatie.

Citaat:
Wiedeking’s idolatry of short-term profits over everything else is well known.

Look at the profits! We’re the most profitable car company IN THE WORLD! To Hell with legacy, to Hell with history, to Hell with brand image, to Hell with whatever it is the company once stood for!


Zelf begin ik ook steeds meer en meer te ondervinden dat de snelle verkoop het meest belangrijke is, er word "te" weing tijd in de klantenrelatie gestoken.

Tijdens het afgelopen salon in Brussel niets vernomen van Porsche, ben dus ook niet naar hun stand geweest. Heb namelijk geen zin om mij aan de ene of andere Hostess te vragen of ik misschien even de stand zou mogen betreden.

Vroeger was de stand van Porsche gewoon toegankelijk en nadien kregen alle klanten gewoon een uitnodiging voor de stand.
Nu worden de eventuele kopers gecontacteerd of diegene die gaan vragen of ze een uitnodiging kunne krijgen.

Maar ja is de keuze van Porsche, ben gelukkig met mijn 356'jes en de RS. De 4S is de deur uit en ik vrees dat de Cayenne snel zal volgen.

Ik weet maar al te goed dat bedrijven er zijn om geld te verdienen, en liefts zoveel mogelijk, maar als het er te dik opligt en dit nog slechts het enige is, pas ik.

Porsche is nog steeds mijn Passie, maar vraag me af of dit ook nog geld voor de Top van Porsche :?
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


01 feb 2008 14:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
Jouw verhaal is een stuk genuanceerder en kan ik mij meer in vinden dan het "blinde" geschop in onderhavig artikel.
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


01 feb 2008 14:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Wat je er ook van vindt, grappig is het wel. De man schrijft goed:

"I don’t care how much you can make a 5,500-lb. SUV “dance,” because doing a GTS version of the Cayenne for the street is like putting tap shoes on a rhino." :D

Heeft hij echt ongelijk? Is de Cayenne GTS nou een SUV of een sportwagen? :roll:


01 feb 2008 14:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
Schrijfstijl komt wel heeeel bekend voor.
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


01 feb 2008 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Toch zitten er stukken in waar ik het volledig mee eens ben, en waardoor ik steeds minder en minder begin te voelen voor de huidige Porsche generatie.


Ik weet het, Porsche is te succesvol geworden. Bij de dealer vind ik dat je het ook merkt, als je het laatste jaar geen P gekocht hebt of maar voor een basismodelletje komt kijken zul je een tijd mogen wachten. Als klap op de vuurpeil kloeg men een tijdje terug dat de man voor ons, die zijn 997 4S cabrio kwam afhalen, een uur te laat was. En hierdoor was de verkoper nutteloos vroeg opgestaan. WHO CARES, die man heeft daar wel eventjes 125.000 euro achtergelaten. Vroeger was het kopen van een Porsche een evenement, nu is het gewoon een zakelijke transactie geworden. Denk dat er tegenwoordig wekelijks wel flink wat wagens van 125.000 euro en meer over de toonbank gaan. Ze denken er gewoon niet meer bij na dat mensen daar hard voor moeten werken. Hopelijk gaat het geen BMW vormen aannemen, daar moet je blij zijn dat je de wagen MAG kopen...

Nuja denk dat het elders (Ferrari, Aston) ook niet beter is :?

En over het autosalon, als je dealer er rondloopt die dag zal hij meestal wel naar je toe komen om je uit te nodigen. Maar gaan vragen om binnen te mogen, daar doen we ook niet aan mee :!:


01 feb 2008 17:47
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Godspeed schreef:
Nuja denk dat het elders (Ferrari, Aston) ook niet beter is :?

ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat het bij Aston dus écht wel heel anders is. Daar schijnen ze je dus het gevoel te geven dat jij deze maand de enige bent die een Aston heeft gekocht. "Fijn meneer, dank u wel. Verder nog iets van uw dienst?" En zo hoort het. Ook als je een nieuwe Panda koopt. Als je neerkijkt op iemand die een nieuwe Panda komt afhalen, moet je geen Fiat dealer worden... :evil:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


Laatst bijgewerkt door horn op 01 feb 2008 20:20, in totaal 1 keer bewerkt.



