Auteur |
Bericht |
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Met zo'n "grote" auto een parkeerplekje zoeken lijkt me ook alles behalve comfortabel
|
03 feb 2008 21:10 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zo groot is een Cayenne niet, wel breed. De doorsnee 5 serie, E-klasse of A6 is 20 cm langer.
Parkeren heeft dikwijls meer met de bestuurder te maken dan met de grote van de parkeerplaats.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
03 feb 2008 21:14 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Toch vind ik het met de e-combi niet altijd fijn in de parkeergarages... maja die is dan ook 20 cm langer dan een cayenne
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
03 feb 2008 21:40 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Een eitje, want een E heeft een verbazend korte draaicirkel voor z'n grootte...
|
03 feb 2008 21:49 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
SUV is per definitie geen sportwagen, wel een heel succesvol autosegment. Keuze vanuit Porsche is dus logisch en een hele juiste geweest en maakt deels doorontwikkeling van icoon 911 (en mogelijke toekomstige iconen als de Cayman) mogelijk.
GTS is dan naar mijn idee het loslaten van ervaring en kennis van sportiviteit op de SUV carosserie. Daar wordt het geen sportwagen van, maar wel een heel sportieve SUV, die in dat segment een duidelijk verschil kan maken met bijvoorbeeld een Range Rover Sport (die ik zelf ook mooier vind!). Die keuze vind ik dus heel goed te billijken.
Ervaring met Porsche dealers heb ik niet; ik denk dat het heel goed mogelijk is dat bepaalde werknemers het bijzondere van het merk enerzijds, en de ervaring met welgestelde clientele anderzijds, ten onrechte vertalen in arrogantie richting bescheidener of minder gefortuneerde klanten. dat is jammer en klasseloos; juist indien je klasse wilt uitstralen, dien je van je eigen kracht, servicegerichtheid en voorkomendheid uit te gaan, onafhankelijk van de klant of prospect, in plaats van af te gaan op je (geringschattende) oordeel over de bezoeker van je showroom of bedrijf.
|
03 feb 2008 21:52 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Dat is ook wat ik bedoel
Parkeervakken zijn vaak zo smal dat het niet gaat om het goed inparkeren, maar om de kunst van het uitstappen zonder de portieren te beschadigen.
|
03 feb 2008 22:17 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Absoluut niet mee eens. Recentelijk (via de zaak) een nieuwe BMW gekocht, keurige service en follow-up, zowel bij de dealer waar ik de auto uiteindelijk besteld heb, als bij de andere dealers waar ik een offerte heb aangevraagd.
Moet ook wel, daar de concurrentie van bijv. Audi niet mis is.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
03 feb 2008 22:41 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Vast niet bij de dealer in Dordrecht geweest
|
03 feb 2008 22:43 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Valt reuze mee, als het wat krap is gewoon de portieren zachtjes opendoen en even je hand er tussen houden.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
03 feb 2008 23:02 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Nee, klopt. Maar die is volgens mij laatst ook overgegaan naar een andere eigenaar...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
03 feb 2008 23:11 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Dan mogen ze de BMW dealer in Enschede en Almelo ook meteen overnemen wat mij betreft.. slechter kan het niet worden denk ik.
|
03 feb 2008 23:31 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Als ik me niet vergis komt deze quote van dezelfde man die eerder opmerkte dat een paar keer extra tanken en hoge brandstofkosten reden zijn om een auto weg te doen
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
04 feb 2008 1:51 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
En wat wil je daar mee zeggen, snap deze uitspraak niet goed
Omdat ik vind dat de wagen veel verbruikt en te dikwijls aan de pomp staat, ik niet mag vinden dat parkeren geen probleem is
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 feb 2008 9:22 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Misschien tijd om weer terug te keren naar het onderwerp
Ik kan - als Porsche fan- de advertentie best begrijpen ! Porsche bouwt een Cayenne die niet zo zeer bedoeld is voor het terrein, maar om comfortabel 4 man te vervoeren op hoge snelheid.
Mocht ik geld over hebben en een snelle SUV zoeken, dan zou ik zeker naar de GTS gaan kijken.
Verder krijgt de heer Wiedeling een enorme veeg uit de pan. Onterecht naar mijn idee, ik vind de identiteit van Porsche absoluut niet verloren gaan onder zijn regime. Het merk staat nog steeds voor klasse en exclusiviteit. Er zijn n.l nog steeds zat dagen dat ik GEEN Porsche tegen kom op straat. En de 997 wordt nog steeds daar een hoop journalisten en kopers als DE sportwagen gezien waartegen elke andere sportwagen gebenchmarked wordt.
OK, nog even terug naar het hoge verbruik van Paul. Tuurlijk sta je vaak bij de pomp, maar de auto is denk ik ook niet de meest geschikte om 30.000 km/jaar te rijden. Dan sta je inderdaad (te) vaak bij de pomp. Maar welke SUV is dan wel geschikt ? alleen een diesel! Toch maar een VW Toureg V10 TDI kopen ?
