Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 apr 2025 0:46

Antwoord op onderwerp  [ 842 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 34  Volgende
M'n eigen 356 speedster bouwen: BIJNA KLAAR! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
Gaaf project, Speedy! ziet er goed uit. Vooral details als je handrem maken zoiets je "eigen ding". Errug gaaf!
Zou trouwens zeker voor de Scat-pook gaan. Met de hoes in de kleur van het interieur valt het niet eens op dat ie zo modern is volgens mij.

Nog een kleinigheidje: Draai nog een extra moer op het onderste draadeindje van de vooras. Dit punt raakt het eerste de weg als je per ongeluk een keer aan de grond zit, en dan beschadigt de draad gelijk.

Verder ziet ie er nu al helemaal top uit!
Komen er trouwens ook van die oude decals op? Ben ik wel een voorstander van, maar dat is volgens mij geen geheim :wink: ...

04 jan 2008 11:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Yep! Die stickers komen er zeker op!

Hij wordt heel 'racy' en na heel lang nadenken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een zwarte Speedster met een rood lederen interieur het fraaist vind.

Hij wordt dus zwart met van voor tot achter over de gehele wagen een rode baan van ca. 50 cm breed met aan weerszijden een wit baantje van ca. 1 cm. (past 't mooist bij een rood lederen interieur :wink: )

Op de spatborden komt het bekende Pegasus-paardje en er komen voor, achter en op de 2 portieren grote witte rondjes voor het nummer. Verder komen er -waarschijnlijk- stickers op van Heuer (van de rallytimer die wordt gemonteerd), Koni (maar wel de oude met vleugeltjes), etcetera...

het 'nummer' wordt trouwens 67 (mijn geboortejaar én het jaar van het chassis dat als basis dient) met een vette knipoog naar het bekende 76-logo (staat dat niet op de kever van jouw Avatar?)...

Je-weet-wel... Deze:

Afbeelding

Nog een hele lange weg te gaan, dus...

Maar wel héééééél erg leuk (en leerzaam).

Laatst bijgewerkt door Black Betty op 04 jan 2008 17:35, in totaal 1 keer bewerkt.

04 jan 2008 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Lijkt me ontzettend gaaf, Speedy!
Die kever van mijn avatar is overigens mijn "ride", en "Union 76" is idd het thema...

Ik zag op Keversite dat je nog een versnellingsbak moest kiezen bij je AN-motor, ik zou voor een lange keverbak gaan (als ie tenminste niet is om te sprinten, dan geldt: hoe korter hoe beter).

Ik zie op de foto dat er op je onderstel een bak met pendelassen moet komen. Lange pendelasbakken zijn noet makkelijk te vinden, maar ze zijn er wel. Je zou natuurlijk nog een Berg 5-bak kunnn kiezen, www.Kaagkevers.NL kan deze oa leveren.

Natuurlijk ziojn er nog wel meer mogelijkheden voor bakken, maar dan zul je het chassis moeten aanpassen naar draagarmen. en aangezien dat net af is lijkt me dat een beetje zonde.

Succes met de bouw, ziet er goed uit!!

04 jan 2008 16:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Afbeelding

:wink: :roll:

04 jan 2008 16:13
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
Ondanks wat vervelende en 'time consuming' persoonlijke omstandigheden :( heb ik toch weer wat dingetjes gedaan aan 'mijn Speedster'. :D

Allereerst heb ik de assteunen definitief gemonteerd (en zoals het hoort: ónder de auto :wink: ).
Ik heb de assteunen gematteerd en geborsteld. Ik vind dat een mooi gezicht; mooier en een sportievere look dan gepolijst.

Het resultaat mag -naar mijn mening- gezien worden!

De assteun om de vooras:
Afbeelding

De assteun onder de auto:
Afbeelding
(Vanwege de casterchims heb ik de gaten iets uit moeten slobben om het passend te krijgen :roll: . de bouten zitten er slechts tijdelijk doorheen om de steunen op de juiste plaats te houden tijdens het vastzetten)

De assteunen van boven gezien:
Afbeelding

Op bovenstaande foto zijn tevens de moeren te zien die ik op de spoorstangen heb laten lassen (daarna heb ik ze gepolijst en ik heb de spoorstangen zwart gespoten). Dat is straks gemakkelijk uitlijnen: bacootje erop en draaien maar :wink: ...

Daarna de stuurdemper gemonteerd (rood en van koni). Er zat een sticker met het bekende driehoekje van Koni op, maar aangezien mijn auto een 1957-look moet krijgen, is die sticker vervangen voor de door Koni in de jaren 50 gevoerde versie (met speciale dank aan Koni die me geheel gratis 10 stickers ter beschikking hebben gesteld. Ik zal ook de sticker op de schokbrekers vervangen door deze 'tijdcorrecte' stickers).