01 feb 2008 18:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
On Topic :!: :) (verwijst naar Horn!...)

Man's stijl is kankeren en zo, maar inhoudelijk heeft hij gelijk als Porsche probeert om een Cayenne te laten aansluiten bij hun categorie SPORTwagens :idea:
Natuurlijk de Cayenne is meer/minder bloedsnel, maar daar gaat het even niet over in de vergelijking, vind ik (ook).
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


01 feb 2008 18:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
(verwijst naar Horn!...)

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.

@ gast - goed dat je erop wijst.

mod by horn - daar Paul van Engelen graag zelf wil zeggen dat hij vind dat het woord kankeren gewoon moet kunnen, heb ik de rest van mijn post weggehaald. Omdat hij daaruit opmaakt dat ik (uiteraard :roll: ) mijn mening als norm stel. Iets dat hier over het algemeen juist aan hem is voorbehouden. en dat wil ik niet in de weg zitten.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


Laatst bijgewerkt door horn op 01 feb 2008 20:19, in totaal 3 keer bewerkt.



01 feb 2008 18:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Marcel, je opmerking is zonder twijfel goed bedoeld maar dit 'gebruikelijke' woord moet naar mijn mening kunnen.

Uiteraard vindt Horn dat zijn mening de norm zet en reageerde dus al voor mij. :x
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


01 feb 2008 19:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Godspeed schreef:
Nuja denk dat het elders (Ferrari, Aston) ook niet beter is :?


Ferrari weet ik niet, maar ook van goede bron, weet ik dat het bij Aston anders is in België.

Daar heb je trouwens nog een meewerkende patron :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


01 feb 2008 20:16
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Wel grappig dit draadje. Zit net een artikel in het auto jaarboek van 1986 te lezen (ja ik weet het, ik loop nog een eind achter)

Ook daar wordt Porsche afgeschilderd als 'ze slaan een verkeerde weg in', 'het is te commercieel', 'de passie verdwijnt nu toch echt uit het merk' etc.

En nu we daar ruim 20 jaar later op terug kijken zeggen we 'Vroeguh maakte Porsche nog echt autos met passie'.

Ik ben dus heel benieuwd hoe we in 2030 over de huidige modellen praten.
(ik weet namenlijk het antwoord al :lol: )
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


01 feb 2008 23:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Als Porsche dan nog bestaat, is het een gewoon alledaags merk geworden zoals Mercedes en BMW.

In de jaren 80 keek je nog om als je een Porsche zag voorbij komen. Doe je dit vandaag zit je tegen de avond met een stramme nek.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


02 feb 2008 0:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
'K weet het niet hoor.. vorige week kwam ik op een ritje van 15 km 3 Aston's tegen.. :shock: . Ik heb geen ervaring met de arrogantie van Porsche dealers, ik ben er nog nooit geweest. Ik kan het mij wel voorstellen, maar het heeft denk ik meer te maken met een veranderende maatschappij.


02 feb 2008 0:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Het alternatief is ..uiteindelijk een Russische, Chinese of Indische Porsche, die wellicht wel wat zeldamer is...die eerste jaren. Totdat ze voor €10,000 een instapper (geproduceerd in het Oosten natuurlijk) op de markt zetten. :mrgreen: :wink:
_________________________________________
Tjolk.


Laatst bijgewerkt door Jort op 02 feb 2008 1:52, in totaal 2 keer bewerkt.