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
04 feb 2008 10:05 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
Als je een Cayenne koopt dan weet je dat je leegloopt op de benzine en dat je met enige regelmaat bij het tankstation staat. Als je achteraf daardoor verrast bent dan had het huiswerk beter gedaan moeten worden. Geen reden tot klagen dus wat mij betreft.
En wat de appreciatie voor het model betreft: als dit forum in 40 jaar geleden had bestaan dan waren er vele draadjes gewijd aan al die "porsche onwaardige modellen" waar heden ten dage een heleboel mensen met Porsche trots en plezier in rondrijden
Ik vermoed dat er over 30 jaar echte "hardcore" Cayenne fans zijn, die meetings houden, hun auto naar gespecialiseerde bedrijven brengen en die wellicht hun eigen internetzender hebben waar je de hele dag Cayenne filmpjes (nog twee dimensionaal) kunt zien!
|
04 feb 2008 10:21 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Heb nergens geschreven dat ik verrast was van het hoge verbruik. Dus voordat je iemand zijn huiswerk nakijkt, eerst aandachtig lezen En klagen doen we niet, gewoon de olietanker eruit en iets anders in de plaats.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 feb 2008 11:23 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
Daar heb je gelijk in...maar je wekt op zijn minst de indruk...en als ik dat ook verkeerd heb....mijn excuses
|
04 feb 2008 12:27 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Ik bedoelde te zeggen dat je hand tussen de deur steken bij het parkeren mij ook niet echt comfortverhogend lijkt, als jij er geen problemen mee hebt prima... was verder niet persoonlijk bedoelt
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
05 feb 2008 0:16 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dat handje tussen de deur doe ik ook met de B-klasse van de dochter, dus dat maakt in comfort eigenlijk geen verschil uit.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
05 feb 2008 0:50 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Dat was mijn voornaamste overweging om geen RS4 te kopen : om de haverklap een tankstation opzoeken is inderdaad vervelend, zeker als je zoals ik daarvoor omwegen moet maken tov mijn gebruikelijke woon-werkroute. Een dikke diesel blijft nog de "best of both worlds" keuze : power, maar toch een serieus rijbereik, mijn 330d verbruikt gemiddeld 7 liter/100 km.
|
08 feb 2008 14:07 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
...krijg je wel een goede band met de pomphouder.. (En de cayenne verruikt nog tikkie meer.. )
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
09 feb 2008 12:04 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Heb onlangs de nieuwe Cayenne turbo mogen ervaren en moet zeggen dat het toch wel de kant van een sportwagen op aan het gaan is. Met het nieuwe stabiliteitsfoefje gaat dat ding plat een bocht om; ongelooflijk. Het is bijna alsof hij een loopje neemt met de wetten der natuur. Overigens een opvallend groot verschil met de vorige Cayenne (mijn vergelijking is dan gebaseerd op de oude Cayenne turbo full options (getuned 500 pk) en de nieuwe turbo full options).
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 feb 2008 19:01 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
1:8 met een 118d ? Owh, wacht, die andere BMW!
Snap de redenen van Paul ook heel goed, had hetzelfde een paar jaar geleden met een Alfa op gas... Naar mijn werk, terug naar huis, naar mijn werk -> tanken, naar huis, naar mijn werk, terug naar huis -> tanken. *oef*
On topic: Cayenne GTS zou toch wel eens HEEL dicht in de buurt van een echte sportwagen kunnen komen. Als ik al zie wat je met een Cayenne Turbo (met stabiliteitsfoefje ) kunt doen, zou die GTS daar best nog eens een schepje bovenop kunnen doen. Combineer dat met een wat lichter gewicht en voila! Enige (grote) nadeel is de grootte van het ding, en de hoogte, voor je gevoel zit je niet in een sportwagen... Maar RIJDEN dat ie doet! *wauw*
|
09 feb 2008 23:47 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Jij hebt overduidelijk bij een vriendelijke Belg ingezeten...die bovendien veels te hard met die vrachtwagens rijdt...
|
10 feb 2008 1:13 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nee, (nouja, eigenlijk wel, maar dat terzijde), simpel, iedereen loopt te piepen dat een KJN geen echte sportwagen zou zijn. Maar definieer nou eens een "echte sportwagen"...
"hard optrekken" -> tja, ga er maar es naast staan, baai baai!
"hoge topsnelheid" -> zelfde grapje
"hoge bochtsnelheid" -> lees vorige post, ding gaat SNOEIHARD de bochten om
"rij-beleving" -> Is zekers aanwezig, met als enige nadeel (volgens mij!) genoemde nadelen...
Dusse, waarom is ie dan blijkbaar toch geen echte sportwagen?
|
10 feb 2008 15:31 |
|
|