Afbeelding

Overall look (Koni-sticker zit er hier nog niet op):

Afbeelding

En nog eentje (nu mét sticker):
Afbeelding

En nog eentje (nu zijn de assteunen ook goed te zien. Daarnaast heb ik de rubbers van de stabi vervangen door Ueber-rubbers van Urethaan en heb ik de stabi gemonteerd met RVS-klemmen. Deze pasten veel beter dan die ik had):
Afbeelding

En nog eentje om het af te leren:
Afbeelding

@ Ome Sander: leuk om je een keer gesproken te hebben (in Rosmalen). Gaaf ding die Kever van je!

18 jan 2008 23:59
Profiel
PorscheForum Rookie
356
brabant
Bericht 
Met veel plezier zie hier een echt bouwmodel uit de verf komen!
Dit is nu echt een droom van mij,om eens een keer een echt bouwmodel te maken (doe het alleen in schaal 1:24 :roll: )
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Maar ik zal het alleen met de bouw van mijn modelgarages moeten doen :?

SUPER PROJECT! HEEL MOOI!

Groet van een andere kit bouwer (1:24)

Wilco

www.wilcosdioramas.com
mijn grote hobby is garagedioramas 1:24 bouwen kijk op www.wilcosdioramas.com

02 feb 2008 12:18
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Speedy: :res:

Wilco: :res:

Echt diepe buiging hoor jongens. 8)

02 feb 2008 13:17
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Dat ziet er goed uit! De 1:24 ook trouwens 8)

02 feb 2008 15:16
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Complimenten voor beiden. Ziet er goed uit.

02 feb 2008 16:01
Profiel WWW
Vinkeveen
Bericht 
Het bouwproject heeft eventjes stilgelegen, maar inmiddels ben ik weer lekker aan het prutsen geweest. 8)

Doordat iemand een week of 4 geleden achter op m'n Peugeot 404 is gereden terwijl ik erin zat :o had ik last van m'n rug en was klussen niet echt 'lekker'. Nu m'n rug weer oké is, ben ik maar weer lekker aan de slag gegaan.

Allereerst heb ik de hoofdremcilinder en het pedalenset gemonteerd.

Daarna heb ik de remleidingen gelegd (zo mooi en strak mogelijk; nu kan/kon 't nog).

Tot slot heb ik de schokbrekers aan de voorkant geplaatst.

De stand van zaken is nu dus:

Afbeelding
De hoofdremcilinder, de schokbreker(s) en de remleidingen

Afbeelding
En ook hier zijn de schokbrekers voorzien van de fifties Koni-stickers...

Afbeelding
De remleidingen aan de achterkant. De lus ligt erin omdat het chassis ingekort is...

Afbeelding
Niet zomaar flexibele remleiding, maar RVS-omwonden kevlarleidingen met TüV-goedkeuring van Fischer...

Afbeelding
En zo staat 't er nu bij...

Ik heb ook weer wat onderdelen laten poedercoaten: de stuurstang, de remtrommels (alleen aan de buitenkant natuurlijk) en de houders voor de rubberen veerstops aan de achterkant.

Ik heb de remtrommels trouwens zwart laten poedercoaten. Ik heb getwijfeld tussen zilver/alu en zwart, maar uiteindelijk heb ik besloten om ze zwart te laten coaten.

De reden hiervoor is dat ik van die skins zou kunnen monteren als ik een alu-look wil hebben en ik vind zwarte trommels bij een zwarte auto mooi(er) staan (ja, ja... De kogel is door de kerk: mijn Speedster wordt zwart).

Hierdoor krijg je de look van de pre-1956 trommels en het idee kwam toen ik deze tijdens de oldtimerbeurs in 't Mecc in Maastricht zag staan:

Afbeelding

en deze:
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Black Betty op 15 feb 2008 21:30, in totaal 1 keer bewerkt.

15 feb 2008 20:56
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
leuk, weer schot in de zaak. klote van je rug - 404 reparabel? succes en hou ons op de hoogte!

15 feb 2008 20:59
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
Ja, de 404 is inmiddels al gerepareerd (toevallig vandaag opgehaald bij het schadeherstelbedrijf).

De schade aan de 404 bedroeg € 2.200,00...

De schade aan de (spiksplinternieuwe) VW Passat Variant was ruim € 5.000,00!!! :lol:

De 404 stamt uit een tijd toen er nog geen sprake was van kreukelzones. De achterbumper is van 2mm dik RVS (bikkelhard) en zit gemonteerd aan een joekel van een H-profiel...

Bij de 404 was alleen de bumper gedeukt (wel € 1.220,00 voor een andere bumper, want m'n auto is uit begin 1962 en er zat een bumper op die alleen in '60, '61 en de eerste drie maande van '62 was gemonteerd). RVS is zo hard dat je dat ook niet uit kunt deuken zonder dat je dat ziet...