02 feb 2008 0:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Misschien gaan ze wel dezelfde kant uit met hun V8 :?:

Nu 3 Astons op 15km zal je niet elke dag gebeuren met Porsche daarentegen, vergeet niet dat de Cayenne ook een Porsche is :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


02 feb 2008 0:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Misschien gaan ze wel dezelfde kant uit met hun V8 :?:


Tja in '93 maakte ze nog 50 wagens per jaar, nu 5000. En sinds ze onafhankelijk zijn geworden denk ik dat dit aantal nog serieus de hoogte in moet om te kunnen overleven.


02 feb 2008 10:54
Profiel WWW
Bericht 
De Cayenne :elephant: is de énige Porsche waar ik niet warm van wordt. Mijn vrouw opteert voor eentje, maar ik wil er beslist niet aan, 10 keer liever een Range Rover dan.

Dat is het treurigste van die hele Cayenne-generatie: dat je er thuis úberhaupt strijd over hebt of je er eentje in de garage gaat zetten... dat is Porsche onwaardig... :shaking:


02 feb 2008 11:01
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Godspeed schreef:
ppp 356 schreef:
Misschien gaan ze wel dezelfde kant uit met hun V8 :?:


Tja in '93 maakte ze nog 50 wagens per jaar, nu 5000. En sinds ze onafhankelijk zijn geworden denk ik dat dit aantal nog serieus de hoogte in moet om te kunnen overleven.


Vorig jaar hebben ze er een stuk of 7.000 gemaakt, en ik dacht dat hun maximum capaciteit iets van een 10,000 stuks was.

Je kan op 2 manieren verder. De volle capaciteit van je gebouwen benutten en enkel investeren in het behoud ervan of gaan uitbreiden. Serieus uitbreiden neemt een stijging van de kosten met zich mee en vraagt een grotere productie en een daling van exclusiviteit.

Je kan natuurlijk ook eerst zien dat je je volle capaciteit benut en dan de prijzen aanpassen om alle kosten te blijven betalen. Maakt de wagen exclusiever en de kans dat de winsten per kop groter worden.

Dit is uiteraard vrij simpel geschreven want zoiets is veel complexer, maar enkel maar om aan te geven dat niet in alle sectoren meer beter is.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


02 feb 2008 11:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Dit is uiteraard vrij simpel geschreven want zoiets is veel complexer, maar enkel maar om aan te geven dat niet in alle sectoren meer beter is.


Ja tuurlijk, snap wel wat je bedoelt. En op korte termijn maak ik me nog geen zorgen, ze hebben nog steeds een contract met Ford lopen voor motoren en onderdelen. Maak me eerder zorgen voor de periode erna wanneer ze Ford's onderdelenmagazijn niet meer kunnen gebruiken (of alvast niet meer onder dezelfde voorwaarden).

Maarja neemt niet weg dat het een fantastisch merk is, met als toppers de DBS en vooral de V8 Vantage (die zelfs nog niet eens overdreven geprijsd is, in vergelijking met zijn broers).


02 feb 2008 11:20
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
De 4S is de deur uit en ik vrees dat de Cayenne snel zal volgen.

just curious :wink: : is hier ergens een draadje over of niet, want ik ben wel benieuwd naar de reden(en) hiervoor..... :?:


02 feb 2008 17:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Comfort,

Elke 350 à 400 km gaan tanken voor een wagen die dik 30,000km per jaar doet is alles behalve comfortabel.

Ik wist dat de wagen veel ging verbruiken, maar had niet verwacht dat ik het als erg oncomfortabel ging ervaren.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


02 feb 2008 18:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
hmm herkenbaar Paul. Als ik met de BMW flink door blaas sta ik ook iedere 350 à 400 km aan de pomp en daar word je inderdaad goed moe van. Gaat niet om de hoeveel euro's die je weer moet af tikken maar de verplichte stop die altijd net even niet uit komt.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


02 feb 2008 22:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Gaat mij een beetje om de combinatie, dus zeggen dat de € van het tanken me helemaal niets doen, zou niet echt correct zijn.

€ 10,000 aan brandstof gecombineerd met 84 verplichte stops per jaar is en beetje teveel van het goede.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


03 feb 2008 13:48
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.