Bij de Passat lag de bumper eraf, de koplampen waren stuk, de grille was 'non existing' en de motorkap stond in een knik. Bovendien stroomden diverse vloeistoffen over straat...

15 feb 2008 21:36
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Respect voor je project Speedy. Anderen dromen, jij doet het gewoon.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

16 feb 2008 12:24
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Echt een superproject. Kun je niet een keer een kijkdag organiseren :wink:

16 feb 2008 21:11
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Hey Speedy,

Ik blijf dit soort projectjes gaaf vinden, en ooit, ooit moet ik dit van mijzelf ook doen een eigen auto bouwen. Ik ben dan ook benieuwd voor welk fabrikaat kit je gekozen hebt, want dat heb ik nog niet terug kunnen lezen in dit draadje en wat je overweging is geweest voor dit merk te gaan.

25 maart 2008 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Speedy prachtig gewoon, tis de eerste keer dat ik het topic zie! 8)
Neem veel fotos want we willen alles graag zien. Kga het nu zeker blijven volgen dit project, wie weet kan ik er iets uit leren en de mirobe overkrijgen... de drang om een oudere porschenog erbij te hebben is altijd wel al groot als je er al een "moderenere" bezit.
Veel Succes man!!!

25 maart 2008 22:46
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
En als je dan een oude hebt, bestaat de kans dat die de voorkeur krijgt op de modernere :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 maart 2008 0:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Is het op dat moment dat je moet beseffen of toegeven dat je porschist bent ? :) We komen er nog :D

26 maart 2008 0:14
Profiel WWW Facebook 
Vinkeveen
Bericht 
Net uit Amerika weer een setje mooie accessoires ontvangen: GT-mirrors...

AfbeeldingAfbeelding

Het zijn dezelfde spiegels dan die op de Carrera's en de 550's werden toegepast en het is een linker en rechter (zoals bij de originele GT-Mirrors ook het geval was.

Ik ben behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit: mooi strak en alle metalen delen zijn van RVS...

En zo ziet dat eruit als ze gemonteerd zijn:
http://wwwdocsmy.sites.questserver.nl/? ... mat=normal

Overigens heeft deze Speedster nóg een feature die ik wil: een centre-fill tankdop (door de kofferklep heen)

27 maart 2008 23:46
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Speedy356 schreef:
Overigens heeft deze Speedster nóg een feature die ik wil: een centre-fill tankdop (door de kofferklep heen)

ziet er idd gaaf uit, maar... bedenk heel goed dat dat een hele gevaarlijke is!
Bij de geringste aanrijding scheurt het kofferdeksel de tankhals van de tank af, met alle risico's vandien
Dergelijke tankdoppen/vulnekken zijn niet voor niets al heel lang geleden verboden in de racerij...

28 maart 2008 2:06
Profiel WWW
Vinkeveen
Bericht 
Bij polyester kofferkleppen en stalen tankhals zal dat wel meevallen... :wink:

Maar je hebt gelijk.

Van de andere kant is het -net als bij veel andere klassiekers- nou sowieso niet de allerveiligste auto die je kunt verzinnen: geen gordels, een starre vooras, tank voorin, stevige motor achterin, trommelremmen rondom, etcetera...

28 maart 2008 10:04
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
rijdende doodskist dus. wordt wel erg gaaf.

28 maart 2008 18:21
Profiel
Vinkeveen
Bericht 
Nu heb ik wel wat heel stoers op de kop getikt:

Een achterstabi van een (echte) 356A. Past -kennelijk- ook onder de versnellingsbak en pendelassen van de kever, dus ook bij m'n Speedster! :wink:

In 1 van de lussen staat een rondje met daarin '59 en in de metalen dwarsstang staat nog vaag Porsche te lezen. Die stang is -helaas- een aantal keren geverfd waardoor je het bijna niet meer ziet staan. Ik denk dat ik die verf er maar met afbijt afhaal en dan in de chassislak zet...

De canvas lussen en lippen zijn nog in prima staat, niet droog of doorgeschuurd, het metaal verkeert nog in prima staat en de schroeven en (borg)moeren ogen authentiek. Alleen de 2 splitpennen zitten er niet bij, maar die zijn overal te koop.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

04 apr 2008 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex Porsche 356 Speedster Replica Ex Porsche 964 C4 Porsche 356 OUTLAW under construction.
Achterveld
Bericht 
Top speedy mooi erg mooi zn stabi.........

14 apr 2008 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Wat een gaaf ding!! Altijd leuk om tijdsgerelateerde tuningparts te vinden!

14 apr 2008 19:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 842 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 34  Volgende